Boostere..

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Boostere..

Indlæg af Morten_Lyse »

Hej forum..

Konklusionen er btw, at jeg ikke køber et Nova system. De betjeningsmæssige "flaws" kan jeg ikke leve med.

Det betyder så, at der er en omforandring af mit board på vej; og i den forbindelse vil jeg gerne høre lidt om boostere. Både "ret rene" og også de lidt mere snavsede. Mit oplagte valg ville være Xotic AC og RC booster; men måske jeg misser noget. Jeg har en T-rex mudhoney til mange ting, men skal bruge en 85% ren boost til nogen ting og en lidt mere beskidt til andre. Indtil videre har jeg leget med en T-rex møller, men hvad bør jeg kigge på. Keeley Java Boost, måske..? Jeg står ikke med akut GAS, og tråden her skal også ses som en "du bør prøve xx inden du vælger.."

Som "ren" boost kunne en ZVEX super hard on, eller en klon heraf, være en mulighed.

Derudover måske en AC/RC, men kom meget gerne med inputs.

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Boostere..

Indlæg af Pluto »

Som en ren booster til ingen penge ville jeg prøve en Carl Martin Hydra boost.Virkelig billig og simpel boost pedal som gør det den skal til UG.
Hvis du gerne vil have en der gør lyden endnu mere beskidt ville jeg prøve en Flynn amps Hawk(Rory Gallagher sign.)men de skal købes på ebay eller på Flynn amps hjemmeside.Det er simpelthen hen både en overdrive og booster i en pedal og den kan jeg ikke undvære til mit blues/rock projekt.
Derudover er en BB Preamp også en fed booster når nu du nævner Xoitic.
Du skal være velkommen til at prøve alle 3 her på adressen hvis det har vagt din nysgerrighed.Især Hawk er fed ,men nok ikke særligt udbredt i Dk eller mange andre steder.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Boostere..

Indlæg af Sasha »

Jeg prøvede engang en hjemmebygget version af Jack Orman´s Mini Booster. Det var faktisk ikke skidt. Og der findes da vist alverdens variationer over temaet - Ja, Fulltone glemte vist godt nok lige at sige "tak for lån", da de baserede deres Fat Boost på den. Men har man hænderne skruet nogenlunde rigtigt på og ejer en loddekolbe :-), er her måske et projekt til de lange vinteraftener..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Boostere..

Indlæg af Starcaster »

Ja der er mange simple DIY løsninger, som kan være fine. Jeg har selv bygget en SHO, som lyder ganske fint og var nem og billig at bygge. Men vær opmærksom på at Xotic pedalerne lyder meget forskelligt: AC lyder meget som en OD-3 syntes jeg. Og RC'en er næsten ren selv med drive på max. BB'en kender jeg ikke så godt, men den er vist mere beskidt end de andre to....? Jeg var ikke vild med AC'en som clean booster, da den mistede for meget volume med gain skruet ned...

Jeg har også haft en Katana boost. Den lød rigtig fedt, men er lidt dyr ift. hvad man får.... Men prøv den hvis du kan finde den....

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Boostere..

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg har i flere år haft glæde af min Boss OD-3, som "clean"-boost. Ned for gain og op for level, så kører det. Den har så også den fordel, at man kan skrue op for gain, hvis man vil have lidt mere hår på.

Det var da et forslag der var til at komme i nærheden af, uden at skulle investere alle sparemønterne.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Franklin
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Boostere..

Indlæg af Franklin »

Zvex super hard on er sku bare en fed booster, den gør bare hvad den skal, uden at farve.
Carl Martin Hydra boost synes jeg farver signalet en smule, Vajhøj havde to af den engang og vi blev enige om at den ligger en lille smule top på.
Ellers er MXR Boost / Line Driver MC401 også en mulighed, hvis man kan vende sig til den kun buffer når den er on, men mon ikke man kan lave det om hvis man er lidt fix på sine finger :)
Ham der Dumble??? er han ved kommunen???

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Boostere..

Indlæg af Smittefar »

Til dit formål tror jeg, at Xotics RC boost ville være et rigtig godt valg - jeg tror ikke så meget på AC boosteren - den opfatter jeg mere som en overdrive end en booster.

Jeg bruger en MI Audio Boost'n'Buff som sidste pedal før mit amp input - Den har en fornuftig buffer, der altid er tændt, og den kan booste rigtig meget - De første 15 dB er relativt clean boost - den næste 20 dB (35 dB i alt !!) bliver det så mere og mere til treble boost - Det lyder altså rigtig fedt, når en rørforstærker lige bliver skubbet ud over kanten af den lille fætter.

I effektloopet bruger jeg MXR Boost / Line Driver MC401, til når det bare skal være et helt rent volumen boost. (Og ja, det er fandeme mærkeligt, at de har lavet en pedal, der kun virker som line driver, når den er tændt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Boostere..

Indlæg af Dannyboy »

Det nye hit for mig er en MXR EQ som booster. Fuck det er sejhed

EDIT: Det er i øvrigt efter at ha været igennem en række drives og en RC Booster også. RC booster er en fed pedal men til lead boost er det jo tit bare at man vil tweake mellemtonen og måske ikke ønsker mere drive decideret. En EQ kan man jo forme som man vil og samtidig er det min oplevelse at den giver et ordentligt spark i røven mht. sustain. EQ anbefales. Du er velkommen til at prøve min hvis du bor i kbh

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Boostere..

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Dannyboy"]Det nye hit for mig er en MXR EQ som booster. Fuck det er sejhed

EDIT: Det er i øvrigt efter at ha været igennem en række drives og en RC Booster også. RC booster er en fed pedal men til lead boost er det jo tit bare at man vil tweake mellemtonen og måske ikke ønsker mere drive decideret. En EQ kan man jo forme som man vil og samtidig er det min oplevelse at den giver et ordentligt spark i røven mht. sustain. EQ anbefales. Du er velkommen til at prøve min hvis du bor i kbh[/quote]

Really? Jeg havde en MXR EQ på et tidspunkt, og den sugede signal som bare pokker.

@ Lyse: Den fedeste booster jeg har prøvet er Seymour Duncans pickup booster - den gør bare et eller andet ved signalet der er top top lækkert. Eneste ulempe er at min. boost er 6 dB (noget skidt når den sidder i loopet).
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Boostere..

Indlæg af Dannyboy »

Ja, jeg synes sgu den lyder fedt. Har ikke haft problemer med signal tab. Den er 109'eren jeg har brugt indtil videre, men jeg får den lidt større 108'er ind en af dagene. Den prøvede jeg også til en koncert for ikke så længe siden. Det virkede sgu fedt

.. Men jeg tror godt jeg kan klare mig med den lille af dem og regner med at det er bassisten som skal bruge den store 10 bånds EQ (Jeez, det er svært at få den rigtige baslyd til en trio..)

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Boostere..

Indlæg af kasperploug »

Jeg kører med en T-Rex Twin Boost, den er ret smart ifølge min mening :) To boostkanaler med tre bånds EQ til hver ;)
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Boostere..

Indlæg af Rasser »

Jeg bruger selv RC Boosteren som clean boost, og jeg synes den er eminent til netop det formål. Den kan booste volumen rigtig meget, men kan også give en anelse hår med gain knappen drejet mod øst. Jeg synes den er meget transparent i lyden, og samtidig har man mulighed for at booste/cutte diskant og bas med 15 db. Jeg har både brugt den i et effektloop til ren volume boost og til at skubbe yderligere til en let beskidt amp, og jeg synes den fungerer rigtig godt til begge dele.

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Boostere..

Indlæg af Funkis »

Har brugt RC boosteren i et par år. Men fandt ud af at til det jeg brugte den til (soloboost) gjorde den ikke rigtigt noget godt. På en beskidt amp er det et rigtigt rigtigt godt valg. Men ind i en ren amp er det ikke det optimale imo... Men det kan også bare være mit setup som ikke går med den.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Boostere..

Indlæg af Rasser »

[quote="Funkis"]Har brugt RC boosteren i et par år. Men fandt ud af at til det jeg brugte den til (soloboost) gjorde den ikke rigtigt noget godt. På en beskidt amp er det et rigtigt rigtigt godt valg. Men ind i en ren amp er det ikke det optimale imo... Men det kan også bare være mit setup som ikke går med den.[/quote]

Hvad brød du dig ikke om ved den?

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Boostere..

Indlæg af Funkis »

Den gjorde min lyd meget grovkornet. Den ændrede lyden markant, til det dårligere. Jeg tror bare det var i den forbindelse jeg brugte den, sammen med en analogman King of tone og en Timmy. Disse er i sig selv meget organiske og transperante.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Boostere..

Indlæg af kraen »

Ellers så synes jeg også Suhr Koko Boost ser meget interessant ud. Jeg har desværre ikke haft lejlighed til at prøve den endnu, men baseret på tilbagemeldinger fra folk og lyddemoer, så skal den helt sikkert afprøves.
[youtube]-E-OZyDo9E8[/youtube]

hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Boostere..

Indlæg af hrlarsen »

Kokoboost er IMHO den bedste jeg endnu har prøvet. Katanaen farver for meget til den "tynde" side.
Mangler endnu at prøve Suhrs ISO boost, men Koko er altså god. Og så er midboost feature en fed detalje.
Man skal virkelig prøve dem ud for at fornemme hvad der sker. Og der er Kokoboost svær at slippe igen, selvom den er dyr.

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Boostere..

Indlæg af mos »

Det behøver ikke at være så kompliceret:-) 6 modstande 3 kondensatorer og 2 transistorer gør det for mig, forklædt som en Jack A Orman Mini-booster klon, den gør præsis det den skal hverken mere eller mindre og så gør den det godt:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Boostere..

Indlæg af JGreen »

Jeg sværger stadig til Lars Vad's modworks boost pedal. Har endnu ikke hørt bedre.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Boostere..

Indlæg af Jake »

[quote="mos"]Det behøver ikke at være så kompliceret:-) 6 modstande 3 kondensatorer og 2 transistorer gør det for mig, forklædt som en Jack A Orman Mini-booster klon, den gør præsis det den skal hverken mere eller mindre og så gør den det godt:-)[/quote]

+1

Jeg vil også sige, at det at tage 2.000kr for en serieproduceret boosterpedal, er lidt groft!

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen