[quote="
Vinta"]jeg er nemlig lidt på jagt efter et alternativ til sm57, som jeg synes kan lyde lidt skarp. Samt få opbakning til at det er ok
![Wink ;)](./images/smilies/)
måske der ikke er!! at mic´ sit half stack op med mikrofon off center faktisk helt ude i kanten igen for at undgå dødsstrålen. Som mange af de lydfolk jeg har arbejdet med synes at elske, det er en kamp hver gang. Lydmand mod guitarist. :problem:
Ligesom at de gerne vil have at min 60w marshall skal stå på under 2, med kommentaren, jamen vi skruer op for monitoren, så kan du høre dig selv der. Hvilket giver en lille pivende lyd over fra stacket Det ..sser mig af hver gang
er begyndt at vende stacket og så flytte mic lidt længere væk. At en del af stederne ikke burde mices op men istedet bare være på baggear er noget andet.
men det kan man ikke forklare en lydmand, jeg er en sur gammel mand, men jeg har jo selvfølgelig ret og andre er forkert
![Smile :)](./images/smilies/)
[/quote]
Den der klassiske Sennheiser - hedder den 421? - er altså rigtig fed, synes jeg. Jeg har brugt SM57 i studiet _altid_, fordi det lyder absolut i orden og udmærket og godt og fint og gør jobbet. I sidste uge prøvede jeg så Sennheiseren, nærmest fordi det var det nemmeste, da den allerede sad på et stativ, og jeg må sige, at forskellen er imponerende. Den lyder egentlig meget som en SM57, bare med "mere af det hele" - især bunden er bedre repræsenteret. Toppen lyder bedre, synes jeg. I fremtiden vil jeg helt sikkert bruge den til langt det meste - SM57 kan stadig bruges, men Sennheiseren lyder sgu bare bedre. Det er sguda en nem måde at få bedre guitarlyd på plade, ikke? :-)