Min Cornford (ankomst-flash)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Min Cornford (ankomst-flash)

Indlæg af Barf »

Efter opfordring kommer her et lille flash.

Jeg solgte, på rekordtid (tog ca. 3 dage), mit Marshall-anlæg for et par uger siden. Det bestod af en Marshall Super Bass fra 1978, et Marshall JCM-800 1982 4x12" kabinet fra 1987 og en THD Hot Plate. Bestemt et vellydende anlæg, men det var meget stort at have med ude og spille, og ligeledes synes jeg ikke rigtig jeg fik fat i den lyd jeg gerne ville have - uden at skrue fuldt op. Min historie med Marshall er bestemt ikke afsluttet, og når økonomien og situationen forhåbentlig igen tillader det, så skal jeg have mig en top igen.

Nå, men jeg fandt en erstatning, og efter lidt snak frem og tilbage fik vi det hele på plads. Den skulle sendes fra Irland, og det blev UPS som løb med det ærefulde arbejde at overbringe den til mig. Mandag var jeg ikke hjemme, og tirsdag forsøgte de så igen at levere mens jeg var på arbejde. Så bliver man jo "nødt" til at blive hjemme torsdag og arrangere at de kommer der. Det gjorde de så og den rare mand havde sådan en med til mig:

Billede

Så måtte jeg jo igang med kniv og saks. Sælger har bestemt gjort sit for at rejsen kunne forløbe uden skade på forstærker, så det godt nok lidt tid. Der var rigtig, rigtig meget pap:

Billede

Efter en hård kamp mod genstridig tape begynder en forstærker at kunne synes, og så er det endda den jeg regnede med!:

Billede

Her er den så fuldt udpakket. En Cornford Hellcat top. 35W, 2 kanaler med hver deres volume og master, rumklang, footswtich og fin bordeaux-farvet tolex. Der sidder EL-84 rør i og den er (eftersigende) fuldstændig håndbygget. Grunden til at jeg har parantesen med er, at jeg ikke er tekniker og sådan set ikke kan hverken af- eller bekræfte det. Et tegn på at det skulle være sandt finder man dog måske med serienummeret. Min er HC0036 og altså kun #36 som er bygget.
Flere billeder:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Nu vil jeg tage den med ned i øveren og se om den virker, så jeg kan melde tilbage til sælger. Jeg har kun et Vox 2x12 kabinet med Alnico-Blue enheder til rådighed lige pt., så præcis hvordan den lyder og i bandsammenhæng må jeg spændt vente på, men der kommer nok nogle umiddelbare reaktioner senere.

Mvh Jonas

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Min Cornford (ankomst-flash)

Indlæg af Odgaard »

Den glæder jeg mig til at høre!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Min Cornford (ankomst-flash)

Indlæg af Smittefar »

Siden hvornår har et kabinet med 2x12 AlNiCo Blue været kun?

Det ser lækkert ud - Lydflash udbedes også :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Min Cornford (ankomst-flash)

Indlæg af Anonym »

Cool. Tillykke. :Rawk:

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Min Cornford (ankomst-flash)

Indlæg af Barf »

Så var jeg nede i øveren og få lyttet lidt på den.

Den lyder rigtig, rigtig godt. Gennemgående for forstærkeren er, at den er utrolig artikuleret og defineret i lyden. Masser af fede nuancer mellem helt clean og gain-monster, hvor man virkelig man finde mange fede lyde. På den "rene" kanal synes jeg faktisk godt jeg kan høre noget af den EL-84 "chime". Rumklangen synes jeg også lyder rigtig naturlig og er til at arbejde med.
Eneste minus er måske, at toppen er voicet ret lyst. Det betyder at hvis man skruer helt op for gain, så kan lyden godt blive til "fizzy" i toppen. Det hænger måske også sammen med det kabinet jeg brugte. Mit eget kommer til at lyde betydeligt anerledes.

Til gengæld så har jeg aldrig nogensinde oplevet så meget punch i bassen som med denne amp, hold da kæft!

I morgen skal jeg så ned og prøve hvordan den arbejder med mine pedaler og den sidste guitar, bliver også spændende.

Mvh Jonas

ps. Mht. lydflash, så virker Cubase og Windows ikke sammen, så det må vente til jeg køber en Mac til efteråret.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Min Cornford (ankomst-flash)

Indlæg af kraen »

Tillykke med den! Den ser fed ud.

[quote="Barf"]ps. Mht. lydflash, så virker Cubase og Windows ikke sammen, så det må vente til jeg køber en Mac til efteråret.[/quote]

Har du prøvet at opdatere til Cubase 5.5? Den skulle eftersigende rette nogle alvorlige fejl i Win7.

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Min Cornford (ankomst-flash)

Indlæg af shm »

Den ser hyggelig ud. Hvad endte det op i på den økonomiske side?

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Min Cornford (ankomst-flash)

Indlæg af Barf »

Jeg er ikke så meget for at fortælle om mine økonomiske handler på nettet, men jeg fik den til en ganske fin pris. Der er jo ikke mange af dem til salg rundt omkring, og den kunne sikkert også have været solgt dyrere, hvis sælger havde ventet. Nypris for sådan en er vist omkring 14.000, og det er i England, så nok en 16-17k herhjemme.

@ Kræn: Nej, jeg har ikke opdateret. Jeg har kun 4 LE-udgaven, og der er vel ikke nogen gratis opdatering med vel?

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Min Cornford (ankomst-flash)

Indlæg af Starcaster »

Glæder mig den er kommet sikkert hjem Jonas! Håber du bliver glad for den. Jeg fumlede selv lidt med en Roadhouse da jeg var på forstærkerjagt, men den var lidt for stor, men lød også rimeligt fedt. Medarbejderne i forretningen havde lige været ovre på fabrikken og de var meget imponerede over kvaliteten osv. At de så stadig ikke kunne "huske" hvilke rør, der sad i den forstærker jeg prøvede, siger bare noget om det niveau ekspedienterne ligger på herovre.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Min Cornford (ankomst-flash)

Indlæg af Barf »

Mange tak, Claus.

Jeg er også allerede begyndt at glæde mig til den dag, hvor en eller anden kompetent tekniker åbner den op og siger "Det er sgu godt klaret" eller "Hvad f****n har de røget?!". Håber selvfølgelig på det første, og skulle da også mene at det er mest sandsynligt. Den lyder i hvert fald rigtig fint. Var lige nede og prøve den af med mine pedaler i dag, og fik da også den og OCD'en til at køre ganske fint sammen.

Hvilke rør der sidder i er alligevel en detalje man burde kunne "huske", så jeg er da glad for at de mennesker jeg køber musikgrej ved, virker til at være niveauet over dem i Dublin :)

Mvh Jonas

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen