[quote="Morten_Lyse"]Joh tak, men her er min pointe.
Man skal starte med at erhverve sig en mere end almindeligt god Les Paul. Det i sig selv er ikke nemt; og for mig at se, kan de nævnte herrer jo hoppe og danse alt det de evner på en halvsløj guitar; det bliver den jo ikke fremragende af. Nå, men blød et sted mellem 10-12K hvis man finder "den rette" som en 'run-of-the-mill' Les Paul på brugtmarkedet, noget mere for en CS.
Herefter betaler man så tysken for at omgøre førnævnte fremragende guitar, så den i detaljer kommer meget tættere på en slut-'50er Les Paul Standard. For hvad..? Altså, han rører vel ikke meget på sig for 5000kr..? Og nu smider jeg bomben, hold på hat og briller:
Det er stadigvæk
ikke en '59 Les paul standard.
Jeg ved slet ikke hvad Gil Yaron kan skabe og mit indlæg var heller ikke et forsøg på at underkende hans evner. Men en '59 Les Paul kan ej heller han lave. Og uanset hvor dyr, i detaljen 100% rigtig og vel-spillende/-lydende han kan bygge den; vil den ægte bare altid være uendelig lidt, eller meget, foran.
For dem man gerne vil "imponere" ved at stå med en '59 Les Paul, er det jo ret indlysende, at man ikke ser dén slags "live" mere. Så til $1.000.000 spørgsmålet "Er den ægte..?
![Confused :s](./images/smilies/)
hock: " må man stadig svare:
"Nej, men..."
Mvh;
Morten Lyse[/quote]
Nej, det er klart. Men en ægte ´59 Les Paul er vel ude af billedet for de fleste almindeligt dødelige? Og så er det vel meget oplagt at kigge sig om efter, hvad man så kan gøre for at komme så tæt på den begærede original som muligt? Men jeg er da helt enig med dig i, at man ikke kan omdanne en hvilken som helst "pind" til en god guitar! I virkeligheden er jeg slet ikke den store fan af det hér med at "omdanne" guitarer. Jeg tror nok, at jeg ville gå efter noget, som var bygget rigtigt fra start. Og her ville jeg så som sagt måske nok kigge lidt til Gil Yaron´s creationer...