Pedalboard rækkefølge-dilemma!

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Pedalboard rækkefølge-dilemma!

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Hvilken pedal skal jeg sætte... :D Ej okay, bare rolig ikke sådan en af slagsen!

Jeg har dog et lille dilemma:
mit pedalboard består af en Fulltone OCD v.3, Keeley Vox modded Wah, Boss DD-3 og en Korg DT10. Wahen er en jeg lige har byttet mig til og er umiddelbart tilfreds med den i sig selv. Problemet opstår når jeg skal have den til at spille sammen med min OCD. Hvis jeg sætter Wahen efter OCD'en tager Wahen for meget fat på en måde jeg ikke bryder mig helt om. Men hvis jeg sætter wahen først, som jo er det man "plejer". Så opfører min OCD sig helt kedeligt og gider ikke at lyde ligeså fedt som den plejer. Dette er et problem jeg har haft generelt, altså at min OCD SKAL sidde først i kæden for at lyde bedst.

Min egentlige spørgsmål er jo så:
Er der en måde jeg kan få Wahen før OCD'en uden at skulle ud i noget med et loop osv.?
(Er ret sikker på wahen er True Bypass)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard rækkefølge-dilemma!

Indlæg af Michael Vajhøj »

Din wah er IKKE true bypass hvis den påvirker din OCD som du beskriver. Så du skal have lavet din wah true bypass... :-) (eller have en unbuffer før din OCD som os andre - men det er en lidt dyrere løsning ;-) )
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard rækkefølge-dilemma!

Indlæg af Sasha »

Det afhænger vel helt af, hvor man køber sin unbuffer? Sådan en koster dælme ikke mange basseøre at strikke sammen...

Jeg tror dog nok, at jeg ville gribe til løsningen med true bypass i dette tilfælde, hvis man ikke er principfast nok til at sige, at en OCD er så tilpas dårligt lavet, at den kun fortjener en tur over højre skulder... Den slags åbenlyse impedansmæssige "tilpasningsvanskeligheder" hører efter min mening ikke hjemme i en moderne overdrive-pedal.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard rækkefølge-dilemma!

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"]Det afhænger vel helt af, hvor man køber sin unbuffer? Sådan en koster dælme ikke mange basseøre at strikke sammen...

Jeg tror dog nok, at jeg ville gribe til løsningen med true bypass i dette tilfælde, hvis man ikke er principfast nok til at sige, at en OCD er så tilpas dårligt lavet, at den kun fortjener en tur over højre skulder... Den slags åbenlyse impedansmæssige "tilpasningsvanskeligheder" hører efter min mening ikke hjemme i en moderne overdrive-pedal.[/quote]

Der er da mange producenter der ikke har en buffer i deres Drive pedal?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard rækkefølge-dilemma!

Indlæg af Morten M »

[quote="CobraPizza"][quote="Sasha"]Det afhænger vel helt af, hvor man køber sin unbuffer? Sådan en koster dælme ikke mange basseøre at strikke sammen...

Jeg tror dog nok, at jeg ville gribe til løsningen med true bypass i dette tilfælde, hvis man ikke er principfast nok til at sige, at en OCD er så tilpas dårligt lavet, at den kun fortjener en tur over højre skulder... Den slags åbenlyse impedansmæssige "tilpasningsvanskeligheder" hører efter min mening ikke hjemme i en moderne overdrive-pedal.[/quote]

Der er da mange producenter der ikke har en buffer i deres Drive pedal?[/quote]
+1
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard rækkefølge-dilemma!

Indlæg af Pluto »

Nu skriver du den er Keeley Vox mooded din wah pedal.Dvs at Keeley ikke har tru bypass med i deres mod eller?
jeg kender ikke lige denne pedal ,men kan sige at jeg lige har fået min cry baby alwaniseret og der er godt nok kæmpe forskel på den nu i forhold til standard.Ja jeg er sku begyndt at bruge wah igen efter nogle års pause.Hvad der er gjort ved den ved kun alwan , jeg kan bare høre stor forskel.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard rækkefølge-dilemma!

Indlæg af Sasha »

[quote="CobraPizza"][quote="Sasha"]Det afhænger vel helt af, hvor man køber sin unbuffer? Sådan en koster dælme ikke mange basseøre at strikke sammen...

Jeg tror dog nok, at jeg ville gribe til løsningen med true bypass i dette tilfælde, hvis man ikke er principfast nok til at sige, at en OCD er så tilpas dårligt lavet, at den kun fortjener en tur over højre skulder... Den slags åbenlyse impedansmæssige "tilpasningsvanskeligheder" hører efter min mening ikke hjemme i en moderne overdrive-pedal.[/quote]

Der er da mange producenter der ikke har en buffer i deres Drive pedal?[/quote]

Mener du på udgangen?

Men at der er mange, som bygger pedaler med en høj udgangsimpedans (eller en udgangsimpedans, som á la OCD fiser op og ned i takt med volumeknappens indstilling), bliver det jo sådan set ikke bedre design af...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard rækkefølge-dilemma!

Indlæg af Stevi »

FWIW, så havde jeg store problemer med min OCD v4 i lang tid, lidt a la det du oplever. Det viste sig på én eller anden måde at være DT-10'eren der lavede ballade. Hvis alle andre pedaler i kæden var konstante, var det stort set lige meget hvor DT-10'eren blev placeret, så lavede den ballade.
See you in heaven if you make the list

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen