Mærkeligt lydproblem Matchless Chieftain

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Mærkeligt lydproblem Matchless Chieftain

Indlæg af Stevi »

Jeg har et lidt besynderligt problem med mit gear.

Mens jeg spiller, er det sommetider som om at der bliver skruet ned for tonekontrollen på min guitar. Det gør der i sagens natur ikke, men sådan lyder det.
Problemet kommer og går, men ikke med noget bestemt interval - pludselig forsvinder diskanten og pludselig fader den ind igen.
Jeg har svært ved at lokalisere problemet, men jeg har lige fået skiftet både preamp- og powerrør i min forstærker, så jeg har svært ved at tro at der kan være mere med den...

Jeg har tjekket mine patchkabler (Neutrik og Mogami), men napper lige en omgang George L-stik og kabler i morgen, for at se om det er det.

Kæden er: Fulldrive 2 - Fulltone Fat Boost - DD-3 - CE-2.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er. Mit bedste bud er at der er en skidt forbindelse i mine patchkabler, men måske det kan være en eller anden pedal? Kan f.eks. Fulldriven lave sådan en varierende diskant ved en fejl? (Det har jeg den lidt mistænkt for, selvom problemet er svært at lokalisere).
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkeligt lydproblem Matchless Chieftain

Indlæg af Sasha »

Det er jo nok en god idé at starte med at isolere problemet til, om det opstår i forstærkeren eller før. Så prøv at rive forstærkeren godt rundt med guitaren sat direkte til. Og så må du jo ellers til at samle din kæde igen - én komponent af gangen, hvor du så lytter for hver gang...

Her er en oplagt chance for at bruge lidt kvalitetstid på dit grej :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkeligt lydproblem Matchless Chieftain

Indlæg af Stevi »

[quote="Sasha"]Det er jo nok en god idé at starte med at isolere problemet til, om det opstår i forstærkeren eller før. Så prøv at rive forstærkeren godt rundt med guitaren sat direkte til. Og så må du jo ellers til at samle din kæde igen - én komponent af gangen, hvor du så lytter for hver gang...

Her er en oplagt chance for at bruge lidt kvalitetstid på dit grej :-)[/quote]

:-)

Nå, nu fik jeg den til det (yay... :-( ) kun med guitar, kabel (forskellige) og amp. Noget umiddelbart bud?

Øv, jeg hader sådan noget hér... Hvorfor virker det ikke bare??!
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkeligt lydproblem Matchless Chieftain

Indlæg af Sasha »

Det kan være de første ihvertfald 117 ting. Men gjorde den det også, før du fik skiftet rør? Min første mistanke ville klart vende sig imod et halvsløjt rør.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkeligt lydproblem Matchless Chieftain

Indlæg af Stevi »

[quote="Sasha"]Det kan være de første ihvertfald 117 ting. Men gjorde den det også, før du fik skiftet rør? Min første mistanke ville klart vende sig imod et halvsløjt rør.[/quote]
Ja, det gjorde den. Det var en af grundene til at jeg fik taget mig sammen og få skiftet rør. Der er blevet skiftet begge udgangsrør og begge rør i preampen. Fasesplitter, de to 12AX7 til rumklangen og ensretter er der ikke rørt ved.
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkeligt lydproblem Matchless Chieftain

Indlæg af Sasha »

Jamen, så kan det måske være dit fasesplitterør.

Eller 116 andre ting...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkeligt lydproblem Matchless Chieftain

Indlæg af reindane »

Hej Stevi,

Du kan da lige låne et par ekstra preamprør af mig, for at få be- eller afkræftet om det skulle være et af dine rør, der driller.

Vh
Lars
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkeligt lydproblem Matchless Chieftain

Indlæg af Stevi »

[quote="reindane"]Hej Stevi,

Du kan da lige låne et par ekstra preamprør af mig, for at få be- eller afkræftet om det skulle være et af dine rør, der driller.

Vh
Lars[/quote]
Hej Lars

Jeg har faktisk lige prøvet et af de JJ du pillede ud som fasesplitter med samme resultat... Æv altså...
Er det noget du kan kigge på, eller er det Vad?
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkeligt lydproblem Matchless Chieftain

Indlæg af Morten M »

Får du samme fænomen med en anden guitar tilsluttet? Har oplevet det samme, og det viste sig at være potmetret i min Epi V.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkeligt lydproblem Matchless Chieftain

Indlæg af Sasha »

Og vi er selvfølgelig helt ude over dét stadie, hvor det kunne være et sløjt kabel - enten på guitar-siden eller på højttaler-ditto (evt. endda inde i selve kabinettet)..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkeligt lydproblem Matchless Chieftain

Indlæg af Stevi »

[quote="Sasha"]Og vi er selvfølgelig helt ude over dét stadie, hvor det kunne være et sløjt kabel - enten på guitar-siden eller på højttaler-ditto (evt. endda inde i selve kabinettet)..?[/quote]
Jep, 4 forskellige kabler og 2 forskellige højttalerkabler. Jeg prøver lige en anden spade i morgen.
See you in heaven if you make the list

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkeligt lydproblem Matchless Chieftain

Indlæg af reindane »

[quote="Stevi"][quote="reindane"]Hej Stevi,

Du kan da lige låne et par ekstra preamprør af mig, for at få be- eller afkræftet om det skulle være et af dine rør, der driller.

Vh
Lars[/quote]
Hej Lars

Jeg har faktisk lige prøvet et af de JJ du pillede ud som fasesplitter med samme resultat... Æv altså...
Er det noget du kan kigge på, eller er det Vad?[/quote]

Jeg vil godt lige høre og undersøge det, hvis du har tid til at smide forstærkeren forbi.

Vh
Lars
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkeligt lydproblem Matchless Chieftain

Indlæg af Stevi »

For en god ordens skyld skal der lyde en tak til Lars Reinau for at have løst problemet!
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkeligt lydproblem Matchless Chieftain

Indlæg af Sasha »

Som var..???
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkeligt lydproblem Matchless Chieftain

Indlæg af reindane »

[quote="Sasha"]Som var..???[/quote]

Tilsyneladende noget så banalt som en suspekt lodning på indgangsvolumepotentiometret.

Vh
Lars
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkeligt lydproblem Matchless Chieftain

Indlæg af Sasha »

OK. Ja, sådan er virkeligheden jo ofte - mere banal, end man skulle tro/håbe... :-)

Men tak for forklaringen! Stevi´s sidste indlæg var jo sådan lidt som at læse en god krimi for så først til allersidst at finde ud af, at nogen havde revet den sidste side ud... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen