spontan space rock session.

Har du gode idéer til andre sangskriver eller vil du gerne ha' feedback på dine egne numre?
Besvar
Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

spontan space rock session.

Indlæg af drmaawenz »

Lydsporet sikkert ikke falde i alles smag, hvilket heller ikke er tiltænkt. Det vil samtidig mangle virtuositet og variation.

Rytmesporet er lavet ved at køre en ældre Zoom trommebox gennem en Korg Monotron delay, afspillet via mit stereoanlæg og optaget med en ADK A-51 mic, som var opstillet midt i min stue.
Keys er lavet på en Roland SP-404 sampler med mellotron-samples.
Guitar med P90'er --> div. effekter fra rodekassen --> Orange TV200H + marshall kab. --> MD-421
Bas --> HH IC100-S + marshall kab. --> MD-421
Mixet i Cubase.

Alt indspillet i first take, og ingen fejl er klippet ud, og det er temmeligt stenet som det plejer at være.

<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.box.com/s/kpub3doinibjg9ohe ... 9oheo5b</a><!-- m -->

eitreach
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: spontan space rock session.

Indlæg af eitreach »

Jeg er godt nok kun seks minutter henne, men jeg sidder her og skruer op. :) Jeg synes den skramlede lyd er rigtig fed.

Jeg synes i det hele taget at alt sådan noget eksperimenterende improvisering er helt vildt spændende. Jeg har selvfølgeligt også siddet og lyttet en hel Massacre-koncert på youtube i dag..

Kender du Massacre? Det vil helt sikkert være noget for dig hvis du ikke gør.
No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: spontan space rock session.

Indlæg af drmaawenz »

Jamen, jeg bukker og takker!
Mærkeligt nok har jeg også for vane at skrue op, for af en eller anden grund bliver nummeret (eller hvad det nu er ;) ) enormt intensivt ved høj lydstyrke, og pludselig har jeg glemt tid og sted - på trods af det er ikke ligefrem new-age afslapningsmusik.

Hvis du mener Brian Jonestown Massacre, for så rammer du lige i plet. :D

eitreach
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: spontan space rock session.

Indlæg af eitreach »

Ja, lydene er bare rigtig sprøde - og varme, synes jeg.

Jeg tænkte nu på Bill Laswell, Charles Hayward og Fred Frith's Massacre. :P

http://www.youtube.com/watch?v=zMQYpvkGUwo
No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: spontan space rock session.

Indlæg af drmaawenz »

det er skis'me fedt det dér. :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen