En god bog - part 2

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Barf »

Jeg er lige blevet færdig med bind 4 - ikke helt i samme liga som de andre, men stadig god læsning. Du vil måske kunne forstå, hvad jeg mener, når du har læst 3'eren færdig

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af K-P »

Jeg er lige blevet færdig med Candide eller Optimismen af Voltaire. Den skulle læses i forbindelse med min AT-eksamen, men den viste sig at være langt mere interessant, end jeg først havde regnet med.
Cogito sumere potum alterum

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Loomer »

Jeg er lige gået i gang med Neil Gaiman's "Neverwhere" efter at have slugt Dan Abnett's "Know No Fear" rimeligt hurtigt.

Know No Fear var FANTASTISK! Virkelig en sindssyg intens og medrivende bog.
Neverwhere er ligeledes helt igennem fabelagtig indtil videre.

Skestork Ultra
Smoke On The Water
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Skestork Ultra »

Jeg læser Wilde's "The Picture of Dorian Gray" med L. Ron Hubbard(C) "Dianetik" on the side...

Det er virkelig en god blanding. At få udstillet, hvor grim forfængelighed kan blive samtidig med man læser en af grundstenene i verdens største kendis- og plastikkirurgireligion er virkelig godt.

Og "Dianetik", mand - Det er det mest hylende morsomme stykke skønlitteratur, jeg har læst siden Bibelen. Og så slipper man endda for lange og kedelige opremsninger af, hvem der er far til hvem og hvor gamle de allesammen blev. På det punkt vinder Scientology klart over Bibelen. Desværre mangler L. Ron Hubbard at putte en mand ind i en hval, så på det punkt er der klare point til Bibelen.

The Picture of Dorian Gray er i øvrigt en virkelig god bog som kun kan anbefales... Men Dianetik er sgu altså sjovere, Ikke helt så anbefalelsesværdig, men klart sjovere.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Barf"]Jeg er lige blevet færdig med bind 4 - ikke helt i samme liga som de andre, men stadig god læsning. Du vil måske kunne forstå, hvad jeg mener, når du har læst 3'eren færdig[/quote]

Hopla så kom bind 4 med posten.

Er det fordi djengis dør du syntes historien bliver mindre god i bind 4?
Jeg har læst en del om Tsubodai før så jeg syntes historien efter djengis' tid er super interssant også - så jeg glæder mig til at komme igang med bind 4 i aften, og overvejer om jeg overhovedet kan vente på bind 5 bliver oversat til dansk.
Bah

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Barf »

Ja, jeg synes lidt hele historien bliver omringet af mindet om Djenigs. Sådan var det selvfølgelig også, men det er bare knap så spændende at læse om. Det er stadig en god bog, men intensiteten daler lidt, synes jeg.

Er der kommet en 5'er? :s hock:

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af AnotherDan »

Jeps kom i oktoboer sidste år: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.conniggulden.com/2011/conque ... queror/</a><!-- m -->
Den er ikke oversat til dansk endnu, så jeg tror jeg bliver nødt til at læse den på engelsk, medmindre den er ved at være klar når jeg er færdig med bind 4, hvilket jeg dog tvivler.

Der er udover det også et 5. bind "på vej" i cæsar serien, højst sandsynligt omhandlende borgerkrigen mellem Marcus Antonius og Augustus (Octavian).
Bah

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Loomer »

Lille update:

Neil Gaiman's "Neverwhere" var sådan ca. noget af det mest fantastiske jeg nogensinde har læst. Nu er jeg omkring 130 sider inde í Paul Auster's "Book Of Illusions".

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Barf »

[quote="AnotherDan"]Jeps kom i oktoboer sidste år: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.conniggulden.com/2011/conque ... queror/</a><!-- m -->
Den er ikke oversat til dansk endnu, så jeg tror jeg bliver nødt til at læse den på engelsk, medmindre den er ved at være klar når jeg er færdig med bind 4, hvilket jeg dog tvivler.

Der er udover det også et 5. bind "på vej" i cæsar serien, højst sandsynligt omhandlende borgerkrigen mellem Marcus Antonius og Augustus (Octavian).[/quote]

Det var dog utroligt, som han bliver ved med at spytte bøger ud. Jeg kommer jo aldrig igennem den halve hylde af bøger, som venter på at blive læst, så længe han fortsætter sådan. Bliver spændende at se, om kvaliteten holder, eller om han bare prøver at koge mere suppe på det ben.

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Søren »

[quote="Loomer"]Lille update:

Neil Gaiman's "Neverwhere" var sådan ca. noget af det mest fantastiske jeg nogensinde har læst. Nu er jeg omkring 130 sider inde í Paul Auster's "Book Of Illusions".[/quote]

Hvordan er Book of Illusions? Jeg har den stående på min reol, men har ikk ku tage mig sammen til at gå ordentligt i gang med den. Er kun kommet 20-30 sider ind i den..

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Pickles »

[quote="Loomer"]Neil Gaiman's "Neverwhere" var sådan ca. noget af det mest fantastiske jeg nogensinde har læst.[/quote]

Har du læst hans "American Gods"? Den er IMO endnu bedre, nok en af hans bedste.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Loomer »

[quote="Søren"][quote="Loomer"]Lille update:

Neil Gaiman's "Neverwhere" var sådan ca. noget af det mest fantastiske jeg nogensinde har læst. Nu er jeg omkring 130 sider inde í Paul Auster's "Book Of Illusions".[/quote]

Hvordan er Book of Illusions? Jeg har den stående på min reol, men har ikk ku tage mig sammen til at gå ordentligt i gang med den. Er kun kommet 20-30 sider ind i den..[/quote]

Book Of Illusions var lidt sær, men rigtigt god! Ikke så actionpacked som det jeg normalt læser, men indrømmet så læser jeg jo primært om store supersoldater der render rundt og smadrer alting. I rummet.

Og til Pickles: Jeg har læst American Gods, og knuselsker den :)

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Swampthing »

Læser lige nu : Peter F. Hamilton's "The Naked God" Sci-fi i mesterklasse.

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Søren »

Nogen der har nogle gode forslag til historiske romaner?
Jeg har læst hele Cæsar-serien af Conn Iggulden, og Ken Follets Jordens Søjler og Uendelige Verden - og jeg har været helt vild med dem.

Skestork Ultra
Smoke On The Water
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Skestork Ultra »

@ Søren: Hvis du er til tju-bang-historie, så skal du næsten bare fortsætte med Conn Igguldens bøger om Djengis Khan. Hvis du har mere lyst til noget i stil med Jordens Søjler, så er det om at komme igang med Edward Rutherfurd. Sarum og Russka er begge helt fine bøger. Jeg har ikke læst andet af hans, men jeg har fået anbefalet både London og The Forest... Jeg tror, han vil passe dig fint.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Barf »

Ja, Conn Iggulden fortsætter de samme, gode takter i serien om Djengis Khan, så den kan du roligt kigge på. Ligesom med Cæsar-serien så er bøgerne ret hurtigt læst.

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Søren »

[quote="Skestork Ultra"]@ Søren: Hvis du er til tju-bang-historie, så skal du næsten bare fortsætte med Conn Igguldens bøger om Djengis Khan. Hvis du har mere lyst til noget i stil med Jordens Søjler, så er det om at komme igang med Edward Rutherfurd. Sarum og Russka er begge helt fine bøger. Jeg har ikke læst andet af hans, men jeg har fået anbefalet både London og The Forest... Jeg tror, han vil passe dig fint.[/quote]

Så er jeg gået i gang med Sarum. Købte den på engelsk, da den kun kostede 70 kr. på saxo.com, og den danske udgave koster omkring 300 kr. Er ikke kommet så langt, men den tegner godt. Godt med action og historie :)

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af AnotherDan »

Jeg har også russka og london på min liste af bøger jeg skal have læst.

Læser leif davidsen's den russiske trilogi i øjeblikket.
Bah

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Søren »

Så har jeg siden sidst fået læst:

- High Adventure, Edmund Hillary: En dagbogs-erindrings ting der beskriver Sir Edmund Hillarys eventyr mod toppen af Mount Everest som den første mand i verden. Virkelig spændende og inspirerende bog!

- Djengis Kahn serien af Conn Iggulden: Fed action og godt historisk (og til tider altereret) billede af erobreren Djengis Kahn.

- Hobitten, Tolkien: Den første bog jeg har læst af tolkien. Har set alle filmene. Bogen er rigtig fed og kan læses af både voksne og børn.

- Doppler, Erlend Loe: en humoristisk og samfundskritisk lille roman, der handler om en mand, der bliver træt af hele det civiliserede samfund og flytter ud i skoven og bliver ven med en elg. Kan varmt anbefales!

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Søren »

Jurassic Park, Michael Crichton: Bogen som filmene er baseret på. Jeg havde set filmene først. Den er lidt en blanding af Jurassic Park og the lost world. Rigtig spændende og hvis man er en dinosaur-fan, så er det bare guf!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen