Mixning af guitar

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Mixning af guitar

Indlæg af KrænDyt »

Min balletrio er i gang med at lave demo og den forbindelse er der selvfølgelig indspillet en hel del guitar. Alt er indspillet og vi er pt. ved at mixe det i protools. Som udgangspunkt lyder grundsporene ganske godt, men min guitar er sgu blevet lidt dåset, i mangel af et bedre udtryk. Mellemtonetung, indelukket, smal kan måske også bruges til at beskrive det med.

I aften har vi mixet en sang med fuldstændig ren lyd på guitaren. Til at afhjælpe den lidt kedelige lyd, brugte vi en eller anden prøveversion af amplitube til at åbne den lidt op med. Det blev egentlig meget godt, men den efterfølgende sang med mere fræs på bøvler vi lidt med. Amplitube gør ikke rigtig jobbet for os...

Måske skulle jeg have gjort lidt mere ud af det da jeg micede op. Ved det ik..

Det er indspillet med en mørch strat gennem en danelectro transparent OD i en Koch Studiotone XL. Godt med skrald på og en anelse drive fra forstærkeren som er bestykket med en Vintage30. Den er micet op med en Sennheiser E906 næsten midtpå og en shure sm57 tæt på kanten. Vi skulle nok have haft en rum mikrofon på i bagklogskabens lys, men det blev altså ikke lige..

Det var så her det ville være smart at have et lydklip med, så der var noget at lytte på. Det er der altså ikke lige, men jeg kan måske skaffe det en af dagene.

Men sådan lige nogen umiddelbare fif til at få lukket lidt op for lyden så den ikke er så fesen...?

Go!
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mixning af guitar

Indlæg af AnotherDan »

Der er ingen direkte fifs, hvis du lægger lidt lyd ud vil man kunne give lidt anbefalinger.

Og så er der også i hvilken kontekst det skal mixes, trommer, bas og vokal, sørge for de ikke roder for meget sammen.
Bah

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mixning af guitar

Indlæg af Smittefar »

Her kommer vist nærmest råt for usødet, hvad magic pants sagde til mig, da han fik mine tracks."Du skulle have brugt mere tid på at få een mikrofon til at lyde fedt frem for at bruge en masse mikrofoner, der lyder halvfedt."

Jeg havde ikke mindre end to rummikrofoner på mine tracks, og ingen af dem er blevet brugt videre.

Kan I ikke redde en del med EQ - Man kunne forestille sig, at man skulle starte med at fjerne en del lav mellemtone og så hæve toppen en del.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen