Skamstraffet stratocaster til alle Mayer fans

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamstraffet stratocaster til alle Mayer fans

Indlæg af hrlarsen »

Det er jo dejligt at Bonamassa og Mayer m.fl bærer traditionerne videre. Men har man været med fra start, er der ikke bragt meget nyt til bordet, hvorfor man bliver lidt træt i masken hvergang den "nye Hendrix" etc. kommer på banen. Dermed ikke sagt at det ikke er fine folk, men de har simpelthen så mange preferencer at vælge imellem, at arbejdet lissom er gjort. Og så virker det sgu indimellem en smule blodfattigt når Mayer laver sin Hendrix/SRV/Clapton parodi. Jeg tror simpelthen man skal leve meget mere på kanten for at spille som Hendrix eller de gamle ikoner . Der skal være en grad af nødvendighed og desperation for at gøre det holdbart.
Mayer som Mayer er til gengæld dejligt !

hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamstraffet stratocaster til alle Mayer fans

Indlæg af hrlarsen »

....og måske er Beck gået i stå. I så fald har han valgt at stoppe på det helt rette sted !

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamstraffet stratocaster til alle Mayer fans

Indlæg af Anonym »

[quote="hrlarsen"]....og måske er Beck gået i stå. I så fald har han valgt at stoppe på det helt rette sted ![/quote]

Ja - skal man gå i stå, så er det ok at gøre det på toppen.

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamstraffet stratocaster til alle Mayer fans

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="Runem"][quote="CobraPizza"][youtube]xX-GJ46kiCo[/youtube]
[youtube]N5EnGwXV_Pg[/youtube]

Jeg kan ikke huske hvad den hedder, men der er en live DVD med ham, som indeholder meget materiale, jeg lånte den af min tidligere svigerfar, så har den ikke ved hånden, men kæft, hvor kan SRV spille guitar, hvor Mayer aldrig rigtig er kommet videre end at være en velspillende Eran DD

Og så går SRV kældt som en alfons fra 70'erne :D [/quote]

Det er da et temmelig patetisk forsøg på at understøtte dit synspunkt at linke til to videoer, der er så langt fra hinanden i indhold... Jeg orker ikke at diskutere denne evendelige "hvem er bedst"-diskussion, for det er i den grad en tåbes gerning.

Jeg vil i stedet grine lidt af dem af jer, der er så desperate for at negligere John Mayer som guitarist, at i hiver jeres gamle helte frem til sammenligning.

Den dag Mayer selv påstår, at han er bedre eller større end SRV eller Hendrix osv., kan vi da tage en diskussion om dét. Men mig bekendt, ser han op til dem og er hudløst ærlig om det.

Manden kan spille proper spade og lave velskrevet popmusik... Det er da to kvaliteter, der sjældent følges ad.


I kan naturligvis give udtryk for, hvad i synes er fedt eller ej... Men det der forsøg på at afgøre en subjektiv diskussion ud fra tomme argumenter, som er baseret på jeres egne præferencer, kan jeg sgu ikke give ret meget for.


Sæt den plade på, som tænder jer. Knap en øl op, og lad dog være med at tro, at i på nogen måder er i stand til at afgøre hvem af to guitarister, som i aldrig hverken har mødt, set, oplevet eller talt med i virkeligheden, er "bedst".


Der laves så meget forfærdelig, umusikalsk popmusik i disse tider. Så sæt da i det mindste pris på en pop-kunstner, som kan sit håndværk. Om i kan lide hans musik eller ej.


Men det er måske bare dem, som kan sætte pris på John Mayer - både hans guitarspil og hans musik-, der er ubegavede og ikke har forstået en brik af det der med guitar og den slags.

Doktor doktor, jeg kan nyde både Hendrix, SRV og John Mayer... Er der noget galt med mig?!?[/quote]

Det var nu egentligt ikke ment som at nedgøre John Mayer, sige han er en dårlig guitarist eller nogen dårlig musiker. Jeg syntes han er en fin guitarist, måske ikke lige min musik smag, men man kan ikke påstå at han ikke er vældig dygtig til at spille guitar. Han formår at underholde rigtigt mange mennesker, med sin musik, pop musik eller ej. Og det er vel det hele handler om ikke?

Derimod syntes jeg er der bør være en mening med galskaben; Mens SRV's "relic" strat bliver kastet med, flået i osv. giver det da meget god mening at den ser ud som den gør.
John Mayers strat derimod, ser lige så hærget ud, mens han står, lige så forsigtigt og spiller. Man ser jo heller ikke en kæmpe viking med en halv meter langt busket fuldskæg og tatoveret "Jeg er en led satan" hen over den skaldede isse, stille sig op og synge "I Will Always Love You". - Og der med ikke sagt at folk uden tatoveringer ikke er mennesker :D
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamstraffet stratocaster til alle Mayer fans

Indlæg af Jackie van Hippie »

Hovsa, det var ikke engang mit indlæg du var blevet stødt over :lol:
Men anyway, jeg håber ikke jeg har gjort nogen kede af, eller nogen mener jeg har nedgjort nogle musikere i denne tråd, på nær hvis der har været tale om Kirk Hammett, ham vil jeg gerne stå åbent frem og nedgøre, helst sammen med Dave Mustiane ;)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Muppet
Himmelhund
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Skamstraffet stratocaster til alle Mayer fans

Indlæg af Muppet »

[quote="Sasha"]Man kunne også bare købe sig en polo-shirt...[/quote]

Konge idé! :D

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamstraffet stratocaster til alle Mayer fans

Indlæg af MacG »

[quote="hrlarsen"]....og måske er Beck gået i stå. I så fald har han valgt at stoppe på det helt rette sted ![/quote]

Så du Jeff i København eller Odense for nyligt ? Han er bedre end nogensinde.. Og så er man vel ikke gået i stå.. ;)

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamstraffet stratocaster til alle Mayer fans

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Jackie van Hippie"]Hovsa, det var ikke engang mit indlæg du var blevet stødt over :lol:
Men anyway, jeg håber ikke jeg har gjort nogen kede af, eller nogen mener jeg har nedgjort nogle musikere i denne tråd, på nær hvis der har været tale om Kirk Hammett, ham vil jeg gerne stå åbent frem og nedgøre, helst sammen med Dave Mustiane ;) [/quote]

Ikke hvis du vil have en lang subjektiv diskussion med nogle Die-Hard Metallica fans.. :D ;)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamstraffet stratocaster til alle Mayer fans

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="CobraPizza"][quote="Jackie van Hippie"]Hovsa, det var ikke engang mit indlæg du var blevet stødt over :lol:
Men anyway, jeg håber ikke jeg har gjort nogen kede af, eller nogen mener jeg har nedgjort nogle musikere i denne tråd, på nær hvis der har været tale om Kirk Hammett, ham vil jeg gerne stå åbent frem og nedgøre, helst sammen med Dave Mustiane ;) [/quote]

Ikke hvis du vil have en lang subjektiv diskussion med nogle Die-Hard Metallica fans.. :D ;) [/quote]

Bite me ;)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen