Jazzmasters og de tungere genre

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Skelton
Himmelhund
Indlæg: 8
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Jazzmasters og de tungere genre

Indlæg af Skelton »

Hej til alle jer på Gearfreak. First time poster her!

Anyways. Jeg har nu længe gået og været forelsket i Jazzmaster guitaren(ikke en speciel guitar, men bare guitaren generelt).
Jeg overvejer derfor seriøst at investerer i en, men jeg har et problem: Jeg ved ikke hvordan den bærer sig ad med de lidt tunge genre.
Jeg spiller til hverdag rytme/lead guitar i mit band, hvor vi spiller et godt mix af punk, psychobilly og metal. Og jeg vil jo gerne kunne købe en guitar og stadig være i stand til at bruge den til andet en hyggespil. Derfor har jeg brug for nogle folk der har lidt erfaring på at bruge en Jazzmaster til netop det.
Kan den klare tung rytmespil og levere en smugle lidt når der er brug for det?
Jeg er klar over at man selvfølgelig kunne skifte til nogle humbuckers, men jeg synes nu det ville være syndt da en Jazzmaster lyder rigtig fed clean også.

På forhånd tak! :wave:

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jazzmasters og de tungere genre

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg kan næsten ikke komme i tanker om noget en jazzmaster ville være ringere til end tunge musikgenrer. Dens specielle pickupper er netop meget scooped og har en helt speciel lyd, som er svære at skrue sig væk fra på forstærkeren. Hvis det skal ligne en jazzmaster, og spille tungt, så køb en Blacktop JM. Ellers ville jeg købe en jazzmaster, og nyde den for hvad den er, og bruge en anden guitar til tungere musik.

Edit: Og velkommen til! :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Skelton
Himmelhund
Indlæg: 8
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Jazzmasters og de tungere genre

Indlæg af Skelton »

Mange tak og tak for svaret ihvertfald. Køber en på et tidspunkt til ihvertfald at "nyde den for hvad den er" som du siger, thats for sure. Men står og skal bruge en ny hoved guitar, så det bliver nok en Jazzmaster med humbuckers fra Warmoth. :thumbup:

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jazzmasters og de tungere genre

Indlæg af GuitaRasmus »

Det lyder som en fin idé - der er en hel del af brugerne her på forummet, som har samlet flere Warmoth guitarer, og jeg har ihvertfald været meget tilfreds med mine projekter.

Det er også en hyggelig beskæftigelse. Dog vil jeg anbefale at få lavet et setup af en pro, hvis ikke selv du er skrap til det - det er virkeligt det er forandrer en okay guitar, til en fantastisk guitar.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Skelton
Himmelhund
Indlæg: 8
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Jazzmasters og de tungere genre

Indlæg af Skelton »

Setup plejer jeg selv at klare. Men er halse fra Warmoth båndplanet? For det skulle jeg nok have en pro til.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jazzmasters og de tungere genre

Indlæg af Anonym »

[quote="Skelton"]Men er halse fra Warmoth båndplanet? For det skulle jeg nok have en pro til.[/quote]

Nej - læs mere her.

Men i mange tilfælde er det ikke nødvendigt med en planing. Men man må som udgangspunkt budgettere med det ... YMMV.

Velkommen til! :!:

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jazzmasters og de tungere genre

Indlæg af Dannyboy »

Velkommen til

Jeg har en ven som har indspillet en del tonser/stoner på en Danelectro U2 stemt i drop C. Det lød rocker fedt synes jeg! Men det kommer jo helt an på hvilken form for tråd man spiller og hvad der er dit lydideal.

Jeg spiller selv drop C på en strat og synes virkelig det lyder godt

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jazzmasters og de tungere genre

Indlæg af udepost »

udover pickupperne, så er bro og vibratosystem jo også et ret specielt kendetegn ved jazzmasteren. broen gør at guitaren i bedste fald er helt uden sustain, så hvis du skal skal spille heavy på den, skal du nok skifte broen også. skifter du både bro og pickupper, så kan den nok godt bruges til det du skal bruge den til, men så er der heller ikke meget jazzmaster tilbage i den :)

edit: en buzzstop kan dog give lidt sustain med den eksisterende bro

/søren

Brugeravatar
Skelton
Himmelhund
Indlæg: 8
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Jazzmasters og de tungere genre

Indlæg af Skelton »

Det går nok, har sjældent brug for meget sustain.

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jazzmasters og de tungere genre

Indlæg af itsaysvuff »

Jeg vil vove at påstå at man sagtens kan spille hårde ting på en jazzmaster.. Men nu er det jo også meget forskellig "hårdhed" der er i punk, psychobilly og metal..

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jazzmasters og de tungere genre

Indlæg af Starcaster »

Jeg har jo lige købt en Classic Player og den har lidt ekstra bid i PU'erne ift. USA og Japanerne. Det giver i hvert fald rigeligt med punch til mit brug, men jeg spiller så heller ikke ret meget "hård" musik. Jeg vil iøvrigt bemærke at det er en utrolig fed guitar til pengene.

Og velkommen til!

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jazzmasters og de tungere genre

Indlæg af Loomer »

Kurt Ballou fra Converge spillede vist på en Warmoth-Jazzmaster i sin tid, så ja. Gå for den.

Converge lyder i al fald ret så hidsigt!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen