Att: Engl Blackmore

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"] ...og lynhurtig.[/quote]

De dér tyskere kan simpelthen få elektronerne i deres forstærkere til at bevæge sig hurtigere end i alle andre forstærkere, hvor de snøvler sig afsted med lysets hastighed.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af GuitaRasmus »

Er du i tvivl om hvad jeg mener? Har du ikke oplevet at visse forstærkere reagerer hurtigere end andre, på attack?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Dannyboy »

Engl Blackmore er måske den dårligst lydende top jeg har prøvet. Jeg synes dens clean er spinkel og nederen og dens drive er decideret smagløs. Alt for hi-tech moderne til mig. Jeg ville faktisk hellere gå på scenen med en Marshall Valvestate combo. Med din smag for fede guitarer Rasmus, så har jeg virkelig svært ved at forstå hvordan hulen du kan høre noget fedt i en Engl Blackmore.

@trådstarter, det var nok ikke videre konstruktivt det her indlæg, men tag lige og prøv forstærkeren inden du køber. Jeg mener, der er sgu så meget fedt derude som Orange, Marshall, Peavey, Laney og alle de der moderne Elmwood, Suhr, Bogner osv, som folk snakker så godt om. Men altså Engl Blackmore.. Pff

:)

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af GuitaRasmus »

Really? Den har fået ros for at være en af de bedst lydende Engl forstærkere mange steder, og jeg har fået ros for min lyd med den masser af gange, af adskillige guitarister - f.eks. Smittefar, Førslev og andre herindefra.

Jeg kan slet ikke nikke genkendende til din kritik. Til gengæld så synes jeg at Orange generelt er kedeligt (de har nogle underlige frekvensområder de lægger fokus på), Peavey siger mig ikke rigtigt noget, og Laney er da bare scooped som ind i h... , så hvis ikke vi er enige om vellyd, så er det nok ikke så mærkeligt.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"]Er du i tvivl om hvad jeg mener? Har du ikke oplevet at visse forstærkere reagerer hurtigere end andre, på attack?[/quote]

Well, det er jo et godt spørgsmål (Nu er jeg generelt nok mest til "langsomme" forstærkere. Så kan jeg bedre følge med...). Det skulle dog undre mig, hvis jeg ikke er stødt på fænomenet. Jeg tror dog, at jeg i givet fald ville bruge andre udtryk til at beskrive tingene med..? F.eks. noget med et ukomprimeret attack eller lignende..

Der er ikke noget så ufedt, som når man prøver at lægge sig fedt og tungt langt tilbage påå slaget, og ens forstærker så straks fiser fra én, og man uforvarende ligger helt fremme på slaget istedet :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"]Really? Den har fået ros for at være en af de bedst lydende Engl forstærkere mange steder, og jeg har fået ros for min lyd med den masser af gange, af adskillige guitarister - f.eks. Smittefar, Førslev og andre herindefra.

Jeg kan slet ikke nikke genkendende til din kritik. Til gengæld så synes jeg at Orange generelt er kedeligt (de har nogle underlige frekvensområder de lægger fokus på), Peavey siger mig ikke rigtigt noget, og Laney er da bare scooped som ind i h... , så hvis ikke vi er enige om vellyd, så er det nok ikke så mærkeligt.[/quote]

Joh, men det er jo velkendt, at dét, som denne kan lyde fantastisk på, overhovedet ikke fungerer for den næste.

F.eks. tester jeg en hel del grej sammen med MacG. Og det lyder jo også meget (!!!) forskelligt, afhængigt af. hvem der lige holder spaden - uanfægtet at der er tale om nøjagtigt samme guitar, forstærker og indstillinger.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Jejak »

[quote="Sasha"][quote="GuitaRasmus"]Really? Den har fået ros for at være en af de bedst lydende Engl forstærkere mange steder, og jeg har fået ros for min lyd med den masser af gange, af adskillige guitarister - f.eks. Smittefar, Førslev og andre herindefra.

Jeg kan slet ikke nikke genkendende til din kritik. Til gengæld så synes jeg at Orange generelt er kedeligt (de har nogle underlige frekvensområder de lægger fokus på), Peavey siger mig ikke rigtigt noget, og Laney er da bare scooped som ind i h... , så hvis ikke vi er enige om vellyd, så er det nok ikke så mærkeligt.[/quote]

Joh, men det er jo velkendt, at dét, som denne kan lyde fantastisk på, overhovedet ikke fungerer for den næste.

F.eks. tester jeg en hel del grej sammen med MacG. Og det lyder jo også meget (!!!) forskelligt, afhængigt af. hvem der lige holder spaden - uanfægtet at der er tale om nøjagtigt samme guitar, forstærker og indstillinger.[/quote]

Ja det tror jeg nu også har en del at skulle have sagt - har selv gjort den erfaring et par gange med drmaawenz herindefra et par gange.

Jeg havde en Blackmore indtil for et halv års tid siden. Gain-kanalen har masser af gain og kan sagtens sparke fra sig. Clean-kanalen skal jeg ikke kunne udtale mig om ...men clean er der vel heller ingen der bruger? :D
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Loomer »

Jeg vil bare have en Ampeg VH140!!! :/

Brugeravatar
Ingstrup
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Ingstrup »

[quote="Sasha"][quote="GuitaRasmus"] ...og lynhurtig.[/quote]

De dér tyskere kan simpelthen få elektronerne i deres forstærkere til at bevæge sig hurtigere end i alle andre forstærkere, hvor de snøvler sig afsted med lysets hastighed.[/quote]

Jeg kan så fortælle dig, at selve elektroner i et elektrisk kredsløb bevæger sig med 0,1 mm / sekund, hvis jeg husker rigtigt.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Ingstrup"][quote="Sasha"][quote="GuitaRasmus"] ...og lynhurtig.[/quote]

De dér tyskere kan simpelthen få elektronerne i deres forstærkere til at bevæge sig hurtigere end i alle andre forstærkere, hvor de snøvler sig afsted med lysets hastighed.[/quote]

Jeg kan så fortælle dig, at selve elektroner i et elektrisk kredsløb bevæger sig med 0,1 mm / sekund, hvis jeg husker rigtigt.[/quote]

Hvis der vel og mærket er spænding over det metal elektronerne er i
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af IkkeMig »

[quote="CobraPizza"][quote="Ingstrup"][quote="Sasha"]

De dér tyskere kan simpelthen få elektronerne i deres forstærkere til at bevæge sig hurtigere end i alle andre forstærkere, hvor de snøvler sig afsted med lysets hastighed.[/quote]

Jeg kan så fortælle dig, at selve elektroner i et elektrisk kredsløb bevæger sig med 0,1 mm / sekund, hvis jeg husker rigtigt.[/quote]

Hvis der vel og mærket er spænding over det metal elektronerne er i[/quote]

Og det er jo så også afhængig af metallet og meget andet. Men for kobber er det den størrelsesorden...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Sasha »

Jamen, så er der jo kun så meget mere ræson i, at de slapheds-hadende tyskere får de sløvsinds-elektroner til at ranke ryggen og få lidt fut i strækmarchen.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af CobraPizza »

Hehe, "Allez elektrone! Links Ein, Zwei, Drei!"
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Loomer »

Jeg lånte sådan en satan af vores søde øvelokale-roomies i Psyke Project mens jeg ventede på min Laney, og der er sgu noget om det: Den reagerer ret kvikt og kontant!

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Loomer"]Jeg lånte sådan en satan af vores søde øvelokale-roomies i Psyke Project mens jeg ventede på min Laney, og der er sgu noget om det: Den reagerer ret kvikt og kontant![/quote]

Det er lige præcis dén forstærker jeg har lånt et par gange eller tre. Jeg synes den lyder forfærdelig klinisk, men sådan er der så meget

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Loomer »

Måske var det fordi jeg spiller så helvedes elendigt at den lød beskidt nok, så.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Loomer"]Måske var det fordi jeg spiller så helvedes elendigt at den lød beskidt nok, så.[/quote]

Det spor du havde lavet, lød sku da godt Lumse.. Ikke så beskeden..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen