Guf for vintage-freaks!

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Søren »

Generelt hele den her youtube kanal er fyldt med lækre vintage spader.
Ham Phil x fyren er også ret underholdende at se på :)

<a href="" rel="nofollow">

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Sasha »

Aaarrhhh...

Min udtalte og meget aggressive Phil X-allergi brød lige ud i lys lue. Jeg kan simpelthen ikke snuppe dén højtråbende og selvfede klaphat. Men det skal selvfølgelig ikke afholde andre fra at se ham udfolde sine "talenter" på div. gamle guitarer af dén grund... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af CobraPizza »

Sorry men Phil X er en freak (på den dårlige måde).. det ødelægger hele oplevelsen
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Morten M »

Lækkert klip. Kommer til at tænke på, hvor meget lyden kommer an på manden, der holder guitaren. Hans teknik/lyd minder meget om Lenny Kravitz'.

.... og glæder mig til et YouTube klip med Sasha :lol:
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Sasha »

[quote="Morten M"]Lækkert klip. Kommer til at tænke på, hvor meget lyden kommer an på manden, der holder guitaren. Hans teknik/lyd minder meget om Lenny Kravitz'.

.... og glæder mig til et YouTube klip med Sasha :lol:[/quote]

Øøøhh, hvorfor det?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Jackie van Hippie »

Jeg må tilslutte mig dem som syntes at ham Phil-x er for meget, men jeg tror heller ikke at "Sasha feat. MacG - a '68 strat + '69 Marshall jam @ Some basement in East Jutland" er at finde på Youtube i fremtiden, grundet Sashas forkærlighed for lydkvaliteten på dette site ;-)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Morten M »

[quote="Sasha"][quote="Morten M"]Lækkert klip. Kommer til at tænke på, hvor meget lyden kommer an på manden, der holder guitaren. Hans teknik/lyd minder meget om Lenny Kravitz'.

.... og glæder mig til et YouTube klip med Sasha :lol:[/quote]

Øøøhh, hvorfor det?[/quote]
Hvorfor ikke? Det kunne da være spændende at høre dig spille også :)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Sasha »

Det ved jeg såmænd ikke om det kunne. Men jeg skal da gerne love dig, at jeg lægger et Youtube-klip op, så snart jeg kan se det mindste formål med det.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Morten M »

Det kan jeg forsikre dig om, vi er mange der ser frem til. Stort set ingen af os har hørt dig spille!
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Hybrid_Child »

Han spiller da meget godt. Men ja, han er da godt nok en smartass.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Stevi »

Ja, jeg synes sgu han er skæg. Lidt ligesom sådan en lille hund der bliver ved med at humpe ens ben...

- og det er da godt nok old news med denne tråd...
See you in heaven if you make the list

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Søren »

Nå nå, jeg synes nu han har en fed energi. Jeg er lige kommet ind på det "nye" gearfreak, så vidste ikke det var old news. 'scuuuuse me :?

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Runem »

[quote="Søren"]Nå nå, jeg synes nu han har en fed energi. Jeg er lige kommet ind på det "nye" gearfreak, så vidste ikke det var old news. 'scuuuuse me :?[/quote]

Jeg havde sgu heller ikke hørt om det før. Så pyt med om Stevi synes, at det er old news. Han bruger nok bare for meget tid på internettet.

Og i øvrigt - velkommen til gearfreak.

Meget fede videoer. Jeg kan ikke rigtig nå frem til, hvad jeg mener om ham gutten. Men spaderne er unægteligt fede...

Jeg tror egentlig mere han er selvironisk end selvfed... Og det er da meget rart at se youtube-videoer med en, som har lidt karisma, i stedet for de utallige kedelige demoer og "how to play"-videoer, der bare ikke har en snært underholdningsværdi...

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Søren »

[quote="Runem"][quote="Søren"]Nå nå, jeg synes nu han har en fed energi. Jeg er lige kommet ind på det "nye" gearfreak, så vidste ikke det var old news. 'scuuuuse me :?[/quote]

Jeg havde sgu heller ikke hørt om det før. Så pyt med om Stevi synes, at det er old news. Han bruger nok bare for meget tid på internettet.

Og i øvrigt - velkommen til gearfreak.

Meget fede videoer. Jeg kan ikke rigtig nå frem til, hvad jeg mener om ham gutten. Men spaderne er unægteligt fede...

Jeg tror egentlig mere han er selvironisk end selvfed... Og det er da meget rart at se youtube-videoer med en, som har lidt karisma, i stedet for de utallige kedelige demoer og "how to play"-videoer, der bare ikke har en snært underholdningsværdi...[/quote]

+1

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Stevi »

[quote="Runem"][quote="Søren"]Nå nå, jeg synes nu han har en fed energi. Jeg er lige kommet ind på det "nye" gearfreak, så vidste ikke det var old news. 'scuuuuse me :?[/quote]

Jeg havde sgu heller ikke hørt om det før. Så pyt med om Stevi synes, at det er old news. Han bruger nok bare for meget tid på internettet.
[/quote]
Det gør jeg da... Eller også bruger du for lidt? Come on...
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Sasha »

[quote="Runem"]

Jeg tror egentlig mere han er selvironisk end selvfed... [/quote]

Nå, javel ja... Jamen, så er det nok her kimen til vores divergerende opfattelse for en stor part skal findes. Den sidste rest gælder så nok, at jeg simpelthen synes, at han spiller som en brækket arm. Det er ikke ligefrem de fine finesser, dynamikken og de lækre detaljer, man er ved at kløjs i.

Mit yndlingsafsnit med med klovnen er det afsnit, hvor han skal demonstrere deres nye "klon" af hans Tonemaster-forstærker. Og han ævler og han ævler om, hvor fantastisk den er, og hvor meget de har "gone out of their way" for at få de to til at lyde ens. Og man skal simpelthen være mere end almindeligt døv og debil for ikke at høre, at de to forstærkere lyder forskelligt som dag og nat. Det overgås vist næsten kun af Knud Møllers demonstration af, hvor "transparente" en vis dansk pedalbyggers buffere er...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Søren »

[quote="Sasha"][quote="Runem"]

Jeg tror egentlig mere han er selvironisk end selvfed... [/quote]


Mit yndlingsafsnit med med klovnen er det afsnit, hvor han skal demonstrere deres nye "klon" af hans Tonemaster-forstærker. Og han ævler og han ævler om, hvor fantastisk den er, og hvor meget de har "gone out of their way" for at få de to til at lyde ens. Og man skal simpelthen være mere end almindeligt døv og debil for ikke at høre, at de to forstærkere lyder forskelligt som dag og nat. Det overgås vist næsten kun af Knud Møllers demonstration af, hvor "transparente" en vis dansk pedalbyggers buffere er...[/quote]

Ja dér er jeg til gengæld enig. For den lyder jo ret fedt den dér Tonemaster, og så falder det hele lidt til jorden efter "NOW IT'S HERE!" osv., når resultatet er temmelig skuffende.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Runem »

[quote="Sasha"][quote="Runem"]

Jeg tror egentlig mere han er selvironisk end selvfed... [/quote]

Nå, javel ja... Jamen, så er det nok her kimen til vores divergerende opfattelse for en stor part skal findes. Den sidste rest gælder så nok, at jeg simpelthen synes, at han spiller som en brækket arm. Det er ikke ligefrem de fine finesser, dynamikken og de lækre detaljer, man er ved at kløjs i.

Mit yndlingsafsnit med med klovnen er det afsnit, hvor han skal demonstrere deres nye "klon" af hans Tonemaster-forstærker. Og han ævler og han ævler om, hvor fantastisk den er, og hvor meget de har "gone out of their way" for at få de to til at lyde ens. Og man skal simpelthen være mere end almindeligt døv og debil for ikke at høre, at de to forstærkere lyder forskelligt som dag og nat. Det overgås vist næsten kun af Knud Møllers demonstration af, hvor "transparente" en vis dansk pedalbyggers buffere er...[/quote]

Jeg vil ikke kaste mig ud i nogen debat om, hvorvidt han er en nar eller ej. Det er han formodentlig. Ligegyldig om han bare er friskfyrsagtig, eller om han reelt mener, at han er guds gave til dem, som ser demoer på Youtube, tror jeg vi kan mødes på, at han "a dush"... Et ord, der dækker over noget, jeg ikke helt kan definere... What a dush... Ja... Eller tool... også godt....

Anyways... Jeg har ikke set nogle af de videoer, du hentyder (hentuder - det var bare en sjov tastefejl) til... Men generelt forfalder jeg ikke til at lade mig irritere af guitardemoer på Youtube, da de i 99% af tilfældet starter med, at jeg slukker lige inden, det når ind under huden på mig.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Runem »

[quote="Stevi"][quote="Runem"][quote="Søren"]Nå nå, jeg synes nu han har en fed energi. Jeg er lige kommet ind på det "nye" gearfreak, så vidste ikke det var old news. 'scuuuuse me :?[/quote]

Jeg havde sgu heller ikke hørt om det før. Så pyt med om Stevi synes, at det er old news. Han bruger nok bare for meget tid på internettet.
[/quote]
Det gør jeg da... Eller også bruger du for lidt? Come on...[/quote]

"Nu følger jeg mere end almindeligt godt med på dba, og den pedal har været til salg og er blevet rykket til toppen utallige gange i snart to år."

You win.

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guf for vintage-freaks!

Indlæg af Stevi »

[quote="Runem"]

"Nu følger jeg mere end almindeligt godt med på dba, og den pedal har været til salg og er blevet rykket til toppen utallige gange i snart to år."

You win.[/quote]
Og hvad pokker er meningen med det dér?
See you in heaven if you make the list

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen