Teisco 72R *FLAAASH*

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Teisco 72R *FLAAASH*

Indlæg af Rasmus »

Hej Folkens,

jeg erhvervede mig jo for et par uger siden en lille ny forstærker, som jeg har stående herhjemme til øvebrug. Den er utrolig flot og fin så det syntes jeg ikke jeg ville snyde jer for.

Den støjer og suser lidt til tider, og en slags gitter bagpå, som jeg ikke helt ved om er originalt kan godt rasle hvis man spiller for højt, men det er der heldigvis råd for.
Til gengæld lyder den rigtig fint. Jeg havde ikke troet at jeg ville kunne stille mig tilfreds med en combo igen, men herhjemme går det meget fint, men jeg er overbevist om den også ville kunne klare mindre jobs fint den her.

Lidt billeder.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Teisco 72R *FLAAASH*

Indlæg af IkkeMig »

Tillykke med den - jeg rodede med Hapsalls lille Teisco forstærker sidste vinter og den lød rigtigt fedt, så hvis den her kan lidt af det samme, så ken jeg godt forstå, at du er tilfreds med den :)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Teisco 72R *FLAAASH*

Indlæg af Anonym »

Det ligner et hyggeligt hjemmesetup.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Teisco 72R *FLAAASH*

Indlæg af Rasmus »

Det er ret hyggeligt!

@Turtle hvad var det for en teisco Tim havde/har?

Har den skrappe GF bruger observeret der mangler noget indeni forstærkeren?

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Teisco 72R *FLAAASH*

Indlæg af Barf »

Printplade?

Og tillykke med ampen, den ser rigtig hyggelig ud. Og det lød også godt med det lydklip, du lagde ind i en anden tråd.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Teisco 72R *FLAAASH*

Indlæg af efrandsen »

En sikring?

Kunne godt tænke mig at høre den.. Linky dinky?
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam


Mikkelmusiker
Himmelhund
Indlæg: 47
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Teisco 72R *FLAAASH*

Indlæg af Mikkelmusiker »

Tillykke med dyret... Men nøj hvor er jeg våd i trussen over den guitar!!!!

/Mikkel

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Teisco 72R *FLAAASH*

Indlæg af Rasmus »

[quote="efrandsen"]En sikring?

Kunne godt tænke mig at høre den.. Linky dinky?[/quote]

Korrekt! <!-- m --><a class="postlink" href="http://dl.dropbox.com/u/5038753/teisco/ ... 53/teisco/ ... 014.12.mov</a><!-- m -->

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Teisco 72R *FLAAASH*

Indlæg af Rasmus »

[quote="AnotherDan"]Rør? :D :D [/quote]

indeed.!!!

@mikkel. Det er er også min yndlingsguitar på godt og ondt!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Teisco 72R *FLAAASH*

Indlæg af Sasha »

Mangler der rør i den? Så vidt jeg kan se, er de der da alle sammen..?

Men måske nogle "holde-klips", så de ikke dratter ud, ville være meget smart..?

Hvad er det for en sikring, der mangler? Og har den spillet uden den? Var den årsagen til brummet mm. ?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Teisco 72R *FLAAASH*

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Rasmus"]
@Turtle hvad var det for en teisco Tim havde/har?
[/quote]

Han har da (naturligvis) flashet den:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/guitar-bas/h ... 51.html</a><!-- l -->

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Teisco 72R *FLAAASH*

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Mangler der rør i den? Så vidt jeg kan se, er de der da alle sammen..?

Men måske nogle "holde-klips", så de ikke dratter ud, ville være meget smart..?

Hvad er det for en sikring, der mangler? Og har den spillet uden den? Var den årsagen til brummet mm. ?[/quote]

Jeg ved ikke hvad det er for en sikring der mangler, men jeg tænker der skal sættes en i hurtigst muligt, jeg har nogen liggende i øveren. Jeg ved ikke hvorfor den er pillet ud... og forstærkeren burde vel ikke spille med en manglende sikring? :eh:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Teisco 72R *FLAAASH*

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"]Mangler der rør i den? Så vidt jeg kan se, er de der da alle sammen..?

Men måske nogle "holde-klips", så de ikke dratter ud, ville være meget smart..?

Hvad er det for en sikring, der mangler? Og har den spillet uden den? Var den årsagen til brummet mm. ?[/quote]

Jeg ved ikke hvad det er for en sikring der mangler, men jeg tænker der skal sættes en i hurtigst muligt, jeg har nogen liggende i øveren. Jeg ved ikke hvorfor den er pillet ud... og forstærkeren burde vel ikke spille med en manglende sikring? :eh:[/quote]

Jah, det kommer jo lidt an på, hvilken funktion, den har. Deraf spørgsmålet...

Nu er sikringer jo ikke bare sikringer. Det ville være en helt klar fordel at sætte én i med - om ikke ligefrem den rigtige (hvilket måske kan være svært at gætte, hvis det ikke er angivet på forstærkeren) værdi - så ihvertfald med en fornuftig værdi.

Edit: Jeg ville nok lige lade en "tech-kinda-guy" tage et kig på sagen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Teisco 72R *FLAAASH*

Indlæg af IkkeMig »

Jeg er enig med Sasha - lad lige nogen kigge på det med den sikring inden du sætter en i, der kan være en grund til at den ikke er der!

Nu kan jeg ikke se det ud af billederne, men jeg havde på et tidspunkt fat i en gammel forstærker, hvor trafoen var vundet til både 220 og 110 volt og så skiftede man mellem dem ved at sætte sikringen i den rigtige sokkel. Sikkert meget smart set fra producentens synspunkt, men lidt farligt, hvis folk tænker "hov, der mangler da noget"...

Edit: Ved et nærmere kig kan jeg nok glodt se, at det ikke er tilfældet her. Men der kan stadig være en grund til, at den ikke er der.

Men er det mig, der ser forkert, eller er der slet ikke nogen ledning på den øverste loddeflig på den tomme sikringsholder?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Teisco 72R *FLAAASH*

Indlæg af Sasha »

Nej, jeg tør heller ikke rigtigt sige noget særligt sikkert ud fra billederne...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Teisco 72R *FLAAASH*

Indlæg af Anonym »

[quote="Turtle"][quote="Rasmus"]
@Turtle hvad var det for en teisco Tim havde/har?
[/quote]

Han har da (naturligvis) flashet den:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/guitar-bas/h ... 51.html</a><!-- l -->[/quote]

Ja den er her stadigvæk og det er min søn's..

Og ja den blev da selvfølgelig flashet, da Søren nu så pænt spurgte.. :)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Teisco 72R *FLAAASH*

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"][quote="Sasha"]Mangler der rør i den? Så vidt jeg kan se, er de der da alle sammen..?

Men måske nogle "holde-klips", så de ikke dratter ud, ville være meget smart..?

Hvad er det for en sikring, der mangler? Og har den spillet uden den? Var den årsagen til brummet mm. ?[/quote]

Jeg ved ikke hvad det er for en sikring der mangler, men jeg tænker der skal sættes en i hurtigst muligt, jeg har nogen liggende i øveren. Jeg ved ikke hvorfor den er pillet ud... og forstærkeren burde vel ikke spille med en manglende sikring? :eh:[/quote]

Jah, det kommer jo lidt an på, hvilken funktion, den har. Deraf spørgsmålet...

Nu er sikringer jo ikke bare sikringer. Det ville være en helt klar fordel at sætte én i med - om ikke ligefrem den rigtige (hvilket måske kan være svært at gætte, hvis det ikke er angivet på forstærkeren) værdi - så ihvertfald med en fornuftig værdi.

Edit: Jeg ville nok lige lade en "tech-kinda-guy" tage et kig på sagen...[/quote]

Ja, der kan man bare se. Jeg lader bare være med at foretage mig noget ift. den sikring. :)
Den tidligere ejer sagde at ham som han købte den af havde haft den forbi Lars Vad.Men det er jo nok et par år siden.
Jeg havde nok tænkt mig at undersøge hvilken værdi af sikring der skulle i, til trods for jeg engang imellem kan være sådan lidt plug-&-play agtig. :lol:

En tech-kinda-guy er nok ikke så dumt! :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen