Ny Tubescreamer

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af Pluto »

Der er vel ikke nogen problemer med kontakten på en Boss pedal.Det har jeg da aldrig oplevet ,men har til gengæld hørt at ts 9 eren kontakt gerne vil drille.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Pluto"]Der er vel ikke nogen problemer med kontakten på en Boss pedal.Det har jeg da aldrig oplevet ,men har til gengæld hørt at ts 9 eren kontakt gerne vil drille.[/quote]

Ja. Min TS9 (som jeg ellers var glad for) ligger i en kasse nede i kælderen, fordi switchen er i udu, og jeg ikke selv kan finde ud af at reparere den.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af Nicolai »

[quote="Pluto"]Der er vel ikke nogen problemer med kontakten på en Boss pedal.Det har jeg da aldrig oplevet ,men har til gengæld hørt at ts 9 eren kontakt gerne vil drille.[/quote]

SD = Sparkle Drive ;)

<!-- m --><a class="postlink" href="http://pedaler.eu/webshop/catalog/produ ... alog/produ ... c1d1e6a317</a><!-- m -->

Fedt at man kan justere Bas-niveauet på den måde.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af shm »

Nu er smag og behag meget forskellig. Jeg har dog testet min gamle ts9 mod mange af de moddede, Keeley, Analogman osv. Jeg synes, at den gamle ts9 har meget mere karakter end alle dem, der forsøger, at få mellemboosted til at forsvinde.

Det der gør en TS fed er, at den, som tidligere nævnt, ligger sig godt i lydbilledet i samspil med andre. Min oplevelse er, at hvis man forsøger noget andet, eksempelvis i en optager situation, vil man i mixet sidde og rode efter den samme mellemtone, for at få guitaren til at ligge der, hvor man kan hører den.

Hvis man er ude efter noget lidt mindre nasalt, men stadig gør noget af det samme, bare bedre, efter min smag, vil jeg igen tale godt for:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.barberelectronics.com/LTDv2. ... v2.html</a><!-- m -->

Man kan også overveje SR udgaven uden boost af mellemtonen, den synes jeg dog ikke er lige så fed.

:-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af Sasha »

De gamle Ibanez-pedaler er jo notorisk kendt for, at kontakten dør henad vejen. Så køber man en ny til en femmer og skifter den. Så virker den 10 år igen...

I en Sparkle Drive er det vel blot sådan en almindelig kontakt, som burde være nem at skifte, hvis den skulle stå af?

Nu behøver man jo heller ikke gøre det mere kompliceret, end det er, vel..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af Nicolai »

[quote="Sasha"]De gamle Ibanez-pedaler er jo notorisk kendt for, at kontakten dør henad vejen. Så køber man en ny til en femmer og skifter den. Så virker den 10 år igen...

I en Sparkle Drive er det vel blot sådan en almindelig kontakt, som burde være nem at skifte, hvis den skulle stå af?

Nu behøver man jo heller ikke gøre det mere kompliceret, end det er, vel..?[/quote]

Hehe. Det kan du have ret i, men når man ikke kan skifte den, er det rimeligt vigtigt, at tage det med i overvejelser. Desuden vil jeg også mene, det er et udtryk for en "mindre gennemtænkt konstruktion"?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af Sasha »

Jo, men så skulle man måske overveje slet ikke at købe musikgrej overhovedet..?

Jeg har hørt, at en Strat f.eks. rent faktisk godt kan gå ud af stemning. Og dét kan da ødelægge en hel optræden...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af Swampthing »

[quote="Sasha"]Jo, men så skulle man måske overveje slet ikke at købe musikgrej overhovedet..?

Jeg har hørt, at en Strat f.eks. rent faktisk godt kan gå ud af stemning. Og dét kan da ødelægge en hel optræden...[/quote]
Aj, damn....
Nu er min aften ødelagt.
Jeg købte straten fordi den aldrig skulle gå ud af stemning, nu vil jeg sgu have mine penge tilbage.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af Swampthing »

Anyway, for lige at vende tilbage til tubescreamere :
Jeg har haft en del ts808 resissues, af den simple grund at jeg har byttet en masse grej igennem tiden og der er tit røget sådan een med i handlen.
De har lydt forskelligt allesammen og mange af dem byttede jeg væk, jeg beholdte altid den der lød bedst, jeg endte med 2 stk, en alm reissue som lød fedt og en Analogman modded 808'er som lød superfedt og de 2 pedaler "spillede godt sammen" dvs de lød godt hver for sig og ikke mindst når man havde dem begge 2 tændt på samme tid.
Lige pt har jeg en Ibanez STL Supertube(som jeg ikke bruger) og en T-Rex Møller, Mølleren er en pedal jeg hele tiden vender tilbage til, godt jeg ikke solgte den da jeg byttede en del grej.

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af Nicolai »

[quote="Sasha"]Jo, men så skulle man måske overveje slet ikke at købe musikgrej overhovedet..?

Jeg har hørt, at en Strat f.eks. rent faktisk godt kan gå ud af stemning. Og dét kan da ødelægge en hel optræden...[/quote]


Hehe, Jeg kan godt stemme en guitar ;)

Har du prøvet Sparkle Drive?

Måske har jeg bare misforstået, at 808 skulle være varmere (mererund, mere bas)?

Svampthing: Hvor tæt er Mølleren på en rigtig 808? Kan godt lide boost'en, og så er den vel bygget ordentligt. Men lyder den præcist som en 808?

Ligesom nogle en gang (da firmaet stadig levede) synes Metroamp var ine, hvis man ville have en Marshall clone, der lød godt (og ikke mindst: af Marshall), ja, så må der da være én TS-klon, der lyder (meget) tæt på originalen? Jeg synes, personligt godt, jeg kan høre forskel på 808 og ts9 i dette klip:


[youtube]ZeWsVGKxq8g[/youtube]
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af Peter C »

Hvorfor lever Metroamp ikke længere? Det gjorde det da lige for en times tid siden, da jeg var på deres side.

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af Nicolai »

[quote="Peter C"]Hvorfor lever Metroamp ikke længere? Det gjorde det da lige for en times tid siden, da jeg var på deres side.[/quote]

Min fejl: de "lever" stadig, men der sælges ikke kits længere, (med mindre de er begyndt på dette igen, siden jeg sidst tjekkede?)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af Rasmus »

Jeg ville anbefale dig at prøve noget forskelligt! Fordi hvis du ikke spiller med band, så er en tubescreamer måske ikke "the way to go". Hvis du bare vil lyde godt derhjemme, så er det måske noget andet du skal have.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af Swampthing »

Møller :
[youtube]RTgdtekVnyY[/youtube]
Jeg synes den er ret Tube Screamer'ish og meget alsidig pedal.
Jeg har den mellem 2 Cornish pedaler og den har ikke noget at være flov over. ;)
Jeg bruger den alene, til at cleanbooste P2'eren og nogen gange drivekanalen sammen med SS-2'eren.
Det virker fint for mig.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af kraen »

Jeg vil lige slå et slag for Homebrew Electronics Power Screamer

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af Pluto »

[quote="Nicolai"][quote="Pluto"]Der er vel ikke nogen problemer med kontakten på en Boss pedal.Det har jeg da aldrig oplevet ,men har til gengæld hørt at ts 9 eren kontakt gerne vil drille.[/quote]

SD = Sparkle Drive ;)

<!-- m --><a class="postlink" href="http://pedaler.eu/webshop/catalog/produ ... alog/produ ... c1d1e6a317</a><!-- m -->

Fedt at man kan justere Bas-niveauet på den måde.[/quote]


Åh undskyld.Den kender jeg ikke ,men Boss laver altså holdbare pedaler,om man kan lide lyden eller ej.Prøv en od 1 f.eks. :D
Sorte strater lyder bare bedst..

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af Izzy »

Der findes også nogle "lowbudget" tubescreamerish pedaler, som folk på internetfora glemmer at nævne, som egentlig er gode for penge.

Her vil jeg egentlig kun nævne Digitech's Hardwire Tube Driver som man kan skaffe for under 1 kilo. Nu ved jeg ikke om den har noget af den samme diagram som TS-808, men for mig lyder den hen ad en typisk tubescreamer til gode penge.


Men det er fedt at fedt finde ud af mere om ts fordi jeg egentlig er en ts mand, og vil nok investere i masser af dem inden længe. Også af noget af de dyrere man kan få fat og endda måske nogle vintage nogen fra '80erne.
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af Rasmus »

jeg gav 450kr for min sparkle drive på dba... det er da lowbudget der vil frem i verden.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"][quote="Sasha"]Jo, men så skulle man måske overveje slet ikke at købe musikgrej overhovedet..?

Jeg har hørt, at en Strat f.eks. rent faktisk godt kan gå ud af stemning. Og dét kan da ødelægge en hel optræden...[/quote]


Hehe, Jeg kan godt stemme en guitar ;)

[/quote]


Kan du?

Med al chance for at ryge under bæltestedet, må jeg sige, at jeg tror, at dét, der kommer ud af din forstærker, ville have langt mere gavn af, at du arbejdede lidt med at træne dine ører og fingre frem for at købe en anden Tubescreamer.

Og det kan da sagtens tænkes, at du kan høre forskel på de to eksemplarer i klippet. Du kunne også sagtens risikere at sætte f.eks. to TS808´ere op ved siden af hinanden, og de så lød endnu mere forskelligt. Eller to TS9´ere. Eller at en ny lød bedre end en gammel. Eller omvendt. Eller at én bestemt TS9 lød bedre end en bestemt TS808...

FWIW har jeg bikset min egen gamle Tubescreamer frem og tilbage imellem de to ting så tilpas mange gange, at jeg ikke engang kan huske, hvordan den er nu. Jeg kan bare huske, at forskellen imellem de to ting er så lille, at min "klanglige hukommelse" typisk ikke var lang nok til at huske forskellen så længe, som det tog at skifte de to modstande...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Tubescreamer

Indlæg af fortytwo »

Jeg tror bare jeg ville købe en Maxon, hvis jeg ville ha' en TS, der var mere TS end den der kommer fra Ibanez..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen