Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af Smittefar »

jeg er lidt på Godspeeds hold - Jeg er modstander af at kalde det god teknik at stå og kæle med sine strenge i håb om at de så ikke går ud af stemning eller knækker. Jeg knalder til guitaren med al min magt (og det er en del), hvis jeg synes, det er den lyd, jeg skal bruge. Hvis der så ryger en streng, eller der skal stemmes lidt - så må det være sådan. Det er ikke et spørgsmål om god vs. dårlig teknik, det er et spørgsmål om udtryk og stil.

Jeg har større tuningsproblemer på min Ibanez end på nogen af mine Gibsons. Straten er der til gengæld næsten aldrig noget med.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af munch_30 »

[quote="Smittefar"]jeg er lidt på Godspeeds hold - Jeg er modstander af at kalde det god teknik at stå og kæle med sine strenge i håb om at de så ikke går ud af stemning eller knækker. Jeg knalder til guitaren med al min magt (og det er en del), hvis jeg synes, det er den lyd, jeg skal bruge. Hvis der så ryger en streng, eller der skal stemmes lidt - så må det være sådan. Det er ikke et spørgsmål om god vs. dårlig teknik, det er et spørgsmål om udtryk og stil.

Jeg har større tuningsproblemer på min Ibanez end på nogen af mine Gibsons. Straten er der til gengæld næsten aldrig noget med.[/quote]

Med eller uden "toplock" på den Ibanez ?

Der er også for mig at se klang- som udtryksmæssige fordele ved at klappe til strengene - dog med de potentielle ulemper såsom knækkede strenge, tuning. osv. Hvorfor mon Mr. Vaughan spillede med 0.13 på 1. streng ? (nuvel guitaren stemt en halv tone ned - i Eb).

Mht. teknik: så har jeg oplevet, at vores forsanger har knækket A og D strenge på sin akustiske guitar flere gange ....... så er teknikken måske lige neandertaleragtig nok :D for meget og for lidt
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af Sasha »

[quote="munch_30"]Hvorfor mon Mr. Vaughan spille med 0.13 på 1. streng ? (nuvel guitaren stemt en halv tone ned - i Eb).

[/quote]

Ja, det har jeg sgu´ også tit undret mig over. Min personlige konklussion er den, at han ville have det til at lyde "mest muligt af streng og mindst muligt af guitar". Ellers kan jeg ikke rigtigt se idéen i det.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af munch_30 »

[quote="GodSpeedDK"][quote="GuitaRasmus"][quote="GodSpeedDK"]
Og så påberåber jeg stadig BS på påstanden om, at "knækket" på strengene på en Les Paul (f.eks.) skulle have noget med noget at gøre. Forudsat, at sadlen er tilrettet korrekt, naturligvis, men det kan man jo sige om en strat/tele/PRS/én af de andre "rigtige guitarer" også.

[/quote]

Det er ikke det nedadgående knæk der er problemet - det er faktisk nødvendigt. Det er det sidelæns knæk som er en helt vildt dum ide. Den eneste type guitar det virkeligt fungerer på, er dem med låsende saddel.[/quote]

Nedadgående eller sidelæns - det kan vel være ligegyldigt?!? Jeg tvivler på, at tyngdekraften er en faktor, der er værd at inddrage her. Det handler vel om, at strengen tager en retningsændring i forbindelse med sadlen? Op eller ned, til højre eller til venstre, er vel underordnet?

Uanset, så skal der nogle betydeligt bedre argumenter til, end at "det har en sælger sagt", før jeg lader mig overbevise om, at det skulle have noget at sige i forhold til, om en streng skal stemmes mere eller mindre, i løbet af et gig.

Jeg skal måske, og i øvrigt, lige nævne, at jeg på ingen måde har "problemer" med stemningen - jeg finjusterer bare lidt henad vejen. Hvis jeg spillede for 200 stive julefrokostgæster, var jeg nok også ligeglad, om det var 100% i orden.[/quote]

Inden der nu går alt for meget akademisk uredelighed i den, så noter dig dog andres erfaringer - specielt hvis du ikke selv har erfaringer indenfor området (virker som om der er lidt know how bag fra flere skribenter i trådene). Du kommenterede ("midi.....") i en anden tråd på min påstand om, at et Floyd Rosesystem i min verden kan holde stemningen flere sæt/en hel aften. Det er der så andre der også som mig har erfaret. Du har vag- til ingen erfaring med dette låsesystem, hvorfor du altså ikke rigtigt har noget at byde ind med i den forbindelse. Andre forhold, systemer, lyd med mere fint nok - fyr den af...

Ytringerne omkring ligegyldigheden ved at spille for lyttere der er under indflydelse af alkohol (julefrokoster og lignende)......finder jeg mildest talt ikke særligt flatterende - ej heller for denne diskussion - af flere årsager. Dels at du (hvis du altså ellers kan spille hæderligt måske ligefrem godt) får x antal tusinde kroner for jobbet og dels (måske endnu mere vigtigt) at din egen og dine medmusikanters tilfredstillelse ved at spille, og dermed også spillemæssige formåen i den grad også, afhænger af intonation.

Eksempel: jeg spiller en koncert til Grøn Koncert og er sku`ligeglad med om jeg stemmer, fordi folk er jo alligevel fulde ?? det er da rent crap.......ja nogen vil kalde det en lad indstilling.

Jeg har ingen kvababbelser over, at man spiller kunstmusik, rådyrker egenkompositioner i øveren, dyrker halvfalsk smadremandsguitar, ikke spiller ballejobs, finder sin indre Neadertalermand frem i guitarspillet. Men lad være med at nedgøre dem der gør noget andet end dig, f.eks. ballemusik hvad pokker det så end er. Det er useriøst og virker på mig mere som en ekternalisering af egen inkompetence (Floyd Rose-erfaring, f.eks).

Jeg har selv spillet semiprofessionelt i 20 år +, haft Floyd Rosebasserede spader i lige så lang tid, er Rytmisk Konservatorieuddannet (har i den grad dyrket "kunstmusik and what not") - det gør mig hverken bedre eller dårligere til at ytre mig om dette eller hint. Lige det med at min guitar holder stemningen i latterlig grad - det ved jeg dog. Klanglige aspekter omkring tremolosystemer, strengeskift og andet er en helt anden diskussion.

I øvrigt fedt med diverse indlæg omkring saddelbetydning med mere - jeg er bestemt blevet klogere her :)
Kim

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"][quote="munch_30"]Hvorfor mon Mr. Vaughan spille med 0.13 på 1. streng ? (nuvel guitaren stemt en halv tone ned - i Eb).

[/quote]

Ja, det har jeg sgu´ også tit undret mig over. Min personlige konklussion er den, at han ville have det til at lyde "mest muligt af streng og mindst muligt af guitar". Ellers kan jeg ikke rigtigt se idéen i det.[/quote]

Hej Søren. Jeg mener bestemt at have læst/hørt fra Vaughans tech for år tilbage at strengetykkelsen bl.a. var for at undgå knækkede strenge.

Det med "tonen" er jo smag og behag - jeg finder/fandt hans live- som "album"-tone sublim - intet mindre, f.eks. da han spille på Midtfynsfestivallen en søndag/lørdag formiddag for mange mange år siden. Den måde han håndterede guitar, sang og den enkelte Tube Screamer,der lå foran ham, på var sublimt for mig ihvertfald (og på det tidspunkt).
Endvidere f.eks. den tone Vaughan har på "Tin Pan Alley" (nr. 6 vist) fra Couldn`t Stand The Weather albummet. Jeg synes han har kongefed lyd -ihvertfald på den plade.

<a href="" rel="nofollow">
Skiven er fra 1984 !!
Kim

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af GuitaRasmus »

Mht. teknik, har det jo også noget at gøre med hvad man vil have ud af guitaren. Personligt er jeg nok mere til zen-tilgangen, hvor man ikke bruger flere kræfter end allerhøjest nødvendigt - jeg spiller selv på 10'er strenge, og gør meget ud af ikke anslå hårdere end nødvendigt, og ikke at trykke hårdere ned end allerhøjest nødvendigt. Andre er mere til en Neil Young/SRV agtig tilgang, hvor de tæsker til strengene.

Det giver også to forskellige slags lyd; jeg ved ikke om jeg synes den sidste tilgang lyder bedre, ihvertfald anderledes. Men der er masser af guitarister med et let touch, der har super fed lyd - både Billy Gibbons og Brian May er kendt for at "stå og pille lidt" i deres spil, og de spiller med 0.008'ere. Jeg foretrækker selv klart at spille med et let touch - det har også den store fordel at jeg slipper for at stemme en masse, og at jeg (7-9-13) ikke har sprunget en streng i snart 8 år.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af munch_30 »

[quote="GuitaRasmus"]Mht. teknik, har det jo også noget at gøre med hvad man vil have ud af guitaren. Personligt er jeg nok mere til zen-tilgangen, hvor man ikke bruger flere kræfter end allerhøjest nødvendigt - jeg spiller selv på 10'er strenge, og gør meget ud af ikke anslå hårdere end nødvendigt, og ikke at trykke hårdere ned end allerhøjest nødvendigt. Andre er mere til en Neil Young/SRV agtig tilgang, hvor de tæsker til strengene.

Det giver også to forskellige slags lyd; jeg ved ikke om jeg synes den sidste tilgang lyder bedre, ihvertfald anderledes. Men der er masser af guitarister med et let touch, der har super fed lyd - både Billy Gibbons og Brian May er kendt for at "stå og pille lidt" i deres spil, og de spiller med 0.008'ere. Jeg foretrækker selv klart at spille med et let touch - det har også den store fordel at jeg slipper for at stemme en masse, og at jeg (7-9-13) ikke har sprunget en streng i snart 8 år.[/quote]

+1 -Jeg er på samme hold - også 10`ere her og "samme" approach. Kan faktisk ikke huske, hvornår jeg har sprunget en streng sidst (7-9-13 også her) :)

Teknik og kraftfuldt udtryk er ikke to modsatrettede størrelser. F.eks. tager Govan, Graham, et al, rigeligt fat ifølge mine ører, samtidig med super god teknik (hvad det så lige er for en lidt svær udefinerbar størrelse). Et par eksempler:

<a href="" rel="nofollow">

<a href="" rel="nofollow">

Masser af teknik, power og ikke mindst udtryk - meget inspirerende for mig. Sikkert afskyeligt for andre, hvor Hendrix, Neil Young eller andre er the holy grail. Smag og behag :)
Kim

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes ikke nødvendigvis, det ene er bedre end det andet - jeg er bare træt af at høre, at det er 'dårlig teknik' at slå til strengene. Jeg har fuld respekt for folk, der gør det anderledes end mig; de har taget deres valg, ligesom jeg har taget mit.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af Sasha »

[quote="munch_30"][quote="Sasha"] Jeg synes han har kongefed lyd -ihvertfald på den plade.

<a href="" rel="nofollow">
Skiven er fra 1984 !![/quote][/quote]

Ja, sådan er smag og behag jo heldigvis så forskellig...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af munch_30 »

[quote="Smittefar"]Jeg synes ikke nødvendigvis, det ene er bedre end det andet - jeg er bare træt af at høre, at det er 'dårlig teknik' at slå til strengene. Jeg har fuld respekt for folk, der gør det anderledes end mig; de har taget deres valg, ligesom jeg har taget mit.[/quote]

Enig omkring "Jeg har fuld respekt for folk, der gør det anderledes end mig; de har taget deres valg, ligesom jeg har taget mit"
Kim

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"][quote="munch_30"][quote="Sasha"] Jeg synes han har kongefed lyd -ihvertfald på den plade.

<a href="" rel="nofollow">
Skiven er fra 1984 !![/quote][/quote]

Ja, sådan er smag og behag jo heldigvis så forskellig...[/quote]

Hehe...... nemli`ja .... :)
Kim

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="munch_30"]

Inden der nu går alt for meget akademisk uredelighed i den, så noter dig dog andres erfaringer - specielt hvis du ikke selv har erfaringer indenfor området (virker som om der er lidt know how bag fra flere skribenter i trådene). Du kommenterede ("midi.....") i en anden tråd på min påstand om, at et Floyd Rosesystem i min verden kan holde stemningen flere sæt/en hel aften. Det er der så andre der også som mig har erfaret. Du har vag- til ingen erfaring med dette låsesystem, hvorfor du altså ikke rigtigt har noget at byde ind med i den forbindelse. Andre forhold, systemer, lyd med mere fint nok - fyr den af...[/quote]

Jamen du må gerne få ret for min skyld :)

[quote="munch_30"]

Ytringerne omkring ligegyldigheden ved at spille for lyttere der er under indflydelse af alkohol (julefrokoster og lignende)......finder jeg mildest talt ikke særligt flatterende - ej heller for denne diskussion - af flere årsager. Dels at du (hvis du altså ellers kan spille hæderligt måske ligefrem godt) får x antal tusinde kroner for jobbet og dels (måske endnu mere vigtigt) at din egen og dine medmusikanters tilfredstillelse ved at spille, og dermed også spillemæssige formåen i den grad også, afhænger af intonation.

Eksempel: jeg spiller en koncert til Grøn Koncert og er sku`ligeglad med om jeg stemmer, fordi folk er jo alligevel fulde ?? det er da rent crap.......ja nogen vil kalde det en lad indstilling.

Jeg har ingen kvababbelser over, at man spiller kunstmusik, rådyrker egenkompositioner i øveren, dyrker halvfalsk smadremandsguitar, ikke spiller ballejobs, finder sin indre Neadertalermand frem i guitarspillet. Men lad være med at nedgøre dem der gør noget andet end dig, f.eks. ballemusik hvad pokker det så end er. Det er useriøst og virker på mig mere som en ekternalisering af egen inkompetence (Floyd Rose-erfaring, f.eks). [/quote]

Hvornår i alverden var det lige, at jeg bad mouth'ede ballemusik?? :s hock:

Jeg fyrede et tilfældigt eksempel fra den virkelige verden af, hvor jeg, personligt, ville være OK med at spille nummeret færdig med D-strengen 2 cent off. Det kunne jeg nok også godt finde på, med min "kunstmusik" (dejligt udtryk, i øvrigt, når nu vi snakker om at nedgøre hvad andre gør :thumbdown: ). Men det er vel ikke det samme som at nedgøre ballemusik, er det? For så må du da godt nok rigtig meget rundstyk ... jeez ... :roll:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af munch_30 »

[quote="GodSpeedDK"][quote="munch_30"]

Inden der nu går alt for meget akademisk uredelighed i den, så noter dig dog andres erfaringer - specielt hvis du ikke selv har erfaringer indenfor området (virker som om der er lidt know how bag fra flere skribenter i trådene). Du kommenterede ("midi.....") i en anden tråd på min påstand om, at et Floyd Rosesystem i min verden kan holde stemningen flere sæt/en hel aften. Det er der så andre der også som mig har erfaret. Du har vag- til ingen erfaring med dette låsesystem, hvorfor du altså ikke rigtigt har noget at byde ind med i den forbindelse. Andre forhold, systemer, lyd med mere fint nok - fyr den af...[/quote]

Jamen du må gerne få ret for min skyld :)

[quote="munch_30"]

Ytringerne omkring ligegyldigheden ved at spille for lyttere der er under indflydelse af alkohol (julefrokoster og lignende)......finder jeg mildest talt ikke særligt flatterende - ej heller for denne diskussion - af flere årsager. Dels at du (hvis du altså ellers kan spille hæderligt måske ligefrem godt) får x antal tusinde kroner for jobbet og dels (måske endnu mere vigtigt) at din egen og dine medmusikanters tilfredstillelse ved at spille, og dermed også spillemæssige formåen i den grad også, afhænger af intonation.

Eksempel: jeg spiller en koncert til Grøn Koncert og er sku`ligeglad med om jeg stemmer, fordi folk er jo alligevel fulde ?? det er da rent crap.......ja nogen vil kalde det en lad indstilling.

Jeg har ingen kvababbelser over, at man spiller kunstmusik, rådyrker egenkompositioner i øveren, dyrker halvfalsk smadremandsguitar, ikke spiller ballejobs, finder sin indre Neadertalermand frem i guitarspillet. Men lad være med at nedgøre dem der gør noget andet end dig, f.eks. ballemusik hvad pokker det så end er. Det er useriøst og virker på mig mere som en ekternalisering af egen inkompetence (Floyd Rose-erfaring, f.eks). [/quote]

Hvornår i alverden var det lige, at jeg bad mouth'ede ballemusik?? :s hock:

Jeg fyrede et tilfældigt eksempel fra den virkelige verden af, hvor jeg, personligt, ville være OK med at spille nummeret færdig med D-strengen 2 cent off. Det kunne jeg nok også godt finde på, med min "kunstmusik" (dejligt udtryk, i øvrigt, når nu vi snakker om at nedgøre hvad andre gør :thumbdown: ). Men det er vel ikke det samme som at nedgøre ballemusik, er det? For så må du da godt nok rigtig meget rundstyk ... jeez ... :roll:[/quote]

Helt fint..... det med at få ret, det sker sku så sjældent herhjeme i fruen og ungernes selvskab :)

Super at du heller ikke har kvababbelser overfor "ballemusik", herunder julefrokoster - fejlopfattelse herfra :) Kunstmusik med mere er også fjong herfra :D

Jeg har en god digital temperaturmåler, der er ultra præcis og hurtig. Ned med knappen mod et givent emne og en temperatur står i displayet. Den må du gerne låne hvis ikke du har tilgang til andet målegrej.

God aften herfra :thumbup:
Kim

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af GuitaRasmus »

Yamaha har iøvrigt, som sædvanligt, en interessant og nyskabende løsning på "knækproblemet", der dog kræver specielle stemmeskruer, men som stadig bevarer det traditionelle hoveddesign:

Billede

Billede
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

beebob
Smoke On The Water
Indlæg: 66
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af beebob »

[quote="GuitaRasmus"]

Jeg har prøvet at lave en tegning der beskriver problemet:

Billede

På den øverste ses det nedadgående knæk. På en optimalt skåret saddel, forlader strengen sadlen, på vej mod broen, med et ganske lille stykke kontaktflade - på denne måde er intonation korrekt, med minimal kontaktflade, der kan skabe friktion, så strengen binder.

På den nederste ses en typisk gibsonsaddel, hvor der er et voldsomt knæk, særligt på G og D strengen, med en stor kontaktflade (som regel ca. 5 mm) - dette giver en masse friktion, der, kombineret med det nedadgående knæk, giver stemningsproblemer.[/quote]

Min akustiske har også det der knæk men alligevel stemmer den så godt som perfekt efter at have hamret løs på den i en halvanden time hver dag i en uge? Men er også så godt som enige med jer alle sammen! Bortset fra at jeg ikke synes det er så slemt at stemme efter hvert andet nummer :) Jeg har en gammel silvertone 1448 amp-in-case guitar som nok, på en god dag, kan holde stemningen igennem tre numre men pga. dens specielle dejlige lyd og dens dejlige feeling er det nok den jeg bruger mest når jeg spiller på trods af den ikke holder stemningen særlig godt.

MVH
Mads Otto

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="GuitaRasmus"]Yamaha har iøvrigt, som sædvanligt, en interessant og nyskabende løsning på "knækproblemet", der dog kræver specielle stemmeskruer, men som stadig bevarer det traditionelle hoveddesign:
[/quote]
Det der er ikke bare forkert... Det er MEGET forkert...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af GuitaRasmus »

@ Beebob - det tror jeg har mere at gøre med at man ret sjældent spiller på samme måde på en akustisk - den helt store synder, ifht. at strengene binder i sadlen, er netop bends, som man forholdsvist sjældent gør på akustisk.

@ Michael: Jeg synes sgu det er godt tænkt. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af Abemand »

[quote="Michael Vajhøj"][quote="GuitaRasmus"]Yamaha har iøvrigt, som sædvanligt, en interessant og nyskabende løsning på "knækproblemet", der dog kræver specielle stemmeskruer, men som stadig bevarer det traditionelle hoveddesign:
[/quote]
Det der er ikke bare forkert... Det er MEGET forkert...[/quote]

Det er ihvertfald kønnere end Seagulls løsning.
Billede

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Abemand"][quote="Michael Vajhøj"][quote="GuitaRasmus"]Yamaha har iøvrigt, som sædvanligt, en interessant og nyskabende løsning på "knækproblemet", der dog kræver specielle stemmeskruer, men som stadig bevarer det traditionelle hoveddesign:
[/quote]
Det der er ikke bare forkert... Det er MEGET forkert...[/quote]

Det er ihvertfald kønnere end Seagulls løsning.
Billede[/quote]

Ja, og så er der STADIG knæk på strengen. Personligt synes jeg PRS er nogen af dem der har løst problemet bedst, med et hoved der passer både til deres traditionelle modeller og til deres singlecuts:

Billede
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose ...... guitaren stemmer

Indlæg af Abemand »

Ja, PRS er sluppet godt fra det.

Carvins design er heller ikke så slemt:
Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen