Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af Søren »

Jeg skal til kons-optagelsesprøve på lørdag og jeg skal finde et godt nummer til en trio. Jeg spiller allerede Couldn't Stand The Weather med SRV med 5 mand. Da der også skal være et nummer med 2-3 musikere, så er jeg lidt på bar bund. Jeg er guitarist og jeg kan ikke synge.

De musiker-sammensætninger, der er mulige er:

-----------
guitar
bas
trommer
------------
guitar
bas
keyboard (kan synge)
-----------------------------
guitar
keyboard (kan synge)
---------
guitar
sanger (kan, sjovt nok, synge) (evt. + simpel guitarspil)
--------------------------------------

Alle forslag er velkomne!

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Guitar
Hammond
Trommer

Ibrahim Electric?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af Søren »

[quote="Kaptajn Kropp"]Guitar
Hammond
Trommer

Ibrahim Electric?[/quote]

Har overvejet det. Det er fedt, men jeg har aldrig rigtig dyrket det, så tror måske det er svært at nå på 1 øver :-/ Men godt bud!

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af munch_30 »

[quote="Søren"]Jeg skal til kons-optagelsesprøve på lørdag og jeg skal finde et godt nummer til en trio. Jeg spiller allerede Couldn't Stand The Weather med SRV med 5 mand. Da der også skal være et nummer med 2-3 musikere, så er jeg lidt på bar bund. Jeg er guitarist og jeg kan ikke synge.

De musiker-sammensætninger, der er mulige er:

-----------
guitar
bas
trommer
------------
guitar
bas
keyboard (kan synge)
-----------------------------
guitar
keyboard (kan synge)
---------
guitar
sanger (kan, sjovt nok, synge) (evt. + simpel guitarspil)
--------------------------------------

Alle forslag er velkomne![/quote]

Hej.

En mulighed blandt mange kunne være The Brother med Robben Ford. Det er meget fedt at spille som trio og let at gå til. Spillede det i øvrigt til min egen afgangsprøve på rytmekons. i Odense i `95 :)

Her i en liveversion: federe på originalen/pladen synes jeg. Send mig en mail på: <!-- e --><a href="mailto:munch_30@tiscali.dk">munch_30@tiscali.dk</a><!-- e --> , hvis du vil have en mp3-version tilsendt.

Held og lykke med prøven !!
Kim

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af strattitude »

God idé med "The Brother". Spillede det selv til min optagelsesprøve i sin tid som trio.

Men det vigtigste er at det er noget du spiller fedt, og som måske viser en lidt anden side af dig end det SRV nummer viser. Måske en ballade af en art...
Det er vigtigere at vise musikalitet fremfor chops.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af munch_30 »

[quote="strattitude"]God idé med "The Brother". Spillede det selv til min optagelsesprøve i sin tid som trio.

[/quote]

Hjalp The Brother dig gennem "nåleøjet" så ? :)
Kim

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af strattitude »

Ja.

Måske "The brother" ville være et mindre godt valg, når du i forvejen spiller det SRV nummer. Måske "I ain't got nothing but the blues" fra Robben Ford "Talk to your daughter", Men der er godt nok en del akkorder at navigere igennem.

Måske en af Coltranes mol blues: Equinox eller Mr PC. Man behøver ikke spille dem som jazz, I kan jo selv lave et arrangement.

Du skal bare være "ovenpå" i det du spiller.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af Rasmus »

[quote="strattitude"]Ja.

Måske "The brother" ville være et mindre godt valg, når du i forvejen spiller det SRV nummer. Måske "I ain't got nothing but the blues" fra Robben Ford "Talk to your daughter", Men der er godt nok en del akkorder at navigere igennem.

Måske en af Coltranes mol blues: Equinox eller Mr PC. Man behøver ikke spille dem som jazz, I kan jo selv lave et arrangement.

Du skal bare være "ovenpå" i det du spiller.[/quote]

Spil noget som du brænder for, og som ikke er påtaget!

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af Søren »

Jeg har også haft den tanke, at når jeg spiller funk-blues i forvejen, så er det måske overflødigt, på en eller anden måde, at spille ét til blues nummer.
Så har jeg til gengæld også overvejet at spille Stop this train, John Mayer akustisk sammen med en sanger for at gå i en HELT anden boldgade. Dels for at vise lidt interessant fingerspil - dels for at vise alsidighed og sjove akkorder. Det er også et nummer jeg er tilpas i.

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Neon med Mayer er også et sjovt nummer at spille hvis du skal over i det akustiske, det kan også groove ret hårdt hvis du får éen på Cajon e.lign. med :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af Rasmus »

Det er heller ikke dumt at vise lidt muskler og sans for gode linjer og melodier.

Edit: Måske SRV nummeret viser nok muskler. :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"] Måske SRV nummeret viser nok muskler. :) [/quote]

Måske. Det kommer vel helt an på, hvordan man spiller det?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"] Måske SRV nummeret viser nok muskler. :) [/quote]

Måske. Det kommer vel helt an på, hvordan man spiller det?[/quote]

Det gi'r vel lidt sig selv...
Bah

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af Sasha »

Jah, det kan man sige. Men det er vel i bund og grund udøveren, som skal vise muskler, og ikke selve nummeret?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af Søren »

[quote="Kaptajn Kropp"]Neon med Mayer er også et sjovt nummer at spille hvis du skal over i det akustiske, det kan også groove ret hårdt hvis du får éen på Cajon e.lign. med :) [/quote]

Den havde jeg nok også taget, hvis det ikke var fordi jeg simpelthen ikke fatter det han gør med højre hånd (dér var en til "taget ud af sammenhængen"). Så har mere eller mindre givet op i det nummer :)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Jah, det kan man sige. Men det er vel i bund og grund udøveren, som skal vise muskler, og ikke selve nummeret?[/quote]

Jo, men nogen numre gør det bare nemmere for udøveren :)

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af Søren »

Det er så endt med at jeg spiller Couldn't stand the weather, SRV og Stop this train, JM med en lille melodisk solo i slutningen, hvor guitarakkorder bliver erstattet af nogle flydeakkorder fra et orgel. Har en god mavefornemmelse med det :)

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af CobraPizza »

Held og lykke herfra :)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af Søren »

Update: Det gik rigtig godt, jeg fik 7 (8-9 til dem, der stadig kører den gamle skala). Fik af vide, at jeg havde nogle gode soli, fedt drive og god energi. Det der trak ned, var at jeg måske lød lidt for meget som de to kunstnere, jeg spillede - altså SRV og John Mayer. Men jeg er tilfreds med min præstation og synes ikke det kunne være gået bedre. Nu må jeg bare vente til marts på svaret :)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp! Kons-optagelsesprøve!

Indlæg af Rasmus »

[quote="Søren"]Update: Det gik rigtig godt, jeg fik 7 (8-9 til dem, der stadig kører den gamle skala). Fik af vide, at jeg havde nogle gode soli, fedt drive og god energi. Det der trak ned, var at jeg måske lød lidt for meget som de to kunstnere, jeg spillede - altså SRV og John Mayer. Men jeg er tilfreds med min præstation og synes ikke det kunne være gået bedre. Nu må jeg bare vente til marts på svaret :) [/quote]

Hvor har du søgt ind henne? Jeg kom ind i Kbh på et 7-tal til min koncertprøve. Dog fik vi først vores karakterer af vide da vi var startet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen