Volumepedal

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Volumepedal

Indlæg af shm »

Findes der en volumepedal, der IKKE æder signal?

På forhånd tak.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Volumepedal

Indlæg af Sasha »

Er det ikke mere et spørgsmål om "omgivelserne"..?

Men hvis dit spørgsmål er, om der findes en volumepedal, som du kan fodre fra en passiv pickup og derpå trække 6-10-12 meter kabel til forstærkeren, uden at lyden ændres, er svaret nok nej, så længe vi taler om standard-pedaler.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Volumepedal

Indlæg af shm »

Jeg ved ikke så meget om "omgivelser". Der er en 4-6 pedaler og volumen skal være først, således, at man "kan spille med Volumen", så at sige. Jeg har prøvet en del, Music Man, Boss, ect og hver gang jeg har droppet volumepedalen, har det slået mig, hvor meget bedre det lød... det er mere en praktisk foranstaltning, når der er mange ting i gang.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Volumepedal

Indlæg af Sasha »

Hvilke 4-6 pedaler er der tale om? Og i hvilken rækkefølge?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Volumepedal

Indlæg af shm »

Fuzz men true bypass, Carlmartin Comp, Lovepedal vibe, den lille, Timmy med true bypass, Barber LTD ? og noget delay enten DMM eller/ T-rex delay.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Volumepedal

Indlæg af Sasha »

Du kunne prøve at rykke volumepedalen hen efter fuzz´en og se, om det måske giver et bedre resultat.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Volumepedal

Indlæg af shm »

[quote="Sasha"]Du kunne prøve at rykke volumepedalen hen efter fuzz´en og se, om det måske giver et bedre resultat.[/quote]

Det er sådan, at jeg ikke ejer en Volumepedal, da de alle har vist sig, at være signalædende og er blevet skrottet. Jeg skal lave noget demo,der skal være så "live" som muligt, hvor en volumepedal ville være dejlig at have. Men hvis det er det sammen problem, som med dem jeg tidligere har forsøgt med, må jeg lære at række mine korte arme ud efter potmetret på min guitar. Men det er jo mange ting på en gang, hvis du forstår....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Volumepedal

Indlæg af Smittefar »

Hvis det er til demo - er det da oplagt at lave volumeswells og den slags bagefter i efterprocesseringen.

Carl Martin Compen har i øvrigt en ret god buffer, så det burde være OK at sætte volumenpedalen foran den - volumenpedalen vil selvfølgelig stadig loade dine pickupper, når den sidder lige efter guitaren - Det vil lyde fuldstændig som hvis du bare skruede op og ned på volumenpotmeteret.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Volumepedal

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]Hvis det er til demo - er det da oplagt at lave volumeswells og den slags bagefter i efterprocesseringen.

Carl Martin Compen har i øvrigt en ret god buffer, så det burde være OK at sætte volumenpedalen foran den - volumenpedalen vil selvfølgelig stadig loade dine pickupper, når den sidder lige efter guitaren - Det vil lyde fuldstændig som hvis du bare skruede op og ned på volumenpotmeteret.[/quote]

Arh, det afhænger da vist også lidt af potmeter-værdien i volumepedalen..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Volumepedal

Indlæg af Smittefar »

Korrekt - jeg antog (uden at tænke nærmere over det), at der ville være tale om en pedal med et passende potmeter :) Hvilket vel så igen afhænger af, hvilken type pickupper, der er tale om?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Volumepedal

Indlæg af Sasha »

Well, de fleste pickupper er vel "beregnet" til at arbejde ind i en belastning på 1 megaohm? Og det er vel - mig bekendt - de færreste volumepedaler, der har et 1 megaohms potmeter?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen