Lillebror til Vox Night Train

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lillebror til Vox Night Train

Indlæg af Rasser »

Jeg tror ikke rigtig den er kommet hos forhandlerne endnu.

Jeg faldt over den i går på vox' hjemmeside og prøvede at finde noget om den udover det, der står på vox' hjemmeside, men det var ikke nemt. Jeg må indrømme, at jeg godt kunne være lidt lun på den. Til gengæld synes jeg ikke det er så fedt, man skal købe forstærkeren sammen med kabinettet som et sæt.

Jeg bruger normalt en almindelig night train til gigs, så denne kunne være fin at have derhjemme til øvning, så man har nogenlunde samme lyd til hjemmeøvere som på jobs. Det jeg er mest interesseret i at finde ud af er, hvordan det line/headphone out fungerer. Jeg kan ikke lige gennemskue om man skal have kabinet til, eller om den selv belaster forstærkeren når man bruger headphone out.

I de par klip jeg har kunne finde på youtube, lyder den nogenlunde som night trainen.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lillebror til Vox Night Train

Indlæg af Swampthing »

Ifølge ham her ser det ud til den er kommet.
<a href="http://rockshoppen.dk/" rel="nofollow">http://rockshoppen.dk/</a>
Meeen man ved jo aldrig.
Aage har den f.eks ikke endnu, så det undrer mig lidt at han har den.

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lillebror til Vox Night Train

Indlæg af Rasser »

Thomann mener heller ikke at de har den før sidst i november, så jeg ville nok lige slå koldt vand i blodet lidt endnu.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lillebror til Vox Night Train

Indlæg af Swampthing »

Hehehe Jeg har også en Night Train, som jeg er ret begejstret for, det var også mht hovedtelefon udgangen jeg blev nysgerrig.
Og siden den kun har 1 effektforstærkerrør, kan den vel ikke spille ret højt ?

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lillebror til Vox Night Train

Indlæg af Rasser »

Tja... Tjo... Jeg købte engang en blackheart killer ant i samme tro. Den havde også et 12a?7 som effektrør, og den spillede i hvert fald alt for højt til at være anvendelig i en lejlighed uden at få sure naboer (eller kæreste for den sags skyld). Så idéen med et headphone out med kabinetsimulering virker tiltalende på mig, men hvis jeg alligevel skal slæbe mit 2x12 med hjem og op på 4. sal for at kunne bruge den lille amp, går lidt af det smarte ligesom af det... Så jeg vil håbe vox har tænkt sig om der.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lillebror til Vox Night Train

Indlæg af Odgaard »

Jeg tror også, to watt kan være mere end nok i en lejlighed (eller i lejligheden inde ved siden af). Man kan selvfølgelig håbe, at de to watt angivet dækker over den forvrængede lyd (Z Vexs lille forstærker er f.eks. angivet til en watt clean og fem watt forvrænget).
Og så er det da fjollet, hvis de ikke sælger toppen alene.

@Rasser: Hvordan lød sådan en 12au7 baseret forstærker så? (jeg ved godt, der ikke kan sættes lighedstegn mellem de to forstærkere)

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lillebror til Vox Night Train

Indlæg af Rasser »

Det er efterhånden ved at være lang tid siden, jeg havde den, men så vidt jeg husker, lød den nogenlunde til clean og ret fedt, når den var skruet helt op. Jeg tror dog at den lille vox vil være mere fleksibel, da den både har gain, volume, diskant og bas kontroller, hvor blackhearten kun havde en volumekontrol. Dette er dog kun gætterier, da jeg ikke har prøvet voxen.

Fra vox' hjemmeside:
Note: The Lil’ Night Train will be available initially as the Lil' Night Train Set, including both the Lil' Night Train head and V110NT cabinet. Separate head and cabinet will follow.

Så i første omgang skal man købe kabinettet med.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen