Jeg er ude af fase...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Jeg er ude af fase...

Indlæg af mos »

Jeg har lige monteret en ny bridge pickup i min tele, den har en Gibson minihumbucker som neck pickup.

Mit problem er nu at de 2 pickupper er i modfase og når jeg sætte pickup vælgeren i mellem position så får jeg den der ”out of phase” lyd som jo kan være ok til nogle ting, men nu spiller jeg jo ikke Peter Green hele tiden

Men for at afhjælpe problemet er tricket så ikke, at isolere spolen fra på bridge pickuppen fra stel, vende de 2 ledninger fra pickuppen og så sætte en separat stel forbindelse til baseplaten på bridge pickuppen?
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jeg er ude af fase...

Indlæg af Sasha »

Joh, det lyder som en rimelig forklaring - især hvis fasen på den anden pickup ikke sådan lige er til at vende.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jeg er ude af fase...

Indlæg af mos »

Ja det er jo sådan en gibson mini humbucker ting med skærmet kabel og sårn så jeg tror jeg prøver det andet først:-) tak for hurtig respons:-) håber i hygger jer i det jyske? Hils:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jeg er ude af fase...

Indlæg af Sasha »

Jo tak, jo tak! Det er jo altid hyggeligt at slå en lørdag ihjel med at passe sit arbejde, mens vi sejler rundt i smeltevand til anklerne... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen