Guitarundervisning

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Guitarundervisning

Indlæg af GodSpeedDK »

Min datter er igen begyndt at snakke om, at ville lære at spille guitar. Det mest oplagte er selvfølgelig, at jeg lærer hende det, men jeg tror faktisk det er bedre, at hun får noget undervisning af en udenforstående.

Så spørgsmålet er: Hvad koster privat guitarundervisning (el-guitar) typisk, når der er tale om en nybegynder på 12 år?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"


Vis indlægget.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarundervisning

Indlæg af K-P »

Jeg betalte vist 700 pr. kvartal for 20 minutter hver uge på kommunens musikskole.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarundervisning

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="K-P"]Jeg betalte vist 700 pr. kvartal for 20 minutter hver uge på kommunens musikskole.[/quote]

Det var dæleme billigt! Det er ca. det halve af, hvad musikskolerne her i byen tager om måneden, for nogenlunde det samme. Og det er derfor jeg kun spørger til private lærere.

Jeg har jo selv undervist i ungdomsskolen (ikke decideret guitar, men samspil), og min erfaring her er netop, som du skriver, Barf, at de pædagogiske evner er alfa og omega ... måske også derfor, jeg har taget en pause fra undervisningstjansen i år, men det er en anden snak :D Anyway, jeg er ikke så bange for, at vedkommende skal give hende dårlige vaner. I første omgang er jeg meget mere interesseret i, at hun får appetit på det, og så kan vi altid steppe op senere.

Hvis jeg selv skulle ud og have undervisning ville jeg også regne med 2-300 i timen, men det ville jo så også være et helt andet niveau, jeg skulle undervises på. Til hendes behov skal vedkommende jo stort set bare kunne vise hende de gængse lejrbålsakkorder, og ellers åbne hendes øjne for den fantastiske verden der åbner sig, når bare den rigtige dør bliver låst op for én.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarundervisning

Indlæg af Flyveøglen »

Har du overvejet ungdomsskolen?? Eller det er hun måske for ung til (jeg kan ikke huske reglerne?)

Jeg modtog i hvert tilfælde glimrende guitarundervisning af Ole Kjellerup i Dalum Ungdomsskole i sin tid.. hvilket vil sige først i 90´erne.

Jeg er klar over der kan være sket meget siden, men er det ikke i 7. klasse man kan begynde der?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarundervisning

Indlæg af Smittefar »

jeg vil mene at holdundervisning på en musikskole kan være rigtig godt, når man er så ung - Samværet i sig selv giver noget. Jeg gik vist til guitarundervisning en time om ugen sammen med 3 andre. Jeg aner ærlig talt ikke, hvad det kostede, mine forælde betalte.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarundervisning

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Flyveøglen"]Har du overvejet ungdomsskolen?? Eller det er hun måske for ung til (jeg kan ikke huske reglerne?)
[/quote]

Ungdomsskolen er desværre ikke en mulighed, før om et par år. Hun går 5. klasse nu, og man skal gå i 8., for at kunne gå i ungdomsskole.

[quote="Flyveøglen"]
Jeg modtog i hvert tilfælde glimrende guitarundervisning af Ole Kjellerup i Dalum Ungdomsskole i sin tid.. hvilket vil sige først i 90´erne.
[/quote]

Sjovt, ham fik jeg også undervisning af først i 90'erne :) Jeg var så meget, meget lidt begejstret for hans undervisning, men sådan er der jo så meget ... Han underviser i øvrigt stadig i Dalum.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Guitarundervisning

Indlæg af nerøs »

hvad med den lokale aften skole.... (eks. AOF)

Reconstrucdead
Himmelhund
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Guitarundervisning

Indlæg af Reconstrucdead »

Altså jeg underviser i Odense V og tager 150/timen - ved ikke om det muligvis kunne være noget? :)

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarundervisning

Indlæg af Førslev »

mange musikskoler giver gratis undervisning i teori og hørelære når man får soloundervisning og det er jo noget der senere ihvertfald kan være guld værd.

Glenovic
Himmelhund
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Guitarundervisning

Indlæg af Glenovic »

Du kan finde en lang række guitarundervisere her:
http://www.muuv.dk/undervisning/find-un ... uitar.html

De ligger på alt fra 100 kr./timen til 400 kr./timen

Bobzweland
Himmelhund
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

Re: Guitarundervisning

Indlæg af Bobzweland »

Du kan også professionel guitarundervisning af Guitarbogsforfatter og guitarist.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.boskafte.dk/guitarundervisni ... ing.php</a><!-- m -->

Det koster 160 for 30 min.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarundervisning

Indlæg af Sasha »

Nu skulle Bo Skafte vel ikke tilfældigvis være identisk med Bobzweland?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarundervisning

Indlæg af GodSpeedDK »

Nu er tråden 3 år gammel, så ...

Det løste helt sig selv. Jeg påtog mig rollen som underviser (midlertidigt, var planen), og det ødelagde åbenbart motivationen så eftertrykkeligt, at der gik to år, før hun begyndte at snakke om at spille igen :D Og det passede så med, at hun kunne blive meldt ind i ungdomsskolen, og hun modtager nu undervisning hver tirsdag eftermiddag, og er ganske godt tilfreds med det :)

Til min store ærgrelse lyttede hun ikke, da jeg opfordrede hende til også at gå til band/samspil allerede fra starten, for at "have noget at bruge det til", og det lider hendes motivation for at øve desværre nogen gange under. Dét at øve lugter lidt for meget af "lektier" stadigvæk, men i takt med at det går op for hende, at Green Day, Nirvana, og hvad hun ellers lytter til, stort set kan klares med de ting hun allerede kan nu, så hjælper det på det. Senest forsvandt hun op på værelset, og kom ikke ud meget længe, da jeg fortalte hende, at 'Creep' med Radiohead var en glimrende sang at øve barréakkorder til :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen