Fejlsøgning ved forstærkerbyg

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fejlsøgning ved forstærkerbyg

Indlæg af Sasha »

Nu kunne man så måske også mene, at man sagtens kan lokalisere en fejl som den beskrevne uden et oscilloscop...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fejlsøgning ved forstærkerbyg

Indlæg af Peter C »

[quote="Sasha"]Hvis der kommer brum ud, tror jeg ikke, det er udgangstransformatoren, den er gal med.

Kommer der "mislyd" ud af højttaleren, hvis du rører det midterste ben på mastervolume-potemeteret med spidsen af en skruetrækker? Hvis ja, hvad så, hvis du gør det samme ved gain-potmeteret?[/quote]

Modstanden passede igen, da jeg satte et jackstik i. :)

Der er ingen skratten, hvis jeg rører det midterste ben på hverken gain eller master.

Der er derimod lidt skratten, hvis jeg måler hvor meget jævnstrøm, der er på følgende punkter:

Der hvor det venstre ben fra udgangstransformeren er loddet på "turretboard'et", og derved også pin 7 på udgangsrøret, fordi der render en ledning mellem disse 2 punkter.

Og på pin 2 på udgangsrøret (der er også en smule hylen her).

:)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fejlsøgning ved forstærkerbyg

Indlæg af Sasha »

"Hylen"..?

Hvis der kommer lyd ud, når du nærmer dig udgangsrørets styregitter, kan vi vist godt frikende udgangstransformatoren og sikkert også udgangsrøret. Har du tjekket mastervolume-potmeteret med et ohmmeter? R8? Forbindelserne mellem mastervolume, R8 og udgangsrørets styregitter?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fejlsøgning ved forstærkerbyg

Indlæg af Sasha »

[quote="reindane"].. og du har selvfølgelig prøvet med et par andre rør?
Hvis ikke det er dét, dedr er galt, så ville jeg nok alliere mig med en person, der kan lave kvalificeret fejlfinding.

Vh
Lars[/quote]

Og ellers er især sidste halvdel af dette svar nok det bedste råd, der endnu er givet i denne tråd!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Fejlsøgning ved forstærkerbyg

Indlæg af Hybrid_Child »

Blev problemet nogensinde lokaliseret?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen