Pedalboard tråden

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GuitaRasmus »

Takker! Jeg har lige været ude at prøve det i øvelokalet, og alting virker som det skal, uden støj - herligt. Det er altid lidt spændende, når man samler så meget på så lidt plads.

Mht. CS-3'eren, så prøvede jeg lige i øvelokalet - den pedal duer jo ikke til noget som helst. Booster, compressor, kasteskyts - You name it. :D Den ryger af boardet igen med det samme. Jeg må finde mig en clean boost eller en tubescreamer.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Runem"]
Nydeligt.

Men ender du ikke med at skulle trykke rundt på Plexitonen alligevel? Tænkte bare i forhold til Octaswitchen. Eller idéen er måske ikke, at samle det hele i presets så?

Afventer selv et switch-system. Dog ikke med presets. Overvejede netop Octaswitchen, men jeg har for mange forskellige roller til at det kan lade sig gøre med presets.

Derfor at det bare tanken, at have de fleste af mine pedaler i loops, så jeg har dem "samlet". Naturligvis er det også for at lave en kortere signalkæde, da min efterhånden er ved at være temmelig lang.[/quote]

Ja og nej - hvis jeg vil have en high gain dist, så er jeg selvfølgeligt nødt til at trykke på plexitonen. Men langt hen ad vejen er octaswitchen mest til de "større" skift - f.eks. hvis jeg skal gå fra Clean med modulation til distortion med delay - det ville normalt taget 4 tryk - det klarer jeg med et. Octaswitchen er mere end rigeligt til mine formål - jeg tvivler på at jeg får brug for mere end 8 pedaler, excl. tuner - og hvis det endeligt er, kan man jo bare sætte flere pedaler i ét loop.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Madmax25
Smoke On The Water
Indlæg: 61
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Madmax25 »

Sidder den ikke lidt uheldigt den power switch på Octaswitch'en?

Jeg ville bare være lidt bange for at komme til at ramme den med tåspidsen...

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Vinta »

[quote="kasperploug"]Billede[/quote]

ahh så er jeg ikke den eneste der bruger twiin boost, hvad er dine erfaringer med den.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Madmax25"]Sidder den ikke lidt uheldigt den power switch på Octaswitch'en?

Jeg ville bare være lidt bange for at komme til at ramme den med tåspidsen...[/quote]

Jo, og af nøjagtigt samme grund er den loddet fra. ;)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af kasperploug »

[quote="Vinta"]ahh så er jeg ikke den eneste der bruger twiin boost, hvad er dine erfaringer med den.[/quote]
Erfaringer? Tjaa har haft den på de sidste 5 måneder eller sådan noget, for lidt ekstra ifht. en EHX LPB-1. Og jeg synes den fungerer fint! Jeg er ikke ude i ekstrem instillinger, bare 1 kanal til at presse forstærkeren lidt, og så 1 kanal til soloboost med lidt ekstra diskant :) Hvad med dig?
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GuitaRasmus »

Og så ankom kassen endeligt igår - custombygget Thon kasse, fed kvalitet, efter mine mål - til små penge. :thumbup:

Under øverste hylder er al strømmen, og der står ydermere en Line 6 echo park, som jeg bruger til volume swells (for at spare en volumenpedal), og er gjort plads til noisegaten, når dens plads bliver taget af en solo-booster.

Boardet er skåret ud og samlet i flightcasefinér, med nogle lidt tykkere stykker træ som støtter til hylden, og dørkplade-aluminium som bagpanel - bare fordi det ser fedt ud, ud mod publikum.

Nok snak - her er billederne.

Her kan man også se låget - logoet er mine initialer (RR) skåret ud af dørkplade, og limet på - samt strømindtaget på siden - alle pedaler får strøm gennem et standard apparatkabel:

Billede

Dørkpladelir:

Billede

Et billede af opsætningen - de KAN simpelthen ikke komme meget tættere.

Billede

Og så lige et "blå-dioder-brian-bling" -billede.

Billede
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Stevi »

[quote="GuitaRasmus"]Og så ankom kassen endeligt igår - custombygget Thon kasse, fed kvalitet, efter mine mål - til små penge. :thumbup:

Under øverste hylder er al strømmen, og der står ydermere en Line 6 echo park, som jeg bruger til volume swells (for at spare en volumenpedal), og er gjort plads til noisegaten, når dens plads bliver taget af en solo-booster.

Boardet er skåret ud og samlet i flightcasefinér, med nogle lidt tykkere stykker træ som støtter til hylden, og dørkplade-aluminium som bagpanel - bare fordi det ser fedt ud, ud mod publikum.

Nok snak - her er billederne.

Her kan man også se låget - logoet er mine initialer (RR) skåret ud af dørkplade, og limet på - samt strømindtaget på siden - alle pedaler får strøm gennem et standard apparatkabel:

Billede

Dørkpladelir:

Billede

Et billede af opsætningen - de KAN simpelthen ikke komme meget tættere.

Billede

Og så lige et "blå-dioder-brian-bling" -billede.

Billede[/quote]

Det ser altså fedt ud, meget gennemført og flot sat op. Fede pedaler, men det dér dørkplade er godt nok lidt for Amager til min smag :-D
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Michael Vajhøj »

Fik lige bygget lidt om i dag - og gjort diverse stik, samt ind- og udgange rene med kontaktrens - det var vist tiltrængt.

Et lille billede skal der jo til:
Billede
board05032011 by RoadHigh, on Flickr

Signalvej:
Guitar ->
BF2M ->
RMC2 (wah) ->
ODR2 (mild drive) ->
ODR1 (lidt hårdere drive) ->
DST1 (distortion) ->
TR1 (tremolo) ->
DDL (ombygget Boss DD-5'er) ->
BR1 (boost) ->
FV500L (volumenpedal) ->
BF2M ->
Amp...

Og jeps - det er et ur - og ja - det er en hest - og tja... Hvorfor ved jeg ikke lige... Altså hesten... Uret giver vel sig selv? Hvis ikke: Så kan man se hvornår man skal holde pause/stoppe...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Pluto »

[quote="Michael Vajhøj"]Fik lige bygget lidt om i dag - og gjort diverse stik, samt ind- og udgange rene med kontaktrens - det var vist tiltrængt.

Et lille billede skal der jo til:
Billede
board05032011 by RoadHigh, on Flickr

Signalvej:
Guitar ->
BF2M ->
RMC2 (wah) ->
ODR2 (mild drive) ->
ODR1 (lidt hårdere drive) ->
DST1 (distortion) ->
TR1 (tremolo) ->
DDL (ombygget Boss DD-5'er) ->
BR1 (boost) ->
FV500L (volumenpedal) ->
BF2M ->
Amp...

Og jeps - det er et ur - og ja - det er en hest - og tja... Hvorfor ved jeg ikke lige... Altså hesten... Uret giver vel sig selv? Hvis ikke: Så kan man se hvornår man skal holde pause/stoppe...[/quote]


Det ser rimelig ordentlig ud.En hest er jo uundværgelig når man spiller i nordjylland.Det ved vi alle jo. :)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Pluto"]
Det ser rimelig ordentlig ud.En hest er jo uundværgelig når man spiller i nordjylland.Det ved vi alle jo. :) [/quote]
Præcis - man ved aldrig hvornår man får brug for en hest... :D

Men bortset fra det er det jo et ganske kedeligt board - det lyder bare "desværre" rigtigt - det støjer ikke og lyder fantastisk hele vejen igennem... Har lige smidt RMC2'eren derpå i dag - har ikke spillet med en wah i 4-5 år, så det bliver sjovt nok at prøve af igen... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af AnotherDan »

Michael hvad har du egetntlig fået lavet om på dd-5'eren ?
Bah

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Michael Vajhøj »

Tja der er egentligt ikke så meget tilbage anden end lidt af delaykredsløbet... Har en DD-5'er jeg har testet den op i mod og DDL'en lyder bare så meget federe... Det er den mest rene delaypedal jeg nogensinde har hørt... Den erstattede jo min G.force i tidernes morgen og der er jeg ganske godt tilfreds med byttet...

Det er jo mere eller mindre en standart pedal Steen bygger, så prøvede den et år til vintageshow og var solgt... Jeg synes virkelig mit board der lyder fantastisk og jeg glæder mig til at spille på mit grej hvergang jeg står med det... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Michael Vajhøj"]Fik lige bygget lidt om i dag - og gjort diverse stik, samt ind- og udgange rene med kontaktrens - det var vist tiltrængt.

Et lille billede skal der jo til:
Billede
board05032011 by RoadHigh, on Flickr

Signalvej:
Guitar ->
BF2M ->
RMC2 (wah) ->
ODR2 (mild drive) ->
ODR1 (lidt hårdere drive) ->
DST1 (distortion) ->
TR1 (tremolo) ->
DDL (ombygget Boss DD-5'er) ->
BR1 (boost) ->
FV500L (volumenpedal) ->
BF2M ->
Amp...

Og jeps - det er et ur - og ja - det er en hest - og tja... Hvorfor ved jeg ikke lige... Altså hesten... Uret giver vel sig selv? Hvis ikke: Så kan man se hvornår man skal holde pause/stoppe...[/quote]
Det er en god weekend for board ombygning - det akustiske fik også lige en overhaling og ser nu sådan ud:

Billede
akustisk06032011 by RoadHigh, on Flickr

Det bor i en flightcase sammen med en DI og en ekstra TU-2 (til når alle mulige man spiller med har glemt deres)...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
They
Himmelhund
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af They »

[quote="GuitaRasmus"]Og så ankom kassen endeligt igår - custombygget Thon kasse, fed kvalitet, efter mine mål - til små penge. :thumbup:

Under øverste hylder er al strømmen, og der står ydermere en Line 6 echo park, som jeg bruger til volume swells (for at spare en volumenpedal), og er gjort plads til noisegaten, når dens plads bliver taget af en solo-booster.

Boardet er skåret ud og samlet i flightcasefinér, med nogle lidt tykkere stykker træ som støtter til hylden, og dørkplade-aluminium som bagpanel - bare fordi det ser fedt ud, ud mod publikum.

Nok snak - her er billederne.

Her kan man også se låget - logoet er mine initialer (RR) skåret ud af dørkplade, og limet på - samt strømindtaget på siden - alle pedaler får strøm gennem et standard apparatkabel:

Billede

Dørkpladelir:

Billede

Et billede af opsætningen - de KAN simpelthen ikke komme meget tættere.

Billede

Og så lige et "blå-dioder-brian-bling" -billede.
Billede[/quote]
Hey Rasmus,

Det ser pisse fedt ud! Jeg får lyst til at efterspørge en "projekt: byg dit eget board"-tråd. Du er jo rimelig hård til den slags, og det kunne være fedt at se processen til inspiration. Kunne jeg i hvert fald selv få glæde af, da jeg snart står og skal til at lave et nyt setup :)

Blot en lille anbefaling!

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Swampthing »

Jeg kan ikke huske om jeg har flashet den nuværende udgave.
Der er mega meget kabelrod, jeg orker ikke at få orden på det.
Der har ikke været den store udskiftning på boardet siden jeg har fået en ordenlig forstærker, faktisk har jeg pillet flere og flere pedaler af.
Så nu ligger de bare i skuffen...Dem jeg har har pillet af altså...
Billede

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Runem »

[quote="Swampthing"]Jeg kan ikke huske om jeg har flashet den nuværende udgave.
Der er mega meget kabelrod, jeg orker ikke at få orden på det.
Der har ikke været den store udskiftning på boardet siden jeg har fået en ordenlig forstærker, faktisk har jeg pillet flere og flere pedaler af.
Så nu ligger de bare i skuffen...Dem jeg har har pillet af altså...
Billede[/quote]

Får en ubønhørlig lyst til at stille pedalerne lige og få styr på kabler osv ;) .

Og så er jeg lige lidt nysgerrig efter at vide, hvordan du får glæde af tuneren, når den ligger som den gør? Hvad er det for en lille fis, som ligger oppe i venstre hjørne? Noget tap-værk?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

[quote="Swampthing"]Jeg kan ikke huske om jeg har flashet den nuværende udgave.
Der er mega meget kabelrod, jeg orker ikke at få orden på det.
Der har ikke været den store udskiftning på boardet siden jeg har fået en ordenlig forstærker, faktisk har jeg pillet flere og flere pedaler af.
Så nu ligger de bare i skuffen...Dem jeg har har pillet af altså...
Billede[/quote]

Stadig en kende for velfriseret til min smag, men sikkert ellers okay, hvis det kan dét, du vil have det til at kunne...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Swampthing »

[quote="Runem"]

Får en ubønhørlig lyst til at stille pedalerne lige og få styr på kabler osv ;) .

Og så er jeg lige lidt nysgerrig efter at vide, hvordan du får glæde af tuneren, når den ligger som den gør? Hvad er det for en lille fis, som ligger oppe i venstre hjørne? Noget tap-værk?[/quote]
Tuneren ligger der fordi der er plads der og fordi patch kablet ikke er langt nok til at den kan ligge pænt. :)
Den lille grå "fis" er en taptempo pedal til DD20'eren, jeg bruger den dog aldrig.
[quote="Sasha"]

Stadig en kende for velfriseret til min smag, men sikkert ellers okay, hvis det kan dét, du vil have det til at kunne...[/quote]
Ja lige pt synes jeg ikke jeg har brug for andet, måske ryger der en drive pedal af, når jeg får forstærkeren hjem igen. :)

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af fortytwo »

[quote="GuitaRasmus"]Og så ankom kassen endeligt igår - custombygget Thon kasse, fed kvalitet, efter mine mål - til små penge. :thumbup: [/quote]

Thon er okay til de penge man giver for det, men som med næsten alt andet, så er der en grund til, at kvalitet koster hvad det koster, og i min bog er Thon ikke kvalitet..

Men igen, så kommer det jo an på, hvad man skal bruge, og hvad man skal bruge det til.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen