Et fedt 1x12" kabinet

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et fedt 1x12" kabinet

Indlæg af Sasha »

[quote="Søren"][quote="Sasha"][quote="Søren"]Matchless Clubman (JTM 45-ish forstærker).[/quote]

Hvad bygger du lige dén udtalelse på?

Personligt synes jeg, at de lyder forskelligt som dag og nat. Og der er da heller ikke ret meget i deres konstruktion, som ville pege i retning af klanglige paralleler...[/quote]

Nå... Det var vist hvad sælger sagde, og da jeg egentlig aldrig har prøvet en jtm 45 og ikke aner noget som helst om rør i forskellige forstærkere, så kan jeg ikke gøre så meget andet end at sige: "Cool..."
Men ved du om den er baseret på noget andet "kendt"? Eller er den bare sig selv? Det skal også siges, at jeg ikke gik efter dén forstærker, fordi den er (/åbenbart ikke er) baseret på JTM 45, men fordi jeg synes den lyder fedt.[/quote]

Narh, den er vist ret "unik" - skal man finde nogle inspirationskilder, skal man måske tilbage til gamle Gibson-forstærkere eller lignende. Men jeg vil sige, at Matchless´ måde at implementere et støjende pentode-rør som andet trin i forforstærkeren samt deres signatur "laden hånt om rørenes data" måde at lave et EL34-baseret udgangstrin med katode-bias på, måske heller ikke lige er et lærebogseksempel på, hvordan man bygger en støjfri og pålidelig guitarforstærker...

Den har ihvertfald ikke noget med en JTM45 at gøre - ganske langt fra.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et fedt 1x12" kabinet

Indlæg af Anonym »

[quote="Søren"]Er der nogen, der kender danske butikker, der sælger Port City kabinetter?[/quote]

Et blandt mange mærker i 4Sounds svingdør.

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Et fedt 1x12" kabinet

Indlæg af Søren »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Søren"]Er der nogen, der kender danske butikker, der sælger Port City kabinetter?[/quote]

Et blandt mange mærker i 4Sounds svingdør.[/quote]

Synes bare ikke jeg kan finde noget på hverken Aage eller Eskildsens hjemmesider..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et fedt 1x12" kabinet

Indlæg af Anonym »

[quote="Søren"][quote="SustainerPlayer"][quote="Søren"]Er der nogen, der kender danske butikker, der sælger Port City kabinetter?[/quote]

Et blandt mange mærker i 4Sounds svingdør.[/quote]

Synes bare ikke jeg kan finde noget på hverken Aage eller Eskildsens hjemmesider..[/quote]

Næ - det var nu også det jeg mente med "svingdør" - ind/ud ... :)

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Et fedt 1x12" kabinet

Indlæg af Søren »

[quote="SustainerPlayer"]

Næ - det var nu også det jeg mente med "svingdør" - ind/ud ... :) [/quote]

Aaah! :wave:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen