EMG 18v Mod.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

EMG 18v Mod.

Indlæg af Loomer »

Altså, jeg har altid været superglad for ESP's byggekvalitet og designs og feel og halsprofil og og og og...

Altså, jeg kan generelt skidegodt li' ESP og LTD-guitarer. Ikke desto mindre har de jo en tendens til at smide EMG 81 i stort set alt, hvilket så ikke huer mig så meget.
Derfor glæder det mig jo kolossalt, at der åbenbart findes dette 18v mod, hvor man knalder et ekstra batteri på, og så lyder den lige pludselig spektakulært middelmådig fremfor decideret kedelig.
Hvem derude har erfaringer med det? Jeg ved Kimling har, men andre beretninger modtages selvf. også med kyshånd.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EMG 18v Mod.

Indlæg af CobraPizza »

Jeg gør det på alle mine spader.. Der er en hørbar forskel, især hvis du har en EMG 60 i.. Jeg har faktisk gået meget væk fra at bruge 81 og jeg har aldrig kunnet lide 85 (Den lyd får mig til at tænke på det pap man bruger til pølser med brød).. Hvis ud ikke har prøvet 60'eren burde du virkelig gøre det.. Den lyder selvfølgelig lidt forskellige alt efter hvilken guitar den sidder i, men EMG 60'eren i en omgang mahogni med ibenholt gribebræt.. Det er en en rytme lyd der flår i nosserne, OG man ryger ikke ud af mikset, hvis man bruger Kerry Kings EQ struktur, du ved, det omvendte V..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EMG 18v Mod.

Indlæg af Loomer »

Duly noted!

Her skulle det så mere være med EMG 707'eren, godt nok.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EMG 18v Mod.

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Loomer"]Duly noted!

Her skulle det så mere være med EMG 707'eren, godt nok.[/quote]

Jeg har endnu til gode at hører 707 og 81-7'eren over mit eget setup, men et alternativ er SD blackouts ligeledes i "størrelse 7".

Jeg ved at der er nogen der ÆÆÆLSKER Blackouts, mens andre hader dem, og jeg hører til den positivt indstillede gruppe, så jeg synes du skulle prøve at give dem et skud..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EMG 18v Mod.

Indlæg af Loomer »

Det var nu mest fordi, at jeg pede-gerne ville have en LTD MH-417 eller Viper 417 til at spille noget spazz-grind på. Blackouts bliver det nok ikke til, for når budgettet tillader det, ryger der BKP i ALT!

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EMG 18v Mod.

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Loomer"]Det var nu mest fordi, at jeg pede-gerne ville have en LTD MH-417 eller Viper 417 til at spille noget spazz-grind på. Blackouts bliver det nok ikke til, for når budgettet tillader det, ryger der BKP i ALT![/quote]

Så kan du vel overleve indtil da?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EMG 18v Mod.

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Loomer"]Det var nu mest fordi, at jeg pede-gerne ville have en LTD MH-417 eller Viper 417 til at spille noget spazz-grind på. Blackouts bliver det nok ikke til, for når budgettet tillader det, ryger der BKP i ALT![/quote]

Så kan du vel overleve indtil da? men hvilken nogle vil du smide i?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Ingstrup
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EMG 18v Mod.

Indlæg af Ingstrup »

@CobraPizza: Bruger du EMG60 i bridgeposition?

Kan du beskrive lidt bedre, hvordan det ændrer lyden med de 18volt?
Mere output? Mere åben lyd?

Og batterierne skal vel sidde i serie. Ellers får man vel ikke 18v? Min elektronikviden er minimal.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EMG 18v Mod.

Indlæg af CobraPizza »

Nej jeg bruger den i neck, jeg har også byttet rundt, så den har siddet i bridge, men der blev den lidt mere tam i mine øre, den ringede for hurtigt ud.

Mht til output, ved jeg ikke om der er mere af det, men mange beskriver det som, at der kommer mere "headroom", hvor jeg synes den bliver mere åben og overskuds agtig, fx som en amp der kører på gamle slidte rør versus en den samme med nye rør. Og jo de skal sidde i serie, hvis man sætter dem i parallel forlænger man bare batterilevetiden. noget man kan gøre er at gøre således og så selv hører forskellen.. EMG må forresten maks drives med 27 volt, hvilket der også er nogen der "modder" sin guitar til, men mine erfaringer siger at den forskel (mellem 18v til 27v) er så minimal, hvis den overhoved eksistere, at det handler mere om "Pimpin'" af sin guitar frem for en lydmæssig forbedring

Billede
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen