Warmoth projekt no. II

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Warmoth projekt no. II

Indlæg af Runem »

Tjah, som overskriften antyder, har jeg kastet mig ud i mit næste (og andet) Warmoth projekt.


Har resten af min 1979 strat, hvor halsen gik til et andet projekt, tilbage. Ironisk nok var det selvsamme guitar, som gav anledning til, at jeg lavede mit første warmoth projekt i sin tid. Der endte jeg dog med at købe en ny hals også og lave en hel warmoth-guitar i stedet.

Denne gang er det så resten af guitaren, som får lov at leve videre igennem et nyt projekt. De oprindelige pickupper er røget i en anden strat, så jeg har et sæt suhr V60LP klar, som jeg reddede mig i Aages januarudsalg.

Fra Warmoth har jeg nu bestilt vintage-type tuners, neckplate+skruer, afskærmningsfolie og body+neck. Resten har jeg liggende allerede.

Resterne fra den skrællede donor-strat. Regner med sort pickguard + hvide knobs og pickupcovers. chrome (vintage Fender) hardware. Og ganske normalt strat-setup.

Billede




Har gjort mig mange overvejelser om kroppen. Har hele tiden haft et klart billede af en strat med lyst gribebrædt og bindings på kroppen. Men farven drillede mig lidt. Først faldt jeg for en lake placid blue, som jeg kom fra igen. Fed farve, men for traditionel. Hvis man vil lave en warmoth, er det jo lamt at lave en klon af noget, som Fender selv laver. Så kan man ligeså godt købe en Fender!

Dernæst brændte jeg lidt varm på en blanksort med naturalmasked bindings, men da jeg allerede har en sort strat, som er fantastisk fed, var det lidt overkill med endnu en i samme farve.

Derfor faldt valget på denne blueburst. Er alle dage blevet draget af blueburst-guitarer, men ville ikke have en, som var for mørk. Denne ramte lige det, jeg gerne ville have. Og så har den oven i købet natural masked bindings! Perfekt!

Swampash on swampash. Vægt knap 1.5 kg.

Billede



Halsen vidste jeg - som nævnt - skulle være maple. Enten birdseye eller flamed. Jeg havde et par forskellige necks i spil, men vendte hele tiden tilbage til denne.

CBS-headstock, hvis man nu var i tvivl om dét.

Billede



Så langt så godt.

Nu må jeg jo bare sætte mig over i hjørnet og vente.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth projekt no. II

Indlæg af Telemaster »

Fedt, mand - spar endelig ikke på billedmættede opdateringer! :-)
So many assholes, so few bullets

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth projekt no. II

Indlæg af DarkoPage »

Jeg kedede mig lidt...

[attachment=0]
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth projekt no. II

Indlæg af kasperploug »

Det' jo en ren undervandsguitar ;) Warmoth er kram som du jo nok ved, så det bliver nok en überlækker guitar! Jeg må indrømme, at farven måske ikke ville være mit første valg, men det ser nu godt og originalt ud! I dig the neck :)
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth projekt no. II

Indlæg af Runem »

[quote="DarkoPage"]Jeg kedede mig lidt...

[attachment=0][/quote]


Hehe tjah. En lidt forkølet version vil jeg mene :)

Her er den måske lidt mere, som jeg gerne vil have den: (udover naturligvis de manglende strenge og tuners... Og switchen... Er vist lidt træt :) . Men det gider jeg sgu'et lige at sidde og lave i photoshoppen :)

Billede

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth projekt no. II

Indlæg af Runem »

[quote="kasperploug"]Det' jo en ren undervandsguitar ;) Warmoth er kram som du jo nok ved, så det bliver nok en überlækker guitar! Jeg må indrømme, at farven måske ikke ville være mit første valg, men det ser nu godt og originalt ud! I dig the neck :) [/quote]

Hehe. Det er nu heller ikke den mest typiske finish. Men syntes, at det gav et flot look, at finishen er relativt gennemsigtig, når nu træet har så flotte aftegninger.

Jeg tror nu nok, den skal komme til at stråle mere af kvali-spade end blingbling :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth projekt no. II

Indlæg af GodSpeedDK »

Blueburst? Er dækkeservietten på det første billed (med delene) også blå i dine øjne? I så fald kan du lave en klub for farveblinde sammen med Turtle :D

Men ellers en spændende GRØN guitar, du dér er ved at bygge dig :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth projekt no. II

Indlæg af Dannyboy »

Den er gyselig Rune. Sorry, men det er den altså :)

Men hey, det fede er jo, at du har en '79 strat fordelt over flere spader. Hvis du så giver et par af dem til dine bandmates og i så f.eks. laver en guitartrio, så kan i lidt spille på den samme strat, selvom i sidder med hver jeres. Det ved jeg ikke om er gjort før?

Når pengene snart ruller ind for genistregen, så pm mig lige for kontonr

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth projekt no. II

Indlæg af Runem »

[quote="GodSpeedDK"]Blueburst? Er dækkeservietten på det første billed (med delene) også blå i dine øjne? I så fald kan du lave en klub for farveblinde sammen med Turtle :D

Men ellers en spændende GRØN guitar, du dér er ved at bygge dig :) [/quote]

Den diskussion kan du jo tage med Warmoth, som definerer den finish som blueburst. Og jeg har jo ikke skrevet, at den var decideret blå, så vidt jeg husker. Vi kan da hurtigt blive enige om, at den gennemsigtige del befinder sig et sted imellem blå og grøn. Men det skal blive spændende at se den i virkeligheden og i dagslys.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth projekt no. II

Indlæg af Runem »

[quote="Dannyboy"]Den er gyselig Rune. Sorry, men det er den altså :)

Men hey, det fede er jo, at du har en '79 strat fordelt over flere spader. Hvis du så giver et par af dem til dine bandmates og i så f.eks. laver en guitartrio, så kan i lidt spille på den samme strat, selvom i sidder med hver jeres. Det ved jeg ikke om er gjort før?

Når pengene snart ruller ind for genistregen, så pm mig lige for kontonr[/quote]


Du tager nu fejl. Den er ikke gyselig... DU synes, at den er gyselig. Der er en udpræget forskel på de to ting. Men hvis alternativet er din hjemmekrøllede væg-malings finish, ved jeg nu godt, hvad jeg vælger ;)

Tjah. Kroppen på 79'eren var både tung og grim. Så det faldt mig meget naturligt, at bruge så mange dele af den guitar, som muligt. Står kun tilbage med krop og neckplate. Så det ryger jo bare i kælderen.

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth projekt no. II

Indlæg af rustie »

hej.
det undrer mig at der er nogen der tør købe stumper til sådan en hjemmesamler,billigt er det ikke,og der er jo
ingen garanti for at guitaren overhoved er fed at spille på,kan man returnere hvis man får tilsendt en død kæp
eller et resonansløst bræt,jeg tænker på alle de kedelige færdigsamlede eksemplarer af dyre guitarer jeg har prøvet,
hvor der trods alt er nogen der har gjort et forsøg

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth projekt no. II

Indlæg af Runem »

[quote="rustie"]hej.
det undrer mig at der er nogen der tør købe stumper til sådan en hjemmesamler,billigt er det ikke,og der er jo
ingen garanti for at guitaren overhoved er fed at spille på,kan man returnere hvis man får tilsendt en død kæp
eller et resonansløst bræt,jeg tænker på alle de kedelige færdigsamlede eksemplarer af dyre guitarer jeg har prøvet,
hvor der trods alt er nogen der har gjort et forsøg[/quote]

For det første, har du muligheden for at returnere de forskellige ting, hvis der er det mindste problem. Dernæst har du to års garanti fra warmoth, hvis der skulle være problemer med fx trussrod eller andet.

Når det så er sagt, så er det jo ikke et hvilket som helst firma, vi har med at gøre. Ikke at jeg skal tale warmoth op. Men jeg har endnu ikke mødt nogen, som var utilfredse med deres produkter.

Første gang jeg byggede en warmoth brugte jeg lang tid på at finde ud af, om det var det helt rigtige sted at købe. Og om det vitterligt er pengene værd. Det vil jeg mene, at det er. Jeg ville aldrig bestille et custom build fra dem. Alene af den grund, at jeg vil være med i sådan en proces. Og de er lidt svært på tværs af atlanten. Men deres in-stock items er jeg nu ikke bange for at købe. Ved min sidste guitar var jeg meget positivt overrasket over kvaliteten. OG den lyder i øvrigt fantastisk.

De har i øvrigt licens fra Fender til at lave replacementparts. Så mon ikke, at de nok skal holde et vist niveau for ikke at smide dét på gulvet.

Og hvis man ikke føler sig tryg ved det, skal man da i den grad også holde sig fra at lave den slags projekter. Ligegyldig om vi snakker warmoth eller andre mærker.

Til vintageshow i Svendborg var der rig mulighed for at gramse på dele fra tilsvarende firmaer. Men der var nu ikke nogen af dem, som gjorde spor indtryk på mig. Og slet ikke i forhold til warmoths kvalitet.

Og så ved jeg heller ikke, hvad du mener er dyrt for en guitar.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth projekt no. II

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Runem"][quote="Dannyboy"]Den er gyselig Rune. Sorry, men det er den altså :)

Men hey, det fede er jo, at du har en '79 strat fordelt over flere spader. Hvis du så giver et par af dem til dine bandmates og i så f.eks. laver en guitartrio, så kan i lidt spille på den samme strat, selvom i sidder med hver jeres. Det ved jeg ikke om er gjort før?

Når pengene snart ruller ind for genistregen, så pm mig lige for kontonr[/quote]


Du tager nu fejl. Den er ikke gyselig... DU synes, at den er gyselig. Der er en udpræget forskel på de to ting. Men hvis alternativet er din hjemmekrøllede væg-malings finish, ved jeg nu godt, hvad jeg vælger ;)

Tjah. Kroppen på 79'eren var både tung og grim. Så det faldt mig meget naturligt, at bruge så mange dele af den guitar, som muligt. Står kun tilbage med krop og neckplate. Så det ryger jo bare i kælderen.[/quote]


Jeg synes egentlig ikke den var så tung så det gjorde noget. Jeg synes virkelig der var/er lyd i den krop. Har det nok bare svært med den der blå/grønne burst. Det er sådan lidt morfar-prs agtigt. Nææ, din sorte strat - så snakker vi guitar

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen