Esktern Skærm - Teknikhjælp søges

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Esktern Skærm - Teknikhjælp søges

Indlæg af Barf »

Hej

Jeg fik en fin skærm, eller monitor som det vist hedder i fagsprog, af mine forældre i julegave. Det er en Packard Bell Maestro 220 LED, denne: http://www.elgiganten.dk/product/pc-har ... Tabcontent

Jeg har sat den til og fulgt instrukserne i manualen (der var ikke rigtig andre end "sæt dette kabel til og tænd"). Jeg sidder nu med en skærm der viser Macs standardbaggrund (et fint billede af noget lys på stjernehimlen). Manualen foreslår at hente drivere, men der er ingen drivere til Mac tilgængelige via Packard Bells hjemmeside...

Jeg var inde under noget skærmindstillinger på min computer, og pludselig dukkede det vindue op på monitoren....

Nogen der ved, hvad jeg kan gøre? Har tænkt mig at ringe til El-giganten, hvor den er købt (don't ask me why) i morgen, men så da helst, at den virkede nu.

Mvh Jonas

Edit: Nå ja, det skal måske lige siges, at inde under "Skærm/Grafik" i systemindstillinger, kunne jeg se at monitorens "navn". Altså tyder det på, at min Macbook Pro har "opdaget" den.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Esktern Skærm - Teknikhjælp søges

Indlæg af IkkeMig »

Hvad er dit problem? Hvis den viser baggrundsbilledet, så virker den jo?

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Esktern Skærm - Teknikhjælp søges

Indlæg af Barf »

En lille update.

Jeg har sluttet min eksterne mus til. Hvis jeg kører til højre ud af skærmbilledet fra den bærbares skærm, dukker musen pludselig op på monitoren i venstre side. Altså virker det som om de to skærme står "ved siden af hinanden"....

bastion
Himmelhund
Indlæg: 41
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: 82føøøør´
Kontakt:

Re: Esktern Skærm - Teknikhjælp søges

Indlæg af bastion »

Jeg vil tro at du har den til at udvide skærmområdet, dvs du har MacBook'en skærm til venstre og den eksterne skærm til højre. Under skærm/grafik i systemindstillinger skal du bruge det midterste faneblad (Opsætning mener jeg det hedder), og på det sætte flueben i den lille boks 'Dubler skærmområde' (eller nogen i den henretning. Så skulle du gerne få skærmbilledet både på MacBook'en og på den eksterne skærm.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Esktern Skærm - Teknikhjælp søges

Indlæg af IkkeMig »

Men det er jo sådan, det skal virke :)

Du har to skærme nu - du kan trække vinduer over på den store skærm og have nogen andre på den lille.

Inde i skærmindstillinger kan du vælge, om den store skærm står til højre eller venstre for den lille ved at trække rundt på dem og arrangere dem korrekt...

Edit: Der var jeg så for langsom. Du kan selvfølgelig gør som anbefalet og kun have én skærm, men det er faktisk tit meget rart at have to, når nu de er der ;)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Esktern Skærm - Teknikhjælp søges

Indlæg af Barf »

Jada Bastion! Nu virker det.

Så har jeg lige et lille ekstraspørgsmål. Kan man ikke få signalet fra den bærbare over på monitoren, uden at den bærbare skal stå åben?

bastion
Himmelhund
Indlæg: 41
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: 82føøøør´
Kontakt:

Re: Esktern Skærm - Teknikhjælp søges

Indlæg af bastion »

Det kan man da. Følg denne guide: <!-- m --><a class="postlink" href="http://osxdaily.com/2010/04/15/how-to-u ... 5/how-to-u ... l-monitor/</a><!-- m -->

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Esktern Skærm - Teknikhjælp søges

Indlæg af GodSpeedDK »

Men .... som Turtle skriver, hvorfor bruger du ikke begge skærme?? Der er da ingen grund til at klappe MB'en i, når nu der er en ekstra skærm til rådighed i den??!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Esktern Skærm - Teknikhjælp søges

Indlæg af Barf »

Det kan også være jeg vælger at bruge den mulighed. Lige nu ville jeg bare gerne have det hele kørende, som jeg havde tænkt det. Skærmen skal primært bruges, når jeg sidder og indspiller musik. Så bliver sådan en 13" skærm hurtigt for lille.

Men tak for hjælpen.

Mvh Jonas

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Esktern Skærm - Teknikhjælp søges

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Barf"]Det kan også være jeg vælger at bruge den mulighed. Lige nu ville jeg bare gerne have det hele kørende, som jeg havde tænkt det. Skærmen skal primært bruges, når jeg sidder og indspiller musik. Så bliver sådan en 13" skærm hurtigt for lille.

Men tak for hjælpen.

Mvh Jonas[/quote]

Jamen .... jamen ... hvis du gerne vil have meget skærmplads, hvorfor så undlade den ene skærm??? :?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Esktern Skærm - Teknikhjælp søges

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Barf"]Det kan også være jeg vælger at bruge den mulighed. Lige nu ville jeg bare gerne have det hele kørende, som jeg havde tænkt det. Skærmen skal primært bruges, når jeg sidder og indspiller musik. Så bliver sådan en 13" skærm hurtigt for lille.

Men tak for hjælpen.

Mvh Jonas[/quote]

Jamen .... jamen ... hvis du gerne vil have meget skærmplads, hvorfor så undlade den ene skærm??? :?[/quote]

Netop. Så kan du have Gearfreak på den lille skærm, mens du mixer på den store ;)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Esktern Skærm - Teknikhjælp søges

Indlæg af Barf »

Så drenge! Nu må I acceptere, at man kan ønske teknikken til at fungere på forskellige måder efter behov og nødvendighed.

Og det siger jeg selvfølgelig kun fordi, jeg slet ikke havde overvejet den mulighed I taler om, og derfor ikke vil vedkende mig den tekniske underlegenhed... :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Esktern Skærm - Teknikhjælp søges

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Barf"]
Og det siger jeg selvfølgelig kun fordi, jeg slet ikke havde overvejet den mulighed I taler om, og derfor ikke vil vedkende mig den tekniske underlegenhed... :) [/quote]

Er det OK med dig, hvis jeg tager ovenstående, printer det ud, og hænger det op i en flot ramme herhjemme i stuen? Det er vist første, og formentlig sidste, gang nogen ikke bare har været mig teknisk underlegen, men ligefrem indrømmet også :D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Esktern Skærm - Teknikhjælp søges

Indlæg af Barf »

Det er helt i orden, Mikkel :)

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Esktern Skærm - Teknikhjælp søges

Indlæg af Dannyboy »

Lige netop når du laver musik er det da ret fedt at køre med to skærme, så du eksempelvis kan køre mixer vinduet for sig

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen