Kraftig strømforsyning?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Kraftig strømforsyning?

Indlæg af Rasser »

Jeg er efterhånden ved at være blevet træt af, at have en hel strømskinne på mit pedalbord. Årsagen til denne skinne er, at jeg har nogle pedaler, der konsumerer temmelig meget strøm og derfor kører på deres egen individuelle strømforsyninger. Nu er jeg på udkig efter en strømforsyning, der kan give strøm til alle mine pedaler samtidig, hvis sådan én altså findes.

Mine strømbehov er:

2 udtag på 12 volt DC der hver kan levere 1500 mA til mine to Effectrode pedaler.
1 udtag på 12 volt DC der kan levere 400 mA til min TC Nova repeater pedal.
3 udtag på 9 volt DC til almindelige pedaler.
Alle udtag skal være isolerede, da jeg har en fuzzpedal, der vil kortslutte, hvis den ikke er isoleret fra de andre pedaler.

Jeg har set på Effectrodes Atomic strømforsyning, men den har kun 4 udtag, hvor kun ét kan levere 9 volt DC. Det vil derfor være nødvendigt at daisy chaine mine almindelige pedaler og køre fuzz'en på batteri, og det synes jeg ikke umiddelbart er en optimal løsning.

Nogen forslag? Findes der noget, som kan dække mine behov?
Kan man få specialbygget en strømforsyning for et beløb normale mennesker kan komme i nærheden af? Og i så fald: hvor?

Mvh.
Rasmus.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kraftig strømforsyning?

Indlæg af Sasha »

Det lyder umiddelbart som noget speciallavet. Og jeg tror, at vi er oppe i den dyre ende, idet at du skal have specialfremstillet en (gerne ringkerne-) transformator med mange forskellige viklinger, hvis du skal have isolerede outputs (med mindre du vil ende med en stor kasse med 3-4 transformatorer i). Men alt kan da laves. Det er blot et spørgsmål om prisen..!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kraftig strømforsyning?

Indlæg af Rasser »

Ja det er jo det... Prisen er ikke uvæsentlig, og det er størrelsen jo så sandelig heller ikke... Sådan noget møg.

Så kan det være, jeg bare skal have mig den der Effectrode Atomic forsyning til at give mine Effectrode pedaler og min TC pedal strøm og køre mine andre pedaler på min nuværende forsyning.

Mvh.
Rasmus.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kraftig strømforsyning?

Indlæg af Sasha »

Ja, jeg tror, at jeg personligt ville gå efter sådan én og så én eller anden lille 9 volts forsyning med isolerede udgange - en Schizophrenic eller noget i dén stil - ved siden af til at trække resten.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kraftig strømforsyning?

Indlæg af Rasser »

Jeg har netop en Schizophrenic i forvejen, så det er "bare" en Atomic jeg skal have fat i. Den skal bare lige udkomme først...

Mvh.
Rasmus.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kraftig strømforsyning?

Indlæg af Sasha »

Hvordan er det man siger?

"Forventningens glæde er ofte den største" eller noget i dén stil..?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kraftig strømforsyning?

Indlæg af Rasser »

Tja... Jeg overvejer da godt nok om det er besværet værd. Plus at der ikke står en pris på Effectrodes hjemmeside, men kun at der er 4-6 uger til den kommer i et begrænset oplag...

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kraftig strømforsyning?

Indlæg af CobraPizza »

Hvad med Voodoolabs pedal power II+ ? eller deres nye iso et-eller-andet

Iso5 hedder den, tjek den ud på thomann, det ligner noget du faktisk kunne bruge.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kraftig strømforsyning?

Indlæg af Rasser »

[quote="CobraPizza"]Hvad med Voodoolabs pedal power II+ ? eller deres nye iso et-eller-andet

Iso5 hedder den, tjek den ud på thomann, det ligner noget du faktisk kunne bruge.[/quote]

Ikke rigtigt, men tak for forsøget.

Mvh.
Rasmus.

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Kraftig strømforsyning?

Indlæg af nerøs »

er det ikke en T-rex fueltank cameleon du skal havde

<!-- m --><a class="postlink" href="http://t-rex-effects.com/Default.aspx?I ... ult.aspx?I ... &VariantID</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/t_rex_fuel_tan ... eon.htm</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kraftig strømforsyning?

Indlæg af Sasha »

Arh, den kan vist ikke rigtigt klare 3400 mA i 12 volt?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Kraftig strømforsyning?

Indlæg af nerøs »

ja okay man kan åbenbart ikke altid stole på sin hukommelse....

hvis det går helt galt så må du jo havde fat i loddekolben

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen