Jazzy nummer - nu med vokal

Har du gode idéer til andre sangskriver eller vil du gerne ha' feedback på dine egne numre?
Besvar
hvedemelsbof
Himmelhund
Indlæg: 8
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Jazzy nummer - nu med vokal

Indlæg af hvedemelsbof »

SÅ fik jeg en tøs fra min gamle gym-klasse hjem i lejligheden til at indspille over et jazzy beat, jeg har gået og brygget på et stykke tid. Det er første gang jeg har prøvet at optage vokal - så vil meget gerne høre hvad i synes om optagekvalitet / teknik og de få effekter jeg har lagt på + samarbejdet mellem instrumentgruppe / vokal.

ALT undtagen vokal er lavet i Reason 6 udelukkende med samples derfra + reason pianos. Der er trommer, klaver, strygere, kontrabas og to vokalspor.

Det sidste stykke efter omkvæd og anden versrundgang (lidt mere funky) er tænkt til at ligge mellem to omkvæd med en sax-solo på. Det slutter lidt underligt - jeg har vist sat f**ket lidt up, da jeg eksporterede.

Lykke (sangerinden) er kommet med et udkast, som vi har arbejdet videre på sammen og indspillet af rigtig mange omgang - specielt, da vi skulle finde andenstemmer. Det ligger ikke 100% tight mellem vokal og klaver i introen, men overvejer at give det en tur gennem ableton, hvor jeg kan strække vokalen på plads, så den ligger lige præcis hvor den skal. Vokalen er optaget med en GA - FC1 mkII (en billig pakke aage førte for nogle år siden) direkte i mit Tascam-lydkort, der har indbygget preamp.

Her er 'the setup':
Billede

Vil meget gerne høre ris / ros / idéer mht. mixet og effekter på hele nummeret - hvordan gør man f.eks. med kompression på vokal? :) Er det overhovedet noget der er relevant i denne her genre?

For en ordens skyld vil jeg lige sige, det er 'work in progress'. Ved godt, der er mange detaljer, der skal på plads, men i må gerne pinne dem alligevel :) Efter planen indspiller vi igen efter mine eksaminer i maj.

På forhånd tak! VH hvedemelsbof. [o :D ]

Link til soundcloud

P.S. på min soundcloud ligger også lidt ældre udgaver af nummeret uden vokal, hvor man kan følge workflowet.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Jazzy nummer - nu med vokal

Indlæg af IkkeMig »

Jeg kan godt lide nummeret. Og jeg synes, det ville være synd at gøre ret meget ved vokalen, den ligger fint, synes jeg.

Det eneste, jeg ikke bryder mig om ved nummeret er, at der er en eller anden spacy rumklangs- eller ekko-effekt på både klaver og trommer, der nærmest bare lyder som støj. Jeg ved ikke, om det er noget, du selv lægger på, eller om nummeret er komprimeret ret hårdt inden upload? (En af de grimme sideeffekter ved bl.a. MP3-kompression er nemlig netop, at støjgulvet flytter sig med dynamikken og kommer til at lyde som sådan en slags støjende ekko...)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen