Lydflash, for en gangs skyld

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
eitreach
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Lydflash, for en gangs skyld

Indlæg af eitreach »

Det er vel ikke helt den gængse stil, men jeg har nu lyst til at prøve lykken alligevel, for at se om der er andre end niche-lyttere som vil kunne lide det lille projekt jeg har siddet og bakset med her i julen, og som jeg forhåbentligt kan få lavet materiale nok til at kunne afslutte også.

Jeg begyndte at lege med elektronisk musik for nogle måneder siden, efter min kæreste introducerede mig til Logic, efter megen ustyrlig plage fra min side. Da jeg ikke længere ejer en Mac, besluttede jeg mig for at prøve Ableton i stedet, og det er faktisk gået rigtig godt - synes jeg da selv. Jeg kan umiddelbart bedre lide det end Logic, selvom det naturligvis er smag og behag. Anyhow.

Jeg fik smag for dubstep tidligere på året. Gerne så forvredent, tungt og dysfunktionelt-lydende som overhovedet muligt. Det prøvede jeg at starte med, men jeg synes ikke jeg fik så meget ud af at lave det. Jeg fik ikke den følelse af udtrykke mig som jeg havde lyst til. Jeg besluttede mig så at gøre det på en helt anden måde.. Ved at droppe alt det tunge, forvrængede og ekstremt tighte, og istedet prøve med noget mere atmosfærisk præget. Drones og glitches, men stadig med en tendens til skurende basser og rytmiske sektioner.

Nogle ville kalde det IDM. Det lader jeg folk om. I alle tilfælde er det herunder, og jeg håber på en god mængde kommentarer.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/ckiiln/">http://s ... ckiiln/</a><!-- m -->
No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lydflash, for en gangs skyld

Indlæg af IkkeMig »

[quote="eitreach"]jeg håber på en god mængde kommentarer.
[/quote]

Jamen, nu har jeg taget mig tid til at lytte lidt, så må du jo også hellere få en kommentar - selv om jeg overhovedet ikke aner, hvad det er der foregår.

Det er ikke en genre jeg kender, så jeg har ingen sammenligningsgrundlag og jeg forstår det tydeligvis ikke. For mine stakkels ører lyder det bare som let struktureret baggrundsstøj. Det er lyde, jeg kunne forestille mig under en gyser-agtig scene i en billig science-fiction film. Men musik havde jeg ikke selv fundet på at kalde det.

Så det er nok ikke meget konstruktivt, jeg kan bidrage med, men jeg ville da lige markere, at jeg faktisk havde tålmodighed til at kæmpe mig igennem en stor del af det :lol:

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lydflash, for en gangs skyld

Indlæg af K-P »

Det minder mig lidt om Aphex Twins Selected Ambient Works. Jeg synes ikke det er dårligt, men det siger mig bare ikke rigtigt det store. Når det er den stil, kan jeg bedre lide lidt større lydflader som Ulver f.eks. har på Shadows of the Sun.
Cogito sumere potum alterum

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen