Ny rørforstærker og et spørgsmål..

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Ny rørforstærker og et spørgsmål..

Indlæg af Anonym »

Så er der kommet en ny brugt røramp hjem..Det er en Koch multitone og den lyder sweet..

Meen den har tre kanaler clean, drive og gain og på drive kanalen suser den voldssomt..Hva kan det være..?

Jeg er var bevidst om susen inden køb og skal som sådan kun bruge clean kanalen..

På forhånd tak..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny rørforstærker og et spørgsmål..

Indlæg af Sasha »

Det kunne jo f.eks. meget vel være et støjende rør i drivekanalens forforstærker. Men det kan også være 117 andre ting.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny rørforstærker og et spørgsmål..

Indlæg af Anonym »

[quote="Sasha"]Det kunne jo f.eks. meget vel være et støjende rør i drivekanalens forforstærker. Men det kan også være 117 andre ting.[/quote]

Støjende som i udskiftning kunne være nok?

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny rørforstærker og et spørgsmål..

Indlæg af Jake »

Ja, det kan ofte være nok. Støjer den også, når du ikke har sat et kabel til inputtet?

De fleste high-gain forstærkere vil alle have en smule støj - skruer man højt op for gain og højt op for volumen, så bliver dette selvfølgelig meget, men der bør aldrig være på et niveau hvor det er ødelæggende for musikken.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny rørforstærker og et spørgsmål..

Indlæg af Anonym »

[quote="Jake"]Ja, det kan ofte være nok. Støjer den også, når du ikke har sat et kabel til inputtet?

De fleste high-gain forstærkere vil alle have en smule støj - skruer man højt op for gain og højt op for volumen, så bliver dette selvfølgelig meget, men der bør aldrig være på et niveau hvor det er ødelæggende for musikken.

Mvh Jake[/quote]

Ja den støjer/suser også uden at kabel er i..Clean og gain støjer/suser ikke..

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny rørforstærker og et spørgsmål..

Indlæg af Jake »

Er det højt?

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny rørforstærker og et spørgsmål..

Indlæg af Anonym »

[quote="Jake"]Er det højt?

Mvh Jake[/quote]

Højt er jo relativt men det er ikke en musse susen, det kan tydeligt høres, og det er mere hørbart end alm tomgangs brum..

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny rørforstærker og et spørgsmål..

Indlæg af Jake »

OK. Hvis du har en 12AX7'er i reserve, så kunne du jo prøve at bytte lidt om på dem, fra start mod slut. Har du ikke det, så kan det nogle gange også hjælpe midlertidigt hvis du tager et af rørene længere henne i kæden, og bytter ud med det forreste. Hjælper dette ikke, så byt det nu ud med røret til venstre for det forreste, forstærkeren set bagfra. Det er det der ofte omtales som V2 i manualen.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny rørforstærker og et spørgsmål..

Indlæg af Anonym »

[quote="Jake"]OK. Hvis du har en 12AX7'er i reserve, så kunne du jo prøve at bytte lidt om på dem, fra start mod slut. Har du ikke det, så kan det nogle gange også hjælpe midlertidigt hvis du tager et af rørene længere henne i kæden, og bytter ud med det forreste. Hjælper dette ikke, så byt det nu ud med røret til venstre for det forreste, forstærkeren set bagfra. Det er det der ofte omtales som V2 i manualen.

Mvh Jake[/quote]

Jeg tror faktisk jeg har et par rør liggende af de der 12ax7'ere, og dem kan jeg bare skifte uden at skulle justere noget?

Har lige haft ampen med i øveren her til aften og clean kanalen er bare super til mit behov, men den lyder sgu også heftig på gain kanalen alone..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny rørforstærker og et spørgsmål..

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Hapsall"]
Jeg tror faktisk jeg har et par rør liggende af de der 12ax7'ere, og dem kan jeg bare skifte uden at skulle justere noget?
[/quote]

Ja, du behøver ikke at justere noget for at skifte forforstærkerrør.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny rørforstærker og et spørgsmål..

Indlæg af Jake »

I 99,9% af alle de forstærkere vi benytter os er forforstærkerrørene sat op således, at bias selv bestemmes af røret og kredsløbet, så du skal ikke justere noget. Dog er det vigtigt, at 12AX7-rør erstattes med samme rørtype, da et 12AU7 i visse tilfælde kan trække for meget strøm, og lave rav i den - meget kort fortalt.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen