Kender i det med at Ebay kan få adrenalinen til at pumpe!?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Kender i det med at Ebay kan få adrenalinen til at pumpe!?

Indlæg af Runem »

Fy for satan. Er lige færdig med at byde på en guitar på den tyske Ebay.



Er jeg den eneste, som bliver fuldstændig pumpet op med adrenalin, som timeren stille nærmer sig 00:00:00???



Sidst jeg købte noget over Ebay, var det samme oplevelse. Og der var det Ebay i USA, hvilket betød, at jeg sad en halv nat og ventede på, at auktionen løb ud... Tabte - men der var prisen også presset op i nærheden af ny-prisen... Ironisk nok var det en Adrenalinn-pedal, jeg jagtede der... Fik en billigt i Danmark ugen efter.



Jeg har længe jagtet en bestemt guitar, og fandme om den så ikke lige dukker op brugt på tysk Ebay!?! Og så oven i købet i den helt rigtige farve!!!



Så det var jo lige om at grave dybt i jule-lommerne og sætte sig til tastaturet... Og fy for den lede. Der var andre om buddet, så det blev en af de der lede runder, hvor jeg sad og opdaterede konstant indtil jeg ikke kunne holde mig længere og smed et nyt highbid fem sekunder inden slutfløjtet.





Forløsning!!! Jeg vandt og kan nu glæde mig over, at der er sådan en på vej til mig:


Duesenberg CC - Trans Orange... Droool... Fik den brugt til en meget fornuftig pris. Farven er svær at fange. Alt efter lyset fremstår guitaren til tider både gul og rød, men den er altså en mellemting i stil med det på billedet :)
Billede




Har tidligere ejet en Duesenberg Outlaw, så jeg kender kvaliteten af instrumenterne. Der er dog væsentlig forskel på de to guitarer. Specielt da min Outlaw var modificeret med andre pickupper og noget switch-halløj, som ikke rigtig tændte mig... Da jeg fik en af disse CC modeller i hånden gik det op i en højere enhed.



P-90 pickup i neck og humbucker i bridge. Semihollow og fantastisk håndværk...



Gæt om jeg er glad



Nå - ville bare dele min glæde med ligesindede nørder.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Kender i det med at Ebay kan få adrenalinen til at pumpe!?

Indlæg af Dannyboy »

tillykke tillykke! Ja eBay er bar' dæjli :)

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kender i det med at Ebay kan få adrenalinen til at pumpe

Indlæg af Runem »

[quote="Dannyboy"]tillykke tillykke! Ja eBay er bar' dæjli :) [/quote]

I hvert fald når det falder ud til ens egen fordel... Og stadig er en god deal :) Folk kan jo tabe besindelsen i deres byderi. Og før man har set sig om, er prisen mere end hvad fornuftigt er!

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kender i det med at Ebay kan få adrenalinen til at pumpe

Indlæg af Jackie van Hippie »

Jeg har aldrig oplevet at vinde noget på Ebay.de, der er altid mindst tre som byder i sidste sekund og selvfølgeligt lige over mit bud..
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kender i det med at Ebay kan få adrenalinen til at pumpe

Indlæg af Runem »

[quote="Jackie van Hippie"]Jeg har aldrig oplevet at vinde noget på Ebay.de, der er altid mindst tre som byder i sidste sekund og selvfølgeligt lige over mit bud..[/quote]

Det kan være lidt af et antiklimaks. I starten fattede jeg ikke, hvordan det med highbidding foregik. Så jeg tabte det hele. Da jeg så læste lidt op på det, gik det op for mig, at man ikke nødvendigvis ender på sit highbid. Det blev vist afgørende for at jeg snuppede guitaren i dag.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kender i det med at Ebay kan få adrenalinen til at pumpe

Indlæg af Swampthing »

Jeg var udsat for at sælger ikke ville sælge og sende udenfor Tyskland..... :(

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kender i det med at Ebay kan få adrenalinen til at pumpe

Indlæg af Anonym »

Te'løkke med den. Den er jo GF-farvet hvilket bare er ekstra cool! :thumbup:

Og hold da op, hvor er jeg egenligt glad for, at jeg ikke er på eBay længere. Men ok ... så har Warmoth udfyldt pladsen der ... :lol:

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Kender i det med at Ebay kan få adrenalinen til at pumpe

Indlæg af nerøs »

det kender jeg alt for godt jeg har dog hanldet mest på den armarikanske side.... og jeg har fundet ud af den bedste løsning:
-aftnen inden vuder man hvad meget man vil betal for varen
-indtaster sit max bud
- slukker computer
- går i seng ( og ja det kan være meget vært og falde i søvn)
- næste morgen må man så åben sin mail box :-)
på denne måde er man også fri for at man kommer til at byde for meget :-)

men da til lykke med den..... jeg går også selv og venter på den rigtig guitar snart bliver sat til salg ( af en der gider og sende til Danmark :-)

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kender i det med at Ebay kan få adrenalinen til at pumpe

Indlæg af Runem »

[quote="nerøs"]det kender jeg alt for godt jeg har dog hanldet mest på den armarikanske side.... og jeg har fundet ud af den bedste løsning:
-aftnen inden vuder man hvad meget man vil betal for varen
-indtaster sit max bud
- slukker computer
- går i seng ( og ja det kan være meget vært og falde i søvn)
- næste morgen må man så åben sin mail box :-)
på denne måde er man også fri for at man kommer til at byde for meget :-)

men da til lykke med den..... jeg går også selv og venter på den rigtig guitar snart bliver sat til salg ( af en der gider og sende til Danmark :-)[/quote]


Hehe ja, det er jo nok måden. Men det er sgu lettere sagt end gjort, når det er den hélt rigtige, som pludselig er lige der indenfor rækkevidde!

Jeg er ikke udpræget Ebay-fanatiker. Har vist kun købt ting 4-5 gange over ebay, men lige denne guitar er ikke til at opdrive i Danmark... I hvert fald ikke brugt. Man kan jo altid købe dem fra ny, hvis pengene er der. Men når man nu, som guitarister er flest, er en fattigrøv med en dyr hobby og god smag, er den gode deal jo svær at stå for...


Jeg har et warmoth-projekt i støbeskeen. Har pickupper, hardware og elektronik fra en vintage strat liggende... Så egentlig er det let at gå til... men der er en eller anden idiot, som bliver ved at bruge mine penge på alt muligt andet... Som nu fx denne GF-farvede drømmespade :)


Brugeravatar
Ingstrup
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kender i det med at Ebay kan få adrenalinen til at pumpe

Indlæg af Ingstrup »

Rune, nu stopper du!
De næste 3-4 gange du vil købe en guitar lægger du det den koster til side og så køber du dig en Paul Reed Smith.
Så bliver du glad.

Spøg til side, selvom du skulle prøve sådan svend, og tillykke med det.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kender i det med at Ebay kan få adrenalinen til at pumpe

Indlæg af Runem »

[quote="Ingstrup"]Rune, nu stopper du!
De næste 3-4 gange du vil købe en guitar lægger du det den koster til side og så køber du dig en Paul Reed Smith.
Så bliver du glad.

Spøg til side, selvom du skulle prøve sådan svend, og tillykke med det.[/quote]

Hehe :) Faktisk har min bandmakker en ret lækker PRS - så jeg er ikke helt ubekendt med kvaliteten af deres spader. Jeg kan da heller ikke udelukke, at jeg en dag får gas over dem... Jeg synes i hvert fald, at det er en af de guitarer, hvis design gør mest indtryk på mig... Der er godtnok nogle flotte eksemplarer imellem dem :)

De leder bare altid mine tanker hen på proc-rockbands med splejsede nørder, som spiller følsom, melodisk og voldsomt teknisk musik... Porcupine Tree og den slags... Ikke at det er dårligt... Det er bare tydeligvis komponeret af typer, som ikke få nok fjas

Men nu var det jo ikke en humbuckerspade, jeg skulle bruge!

Brugeravatar
Ingstrup
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kender i det med at Ebay kan få adrenalinen til at pumpe

Indlæg af Ingstrup »

Man kan også sagtens spille død og helvede og for den sags skyld blews på dem.
Jeg ville gerne prøve en Single Cut 250, men de er åbenbart discontinued.

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Kender i det med at Ebay kan få adrenalinen til at pumpe

Indlæg af nerøs »

ja jeg ved godt det er ikke nemt... og man taber mange aktioner på det.... :-)

man skal passe på med at kigge på ebay det er behov skabendene som en i helvede :-) (ja jeg er selv ret tit der inde for lige at kigge :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen