Tatovering

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Tatovering

Indlæg af kasperploug »

Hey!

Har længe gået med idéen om at få en tatovering, der ligesom kunne være en hyldest til musik i mit liv, da det har ret stor betydning, og ligger dybt i mig, pga. bl.a. min fars død mm. Har længe overvejet hvad det skulle være - skulle det være lidt sangtekst fra min yndlingssang (det kan hurtigt ændre sig med årene jo, desværre), eller en guitar/guitarist (NEJ!).. De sidste mange måneder, dvs. lige siden jeg lavede SRP om frekvensanalyse for et år siden, har jeg så overvejet noget med frekvenser.. Det positive er at frekvenser jo er "universelle", hvis I forstår, og der er ikke andet i det, end at det signalerer lyd/musik.. Det negative er så, at en tatovering kunne komme til at ligne en gang blæver..
Har overvejet lidt ala denne musikvideo:
[youtube]FDYIdBZUl2Y[/youtube]
Med noget "skygge" og ikke bare en sinusbølge :D Overvejer det store skulderblad til skulderblad eller evt. på underarmen, uden at det bliver for vildt..
Hvad synes I om min idé? Ups n' downs, råd, evt. hvem der er gode i DK osv. Mangler lidt nogle skulderklap, da det er min første tatovering ;)

Mvh. Kasper.
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tatovering

Indlæg af Barf »

Hej Kasper.

Det er forståeligt, at du er i "tvivl" og stiller mange spørgsmål. Det bør man også gøre, og især når det er første gang man skal tatoveres. Sådan havde jeg det i hvert fald selv (fik lavet min første for 2,5 år siden og er i processen med min anden nu).

"Det negative er så, at en tatovering kunne komme til at ligne en gang blæver.."
Det skulle helst ikke ske, ikke hvis du vælger en dygtig tatovør i hvert fald. Hvem der er dygtige kan være svært at vurdere, for hvad skal man lige kigge efter? Men jeg vil råde dig til at tage rundt og besøge et par forskellige tatovører og snakke med dem. Nogle er måske flinkere, mere forstående og mere inde i netop din idé, mens andre virker mindre interesserede og ser dig bare som "endnu en i rækken". Det er klart, at du ikke kan bede dem om at gå i gang med at tegne for dig, men derfor kan du stadig få et indtryk af dem. Så sorterer du lidt i dem og vælger den, du har det bedst med.

Mht. motivet tror jeg da sagtens det kan lade sig gøre og få et fedt resultat ud af det. Tænker du kun sort eller skal der farve i? Personligt ville jeg aldrig få en tatovering på skulderen, da jeg så ikke selv kan se den (spejl tæller ikke med) fuldt ud. Omvendt er den naturligvis mere synlig på underarmen, hvilket passer mig fint, men måske ikke lige bestyreren i den lokale Fona, og derfor er min - og den kommende - placeret på der. Det er et valg du må træffe.

Ved sgu ikke, om det var til noget hjælp, men det er altså også en meget personlig sag, så det er begrænset hvor meget andre kan hjælpe dig. I hvert fald i forhold til selve beslutningsprocessen.

Mvh Jonas

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tatovering

Indlæg af Dannyboy »

Lanas sidder i BabyLou i Studiestræde. Han er virkelig fed synes jeg

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tatovering

Indlæg af CobraPizza »

Det er svært at få sin første tatovering, men jeg håber virkelig du gennemfører projektet!
Det der er med tatoveringer, er at de flyder lidt sammen efter nogle år, så tænk over det, når du vælger din sinusbølge med skygge :)
Christel fra Wildcat Piercing og Tatto (ligger mellem Kultorvet og Nørreport st. ved siden af Warhammer biksen) lavede den her på mig, for ganske kort tid siden, og var ikke sen til at tagne min anden op igen. Hun er rigtig behagelig, og en jeg ville anbefale, fordi hun har oftest tid, er i branchen først og fremmest fordi hun elsker det og hun tager sig godt af en "begynder"

Billede

Jeg ville også have mine tatoveringer et sted hvor jeg kunne se det, men siden jeg ikke har den stor ølmave, og pga jeg skal ud blandt jakkesæt, skal jeg have nogle der kan skjules (omend jeg har virkelig meget lyst til at flash dem!). En tatovering der betyder noget specielt for dig, skal kunne ses (IMO!!)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tatovering

Indlæg af CobraPizza »

Desuden skal du passe på.. man bliver afhængig af det ;)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Tatovering

Indlæg af kasperploug »

Tak for svarene so far :-) Det virker som om I kan sætte jer ind i min situation! Nu er jeg lidt mere optimistisk mht. motiv osv :-)
Men i jobsituationer: Jeg er pt. handicaphjælper, og regner med at studere til dyrlæge til sommer.. Så det burde ikke være en forhindring, eller hvordan? :-)
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tatovering

Indlæg af Anonym »

Ja man skal gøre sig nogle overvejelser inden dette permanente malerarbejde.
Jeg fik denne her for mange år siden..
Billede
Jeg syntes den kunne trænge til lidt fornyelse, det var Robins Tattoo i Sønderborg, der stod for det..
Billede
:)

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tatovering

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det her, uden at fornærme nogen af tatovørerne der er ansvarlige for de viste tatoveringer, men det er ikke gode tatoveringer. Det kan og skal gøres bedre af en prof. tatovør. Derfor er det supervigtigt at du allierer dig med en der har forstand på det, hvis ikke selv du har øje for at skelne skidt fra kanel, når du vælger tatovør. Jeg har selv længe overvejet at få en, og det er en god idé at spørge rundt, hos folk der har erfaring. Fortytwo herindefra har temmeligt mange, og var sød at anbefale mig et par stykker, alt efter hvilken stil man gerne vil have.

Det er SÅ hammervigtigt at det bliver lavet ordentligt - der er kun en chance for at ramme rigtigt.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tatovering

Indlæg af efrandsen »

Jeg har efterhånden også en hel del tatoveringer. Jeg går hos Trine i Artistic Tattoo i Aalborg. Hun er rigtig dygtig. Men helt sikkert, snus lidt rundt og snak med nogle tatovører. Find folk med gode tats og hør, hvor deres er lavet..
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tatovering

Indlæg af fortytwo »

[quote="GuitaRasmus"]Fortytwo herindefra har temmeligt mange.[/quote]
Hvad mener du.. Jeg har da ikke så mange.. De er bare store dem jeg har.. :D
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tatovering

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="fortytwo"][quote="GuitaRasmus"]Fortytwo herindefra har temmeligt mange.[/quote]
Hvad mener du.. Jeg har da ikke så mange.. De er bare store dem jeg har.. :D [/quote]

Nej, nej... Slet ikke. I princippet kan man vel nå til et punkt hvor man kun har en. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tatovering

Indlæg af GodSpeedDK »

Nu er jeg sikkert alene om denne holdning, men jeg synes altså ikke det er så skide vigtigt at forholde sig til sig selv om 30 år, inden man beslutter sig. For det første er det en umulig opgave, og for det andet synes jeg slet ikke det er nødvendigt. Min første tatovering er tudegrim, pilskæv og meget tidstypisk for midthalvfemserne (hvor den også er lavet), men jeg er glad for den alligevel. Ikke fordi den er køn, og jeg går heller ikke og viser den frem, men fordi jeg selv syntes jeg var M-E-G-A-sej, i et par år efter jeg fik den lavet. Den tæller faktisk mest af alt som et minde om at være 19-20 år, og totalt med på noderne, og det har jeg det fint med :)

[quote="Barf"]

"Det negative er så, at en tatovering kunne komme til at ligne en gang blæver.."
Det skulle helst ikke ske, ikke hvis du vælger en dygtig tatovør i hvert fald.
[/quote]

Du skal ikke lytte til Jonas; han ved ikke, hvad han snakker om ;)

En fnidret, meget detaljeret tatovering bliver til en blågrå blækklat med tiden. Uanset tatovørens evner. Der kan måske gradueres lidt på, hvor lang tid der går, og hvor slemt det bliver, men ingen tatovør er hævet over, at huden ændrer sig med tiden. Og det vil tatovøren helt sikkert også informere dig om, hvis han/hun ellers er bare den mindste smule interesseret i at holde sin forretning kørende.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tatovering

Indlæg af fortytwo »

Helt seriøst, så tag en tur rundt til forskellige tatovører, kig i deres portfolioer, og snak med dem, det er den eneste rigtige måde..

Min den første kunne hvem som helst ha' lavet, men i dag er jeg glad for det forhold jeg har til min tatovør, det har trodsalt varet 12 år nu, og derfor er det også meget nemmere at komme frem til det jeg gerne vil ha', så det bliver lavet bedst muligt..
Jeg er blevet tatoveret af en anden, og jeg ville ikke tatoveres af ham igen, selvom det var en god oplevelse..

Jeg kigger tit på tatovører rundt om i verden, og konstaterer tit, at der er mange derude som kan deres job godt, men at jeg ikke kan li' deres stil.. Og den skal man altså kunne li'.. Og så skal man altså ikke bare lade sig overrule'e af tatovørens mening, fordi de har en mening, men det er altså dig der er kunden, og du har ret.. Men hvis de kan argumentere for, hvorfor man skal gøre det på deres måde, så lyt til dem, men husk, at det er dig der betaler.. Men lyt til dem, der er som regel en god grund til, at en god tatovør protestere..

Jeg ser lidt tatoveringer som et tidsstempel, mine tatoveringer minder mig om, hvor jeg var på et givent tidspunkt i mit liv, og hvis jeg ikke kan li' det tidspunkt, så er det min egen skyld, jeg var den eneste der kunne ha' gjort det anderledes..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tatovering

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GuitaRasmus"]Jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det her, uden at fornærme nogen af tatovørerne der er ansvarlige for de viste tatoveringer, men det er ikke gode tatoveringer. .[/quote]

Hvad er det du mener der er galt med dem?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tatovering

Indlæg af GuitaRasmus »

Hmm... Jamen, det er svært at sætte fingeren på præcis hvad det er. Og det ER jo smag og behag. Men nu spørger du jo efter hvad jeg synes, så...

Din: Jeg synes den ser lidt kluntet ud. Poterne er ikke så gode, der er noget galt med proportionerne, og striberne "vrides" forkert ifht. hovedets drejning.

Hapsalls: Nu ved jeg godt at det er en "redningsopgave", men for det første ligner det ikke ret meget en guitar, for det andet er lyssætningen helt ad hækkenfeldt til (nogle steder lægges der skygger, andre steder highlights, det virker lidt på må og få) og proportionerne, samt ansigtet og hænderne på dragen synes jeg er skidt.

Men hey - skide være med hvad jeg synes. I er glade for dem, og det er det eneste der betyder noget. :) Jeg tillod mig blot at bruge dem som eksempel på hvad jeg synes der ikke er 100 % prof tatovørkunst.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tatovering

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GuitaRasmus"]

Din: Jeg synes den ser lidt kluntet ud. Poterne er ikke så gode, der er noget galt med proportionerne, og striberne "vrides" forkert ifht. hovedets drejning.
.[/quote]

Det kan være fordi jeg selv skulle tage billedet, jeg har vredet brystet lidt.. Den er lavet efter et billed af en rigtig tiger, så den burde være i proportioner. Må jo lige forsvarer min tatovør hehe :D
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tatovering

Indlæg af Jackie van Hippie »

Nu snakker du i første indlæg om at du ikke vil have lavet en bestemt sang, fordi du er bange for at blive træt af sangen og fortryde. Jeg har tatoveret de første par takter af Purple Haze på underarmen, så kan den minde mig om at den dag jeg ikke længere syntes Hendrix var fed, skal jeg ikke bruge den arm til noget mere :wink:
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tatovering

Indlæg af efrandsen »

[quote="Jackie van Hippie"]Nu snakker du i første indlæg om at du ikke vil have lavet en bestemt sang, fordi du er bange for at blive træt af sangen og fortryde. Jeg har tatoveret de første par takter af Purple Haze på underarmen, så kan den minde mig om at den dag jeg ikke længere syntes Hendrix var fed, skal jeg ikke bruge den arm til noget mere :wink:[/quote]

Haha.. fedt! Jeg har AC/DC kanonen, portræt af Jimi H og Bob Dylan, Black Rebel Motorcycle Club logoet og en linje fra Hey Hey, My My(Into The Black) med Neil Young på højre overarm.. og så Marilyn Monroe også..

Giv den gas, Kasper :D
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tatovering

Indlæg af IkkeMig »

[quote="efrandsen"][quote="Jackie van Hippie"]Nu snakker du i første indlæg om at du ikke vil have lavet en bestemt sang, fordi du er bange for at blive træt af sangen og fortryde. Jeg har tatoveret de første par takter af Purple Haze på underarmen, så kan den minde mig om at den dag jeg ikke længere syntes Hendrix var fed, skal jeg ikke bruge den arm til noget mere :wink:[/quote]

Haha.. fedt! Jeg har AC/DC kanonen, portræt af Jimi H og Bob Dylan, Black Rebel Motorcycle Club logoet og en linje fra Hey Hey, My My(Into The Black) med Neil Young på højre overarm.. og så Marilyn Monroe også..

Giv den gas, Kasper :D [/quote]

Det er altså useriøst, Esben. Altså det med Marilyn Monroe :lol:

Jeg har to band-logoer på armene (Judas Priest og Pretty Maids). Jeg har det lidt som GodspeedDK, så skulle jeg blive træt af musikken, så er det da et minde stadigvæk. Og så er sandsynligheden vel ikke så stor, for at jeg ændrer så meget smag, når det i begge tilfælde er mere end 25 år siden, jeg købte min første plade med bandet :D

Jeg tror at ideen med en kurve som i videoen er meget god - men det er ret svært at vide, hvordan det bliver i praksis. Men det glæder vi os jo til at se ;)

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tatovering

Indlæg af kasperploug »

Jaa.. Det er nok bare ikke noget jeg vil kaste mig ud i, med sange, logoer, kunstnere osv :D

I øvrigt er det et mega fedt nummer med kurven IMO ;)
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen