Akustisk guitar: AKG C 411 - "go" eller "no go"?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Akustisk guitar: AKG C 411 - "go" eller "no go"?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hej venner

Min stadige kamp efter et eller andet sjovt anderledes PU til en af mine akustiske guitarer fortsætter i dette nye år.

Jeg vil gerne have en "mikrofonmikrofon" i min guitar - ja det lyder lidt kryptisk, men jeg vil gerne have mulighed for at den opfanger hvis jeg laver små tappelyd på selve lyddækket m.m.

Er der nogen der tør udtale sig om AKG's C 411 til dette formål?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/akg_c411ph_mik ... kro.htm</a><!-- m -->

Eller en anden "mikrofonmikrofon" der er til at komme til for menneske penge? Guitaren skal primært bruges på små scener i diverse sammenhænge.

Jeg ved godt med den der mikrofon skal jeg have monteret et indbygnings-XLR i min guitar, men det har jeg det sådan set også fint nok med, så ingen ko på isen der...

/Michael
RoadHigh.dk

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Akustisk guitar: AKG C 411 - "go" eller "no go"?

Indlæg af Funkis »

Prøv at tjekke DPA´s mikrofoner.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dpamicrophones.com/en/produc ... /en/produc ... item=24343</a><!-- m -->
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Akustisk guitar: AKG C 411 - "go" eller "no go"?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg vil bare helst have noget der kan monteres indeni guitaren - så kan jeg få lov til at opføre mig som jeg plejer på en scene... ;) :)
RoadHigh.dk

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Akustisk guitar: AKG C 411 - "go" eller "no go"?

Indlæg af MacG »

[quote="Michael Vajhøj"]Jeg vil bare helst have noget der kan monteres indeni guitaren - så kan jeg få lov til at opføre mig som jeg plejer på en scene... ;) :) [/quote]

Kender du en fyr der hedder Jens Varmløse ? Han er aktiv i Ålborg og omegn, og har en Maton guitar med ekstra pickup i til samme formål som det du ønsker.

Han lyder, blandt andet, sådan her:

[youtube]xHkFGY82VbI[/youtube]

Jeg kunne spørge ham hvad han bruger.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Akustisk guitar: AKG C 411 - "go" eller "no go"?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jow deeee... Er skam rigtigt gode venner med Jens og snakkede med ham så sent som i går - men det var vist mest kvinder og andre skæve eksistenser der blev vendt der... ;) Men det er helt klart det fedeste ville være Maton's preamp og pickup + mikrofon - det er bare lidt overkill til en guitar der har kostet mindre end hvad det system vil koste... Så vil jeg hellere bare købe en Maton... :)
RoadHigh.dk

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Akustisk guitar: AKG C 411 - "go" eller "no go"?

Indlæg af MacG »

[quote="Michael Vajhøj"]Jow deeee... Er skam rigtigt gode venner med Jens og snakkede med ham så sent som i går - men det var vist mest kvinder og andre skæve eksistenser der blev vendt der... ;) Men det er helt klart det fedeste ville være Maton's preamp og pickup + mikrofon - det er bare lidt overkill til en guitar der har kostet mindre end hvad det system vil koste... Så vil jeg hellere bare købe en Maton... :) [/quote]

Vi deler øvelokale.

Men: Er det ikke bare en kontaktmikrofon eller to, en på halsblokken, og en på dækket, og så ud i et XLR ? Det kan da ikke koste en rumfærge... (Ikke at det plejer at stoppe dig... ;) )

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Akustisk guitar: AKG C 411 - "go" eller "no go"?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Måske - aner bare ikke hvordan sådan en fungere og lyder. Alle steder man kan prøve en guitar er der jo kun piezo'er eller Martins Aura system, og det skal det ihvertfald ikke være... :) Og ja, så har de den ene "fede" preamp efter den anden, men det hjælper jo ikke hvis man ikke kan lide måden en piezo opfanger lyden på... :)
RoadHigh.dk

Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Akustisk guitar: AKG C 411 - "go" eller "no go"?

Indlæg af Gotter »

Hvis det ikke behøver at være en mikrofonmikrofon, så kunne en LR Baggs iBeam måske være en mulighed. Den lyder ret mikrofonmikrofonagtig og opfanger også klask, klonk, bank og strøg på dækket.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Akustisk guitar: AKG C 411 - "go" eller "no go"?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Cool... :) Jeg prøver at læse lidt op og ser om det er noget jeg selv tør prøve på at montere i min guitar... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Akustisk guitar: AKG C 411 - "go" eller "no go"?

Indlæg af VilhelmNielsen »

Vil lige slå et slag for K&K Pure Mini. Skide nem at montere og gør hvad du leder efter. Om man så kan lide lyden er op til individet.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Akustisk guitar: AKG C 411 - "go" eller "no go"?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Det endte med en iBeam - og nøj hvor lyder den godt - og den var overraskende nem at montere selv... :)
RoadHigh.dk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen