Hjælp til pickup skift

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Skelton
Himmelhund
Indlæg: 8
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hjælp til pickup skift

Indlæg af Skelton »

Hej folkens. For ikke så lang tid siden fik jeg mig en Rickenbacker 4003 og har siden da med stort tilfredshed kørt et stereo(eller dobbelt mono) setup.
Nyanskaffelsen har selvfølgelig resulteret i at min gamle Squier ikke bliver brugt så meget, men det vil jeg gerne lave om på. Jeg har derfor skaffet mit et nyt sæt pickups til den for at pifte liv i den igen.

Nu er det sådan at jeg også gerne vil kører den på samme måde, men er ikke helt sikker på hvordan der hele skal loddes. Idéen er at den skal have den traditionelle 2vol/1tone Jazz config, med 1 mono jack(til når stereo ikke er en mulighed) og 1 stereo jack. Jeg ved bare ikke helt hvordan det skal gøres, har kun idéer.

Vil være taknemmelig for alt hjælp! På forhånd tak! :thumbup:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til pickup skift

Indlæg af Sasha »

Én måde kunne være at have en volume og en tone på hver pickup, men at bruge et stereo-potmeter til de to tonekontroller, sådan at de alligevel er samlet på én "knap". Så lader du signalet gå ud til to jackbøsninger. I den éne af disse skal du så have en kontakt, som linker de to outputs sammen (i den anden bøsning) for mono-drift, når der ikke er sat et stik i den første bøsning (med kontakten i).

Det kan sikkert laves på mange andre måder. Men det var da én...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen