Hit og Shit i 2010

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hit og Shit i 2010

Indlæg af Anonym »

Skal vi lige have en status på gode og dårlige musikudgivelser i 2010?

Her er mine:

HITS:

Alice In Chains - Black Gives Way To Blue - (Snyd da udgivelsen er fra 2009 - men jeg fik først købt den i år :-/ )
Joe Satriani - Black Swans and Wormhole Wizards - Et album langt over standard fra Joe's side.
Foo Fighters - Greatest Hits - (igen snyd - men kun lidt, da det kom sent i 2009) ... noget af det mest spillede her i huset.
Paul Gilbert - Fuzz Universe - Ganske enkelt genialt godt.
Steve Lukather - All's Well That Ends Well - Solidt lidt mere fusionpræget udspil fra en kongeguitarist.
Bad City - Welcome to the Wasteland - Helstøbt album og glamrock fra øverste skuffe.
Søren Reiff - Miss You. Happy jazz. Et rigtigt feel-good album med eminent guitarspil.
Billy Connally - The Silent Canvas - En guitarist der formår at tilføre shred-genren et flot kompositorisk udtryk med store klange og lydflader!
Dizzy Mizz Lizzy - Live In Concert 2010. Fuld udblæsning på klassikerne. For tidligt at gå på pension drenge.
Slash - Slash - Undtagelsen der bekræfter reglen om, at soloalbum med diverse samarbejder med andre kendte generelt er noget skrammel. Nøj - det her er fedt!

SHIT:

Stone Temple Pilots - Stone Temple Pilots - Total fail.
Iron Maiden - The Final Frontier - Usammenhængende og gabende kedeligt. En kæmpe skuffelse.

ChristianB
Johnny B. Goode
Indlæg: 135
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hit og Shit i 2010

Indlæg af ChristianB »

HITS:

Gorillaz - Plastic Beach - IMO årets bedste album. Damon Albarn er et geni!
Interpol - Interpol - Minder godt nok ret meget om resten af deres plader... Men igen, så kan det jo ikke være andet end godt.
Filter - The Trouble With Angels - Virkelig god blanding af de forskellige sider af Filters musik.
Kashmir - Trespassers - Nu er jeg jo fan, og jeg synes den her er noget af det bedste de har lavet.
Stone Temple Pilots - Stone Temple Pilots - Jeg synes virkelig den er fed! Intet "fail" over denne plade overhovedet.
Vampire Weekend - Contra - Super fedt album!

SHIT:

Gorillaz - The Fall - Den har ikke været ude ret længe, så jeg har ikke fået hørt den igennem ligeså mange gange som de andre jeg har nævnt. Den er lavet på en iPad, men jeg er ikke imponeret over albummet. Den virker lidt som en samling af skitser.
"What you need is a guitar that is timeless, and classic, and looks like Keith Richards threw up all over it in the 70s" - Hank Moody

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Hit og Shit i 2010

Indlæg af kraen »

Jeg tillader mig også at inkludere musikoplevelser.

Udgivelser:
HITS:
Steve Lukather - All's Well That Ends Well
Joe Satriani - Black Holes and Wormhole Wizards
The Blue Van - Love Shot
Afenginn - B*****d Etno
Jeff Beck - Emotion and Commotion
Joe Bonamassa - Black Rock
Mike Patton - Mondo Cane
Teddybears - Devil's Music

SHIT:
Der er ikke noget, jeg decideret er blevet skuffet over, men jeg er lidt led ved, at det lort, der bliver spillet i radioen kaldes musik.

Koncerter:
HITS:
Toto
Them Crooked Vultures
Teddybears
Afenginn
Dizzy Mizz Lizzy
Dalton

SHIT:
Igen ikke noget, der lige falder i øjnene

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hit og Shit i 2010

Indlæg af Jackie van Hippie »

Hits:
Robben Ford, Micheal Landau, Jimmy Haslip og Gary Novak - Renegade Creation
Lee Ritenour - 6 String Theory (med Steve Lukather, Neal Schon, John Scofield, Mike Stern, George Benson, Pat Martino, B.B. King, Keb' Mo', Robert Cray, Slash, Guthrie Govan, Joe Bonamassa m.fl.)
Jimi Hendrix - Valleys of Neptune
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hit og Shit i 2010

Indlæg af K-P »

Hits:
Agnes Obel - Philharmonics (De er rart at se, at der stadigvæk er danskere, der kan finde ud af at lave musik)
Krump - Krump (Den er fra 2010, ikke? Jeg har ikke fået købt den endnu, men det jeg har hørt, har været ret godt. Også et af de danske bands, der tilføjer noget ordentligt til den danske musikscene)
At the Gates - Purgatory Unleashed (Lydsporet til deres koncert fra Wacken fra The Flames of the End DVD'en. De formår stadigvæk at sparke røv, og nogle af numrene er endda langt federe end på pladerne)
Johnny Cash - American VI: Ain't No Grave (Jeg er ret vild med Johnny Cash' American plader, og denne her er ingen undtagelse, selvom den godt kan virke lidt tynd og usammenhængende)
Burzum - Belus (Pladen er interessant, fordi det er så lang tid siden, at han sidst har lavet en plade på grund af fængsel osv., men han har stadig formået at holde stilen fra de helt gamle dage)
Red Warszawa - De 4 Årstider i Nordvest (Jeg grinte, da jeg hørte den. Det må være rigeligt)

Koncert DVD'er:
At the Gates - The Flames of the End (Samme som Purgatory Unleashed)
The Big 4 - Live from Sofia, Bulgaria (Metallica og Megadeth spiller lidt fesent, men Slayer og specielt Anthrax leverer sgu varen)

Shit:
Iron Maiden - The Final Frontier (Det album virker bare ikke. Enkelte numre er til at holde ud, men ellers er det bare et langt og kedeligt album.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hit og Shit i 2010

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="K-P"]Hits:
Agnes Obel - Philharmonics
At the Gates - Purgatory Unleashed
Johnny Cash - American VI: Ain't No Grave
Burzum - Belus

Shit:
Iron Maiden - The Final Frontier[/quote]

Hehe ... man kan da ikke beskylde dig for at være ensporet, i din musiksmag :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hit og Shit i 2010

Indlæg af Sasha »

Shit fra allernederste skuffe i 2010:

Jimi Hendrix: Valleys of Neptune.

Vil gravrøveriet da ingen ende tage, Janie?

(Næppe! Og vi har sikkert langt fra hørt det værste endnu. Stakkels Jimi ville trille hvileløst rundt i graven...)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"


Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hit og Shit i 2010

Indlæg af CobraPizza »

Jeg savner en smule argumenter hvorfor det er hit/shit

Hit:
Bring me the Horizon - there is a hell believe me i've seen it there is a heaven let's keep it a secret (Det har delt vandene, og jeg lander så i den side der godt kan lide det)
Volbeat - Heaven nor Hell (Ja tak, de gamle fyre fra Dominus sparker numse med deres Elvis metal!)
Red Warsawa - De 4 årstider i Nordvest (det er griner og det lyder grimt med vilje!)
Cataract - Killing the Eternal (Bare fed døds metal)
Cradle og Filth - Darkly, Darkly Venus Aversa (Mega fedt koncept album fra nogen der kan det der med symfonisk death metal)
Lacuna Coil - Shallow Life (lækre symfonier, selvom de to guitarister aldrig bevæger sig ud i noget vovet)

Shit:
Disturbed - Asylum (Det kan I fand'me godt gøre bedre drenge!)
Nevermore - Obsidian Conspiracy (Ikke decideret shit, men de enkelte numre hænger bare ikke sammen)
Iron Maiden - Final Frontier (Det er bare Iron Maiden når det er værst.. ØV!)
+ hvorfor har nogen ikke skruet halsen op på Tommy Seebachs opkomling af en gadegøgler?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hit og Shit i 2010

Indlæg af IkkeMig »

Hits 2010:

Agnes Obel - Philharmonics. Noget så banalt som gode melodier serveret smagfuldt er ved at være så stor en sjældenhed, at det lyder helt banebrydende. Fantastisk album.

Niels Skousen - Lyt til din coach. Gode melodier, tankevækkende tekster og bare almindelig hverdagsdanmark sat på musik. Det bliver ikke bedre i genren...

Pretty Maids - Pandemonium. Deres bedste album i næsten 20 år - og det siger ikke så lidt. Det er vaskeægte 80'er-metal med et lille moderne touch. Fabelagtigt.

Crashdiët - Generation Wild. Absolut et af de bedste sleaze-albums i mange år. Vel egentlig det bedste siden deres egen debut...

Povl Dissing - That Lucky Old Sun. Dissing fortolker jazz-klassikere. Ligeså specielt som det lyder, men når man har vænnet sig til hans lidt aparte fortolkninger og bare kan nyde musikken, så er der virkelig noget at nyde...

Avantasia - The Wicked Symphony / Angel of Babylon: At udgive to plader så kort tider efter et mesterværk som The Scarecrow er så ambitiøst, at det kun kan gå galt. Men det gjorde det ikke! Helt fabelagtig powermetal med en rød tråd igennem. Avantasia har udviklet sig til noget af det, jeg lytter mest til, og det gælder også de to nye, pompøse kreationer.

Black City - Black City: Jeg bliver så glad, når jeg hører den plade . Ganske enkelt :)

Danzig - Deth Red Sabaoth: Den bliver jeg ikke glad af. Dyster som aldrig før, men også mere melodiøs. Meget, meget smuk plade!

Overkill - Ironbound: De lyder præcis som de altid har gjort. Og det er godt!

Marie Frank - Pop Your Wheeze. Glad popplade uden for mange dikkedarer. Det har man brug for en gang imellem :)

Shit 2010:

Halford - Made of metal: Ja, jeg sagde det. Jeg synes egentlig, at det er en meget god plade, men den er stadig klasser under de to første, så jeg er skuffet. Det er usammenhængende og rodet og virker ikke rigtigt færdigt. Synd, for der er masser af potentiale i sangene, den gamle mand kan endnu og han har jo klassemusikere med sig. Men det er bare ikke godt nok.

Iron Maiden - The Final Frontier: Rodet, usammenhængende, kedeligt. Jeg forstår bare ikke den plade...

Andre Matos - Mentalize: Selv om ens forventninger ikke er tårnhøje kan man stadig blive skuffet. Gaaab... :thumbdown:

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hit og Shit i 2010

Indlæg af K-P »

[quote="GodSpeedDK"]

Hehe ... man kan da ikke beskylde dig for at være ensporet, i din musiksmag :) [/quote]

Nah, der er bare en del musik, jeg ikke kan lide. Men der er jo så fandens meget musik, at det ikke rigtig er nogen begrænsning.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hit og Shit i 2010

Indlæg af K-P »

[quote="GodSpeedDK"]

Hehe ... man kan da ikke beskylde dig for at være ensporet, i din musiksmag :) [/quote]

Nah, der er bare en del musik, jeg ikke kan lide. Men der er jo så fandens meget musik, at det ikke rigtig er nogen begrænsning.
Cogito sumere potum alterum

LouisLong
Himmelhund
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hit og Shit i 2010

Indlæg af LouisLong »

Hit:
Grinderman 2 - det er bare superfedt, lidt ligesom den første, "larmen" er bare mere kontrolleret her på 2'en. hvilket klæder dem rigtig godt
The Rumour said Fire. the arrogant - fedt, og hyggeligt.

gider ikke bruge til på lort.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hit og Shit i 2010

Indlæg af VilhelmNielsen »

HITS:
Gorillaz - Plastic Beach
Kashmir - Trespassers
Kanye West - My Beautiful Dark Twisted
The Black Keys - Brothers

SHIT:
Mig (har ikke hørt alle de plader jeg gerne ville endnu, på trods af at de har været ude det meste af sidste år).

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hit og Shit i 2010

Indlæg af Kallum »

HIT: Garcia plays Kyuss på loppen, Tinariwen på råskilde og at jeg fik 25 albums med Hawkwind på mp3.

UTTER SHIT: Alt det Hans Nissen ka li.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hit og Shit i 2010

Indlæg af Swampthing »

[quote="Kallum"]HIT: Garcia plays Kyuss på loppen, Tinariwen på råskilde og at jeg fik 25 albums med Hawkwind på mp3.

UTTER SHIT: Alt det Hans Nissen ka li.[/quote]
:lol: :lol: :lol:

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hit og Shit i 2010

Indlæg af Anonym »

[quote="Kallum"]HIT: Garcia plays Kyuss på loppen, Tinariwen på råskilde og at jeg fik 25 albums med Hawkwind på mp3.

UTTER SHIT: Alt det Hans Nissen ka li.[/quote]

HIT: Jeg kan godt lide Kallum.

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hit og Shit i 2010

Indlæg af Kallum »

[quote="SustainerPlayer"]

HIT: Jeg kan godt lide Kallum.[/quote]

Damn, backfire...

Men sandt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen