Telecaster identifikation

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Doubletalking
Himmelhund
Indlæg: 41
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Telecaster identifikation

Indlæg af Doubletalking »

Hey. Jeg har fået tilbudt denne "Us Standard Telecaster" i en byttehandel, men er det godt nok sådan en? Farven, tummy cut, skriften på hovedet, manglende skunk stripe og den "blanke" bro synes efter min mening ikke at passe på at det skulle være en standard. Men jeg er ikke så rutineret inden for Fender, så er der nogen herinde, der kan afklare sagen?


Billede
Billede
Billede
Billede

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Telecaster identifikation

Indlæg af Flyveøglen »

Er der ikke et serienr.??

Jeg synes det ligner en partscaster med Fender decal lige umiddelbart, men et serienummer ville jo hjælpe enormt.

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Telecaster identifikation

Indlæg af Funkis »

Fender har det vist aldrig været.
Ihvertfald ikke kroppen... halsen måske.
Men kroppen er ikke fender og har aldrig set skyggen af fenders fabrik...
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Telecaster identifikation

Indlæg af Morten_Lyse »

Du bliver vist nødt til at se et serienummer, eller få at vide hvor gammel den er. Så kan vi med sikkerhed kan afgøre hvordan tingene burde være.

"Tummy-cut" tror jeg ikke er original. Dét har Fender mig bekendt aldrig brugt på standard-serier af telecasteren.
"TELECASTER" logoet lader ikke til at være den rigtige font. Og der burde står "made in U.S.A." nedenunder.
Broen sidder møgskævt i forhold til slagpladen, og det ville jeg bestemt IKKE tro Fender ville levere på en US. (Heller ikke fra hverken Mexico eller Japan
Broen ligner en mexico-bro fra halvfemserne. Jeg er ret sikker på at en US telecaster skal have "strings through body." Den viste er en "topmount." Slæderne burde være enten "brikkerne" fra US standard i rustrit stål, eller på de nye(ste) alá vintage strat-slæder.

Jeg tror ikke den guitar nogensinde har set den indvendige side af Fenders US-fabrik.

Med venlig hilsen
Morten Lyse

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Telecaster identifikation

Indlæg af Flyveøglen »

Nåh ja for f***** den manglende string-thru gør udslaget.

Det er 100% ikke en Fender

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Telecaster identifikation

Indlæg af Smittefar »

Den der tommy-cut kunne vel være fra de der Fender US Deluxe spader - De ser også præcis så forfærdeligt plasticagtige ud som den der. Resten af guitaren kan så til gengæld ikke være fra en US Deluxe.
Modded guitars were crap right out of the factory

upyoursmate
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Telecaster identifikation

Indlæg af upyoursmate »

Broen er magen til den der er på min US Tele. Dog er jeg ikke sikker på at slæderne er helt ens, men de "manglende" kanter, er ens...

Doubletalking
Himmelhund
Indlæg: 41
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Telecaster identifikation

Indlæg af Doubletalking »

Tak for jeres svar. Havde da slet ikke tænkt på, at den heller ikke har string through. Jeg har lidt på fornemmelsen, at denne byttehandel ikke bliver til noget...

Serienummer burde stå bag på hovedet, ikke? Han skriver, at han er nødt til at "pille halsen af" for at kunne se det.

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Telecaster identifikation

Indlæg af Flyveøglen »

Det er løgn at halsen skal pilles af for at kunne se serienummeret. Det skal sidde på headstocken, men der er ikke noget, for det der er ikke en Fender. *punktum*

Hvis jeg var dig ville jeg skrive til ham at han kan hoppe i havnen og tage sin kopispade med sig. At man i det hele taget forsøger at bytte sådan noget væk som værende en US fender er jo helt i hegnet.

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Telecaster identifikation

Indlæg af Førslev »

[quote="Flyveøglen"]Det er løgn at halsen skal pilles af for at kunne se serienummeret. Det skal sidde på headstocken, men der er ikke noget, for det der er ikke en Fender. *punktum*

Hvis jeg var dig ville jeg skrive til ham at han kan hoppe i havnen og tage sin kopispade med sig. At man i det hele taget forsøger at bytte sådan noget væk som værende en US fender er jo helt i hegnet.[/quote]

nu kan det jo være at sælger er i god tro og faktisk selv tror det er en US tele.

Hvis det skulle være kroppen fra en US deluxe tele skulle den så ikke have både tummycut og bindinger på toppen? det mener jeg bestemt.

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Telecaster identifikation

Indlæg af Morten_Lyse »

Det er et forfærdeligt cirkus med kopi-guitarer og "hvem-ved-hvad."

:thumbdown:

Mvh;
Morten Lyse

EDIT: Havde det været en Fender hals ville serienummeret bare stå bag på hovedet - Men derfor kan det jo godt være at sælger skal have dén der hals af for at se serienummeret.

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Telecaster identifikation

Indlæg af Flyveøglen »

[quote="Førslev"][quote="Flyveøglen"]Det er løgn at halsen skal pilles af for at kunne se serienummeret. Det skal sidde på headstocken, men der er ikke noget, for det der er ikke en Fender. *punktum*

Hvis jeg var dig ville jeg skrive til ham at han kan hoppe i havnen og tage sin kopispade med sig. At man i det hele taget forsøger at bytte sådan noget væk som værende en US fender er jo helt i hegnet.[/quote]

nu kan det jo være at sælger er i god tro og faktisk selv tror det er en US tele.

Hvis det skulle være kroppen fra en US deluxe tele skulle den så ikke have både tummycut og bindinger på toppen? det mener jeg bestemt.[/quote]

Nu er "tonefald" jo svært at gengive på skrift....

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Telecaster identifikation

Indlæg af Funkis »

Frøslev har ret. En deluxe ville have bindinger på kroppen og tommy cut. Desuden blev den kun lavet i perlemors hvid, candy tangerine, montegro black og 2 forskellige sunburst. Bindingen skifter farve alt efter kroppens farve.
Serienummer har siddet på neck pladen, på visse modeller..

Lad os nu bare slå fast, at den guitar ALDRIG nogensinde har set skyggen af hverken Pedro eller Joe hos fender...
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen