Købe ind til AC 30 opd. m/flash 11-03

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Købe ind til AC 30 opd. m/flash 11-03

Indlæg af Pluto »

Billede[/img]Jeg har lige nogle spørgsmål da jeg har bestemt mig for at købe nye højtalere og evt. nye rør til min
Engelske Vox AC 30 fra 2001.Dvs en reisue.Den er født med greenbacks og jeg vil derfor have købt nogle blue alnico.
Mit ønske er at få en helt klassisk vellydende ac 30 ,og jeg vil gerne give lidt ekstra for de ting der nu skal i for at få det absolut bedste resultat.
Så her kommer spørgsmålene.

Jeg skal have 2 højtalere.
Skal det være 8 ohm.?
Skal det være 15w. udgaven (mener at de org. vox havde 15 w eller?)
Jeg har fundet nogen priser på Celestion blue alnico 2 stk. til kroner 2655,00 + fragt fra England.

Jeg har også fundet 2 weber blue dogs til kr. ca 2900,00 incl 30 % til moms og told.+ fragt Usa.
Hvis jeg vælger weber -Vil i anbefale hemp cone eller paper cone. Skal jeg købe den dopet eller bare helt standard.(koster ikke ekstra hvis den er dopet ,andet hvis det er rola dopet = 10 dollar pr stk oveni)

Da der åbenbart ikke er den helt store prisforskel på Celestion og Weber , hvad mener i er fedest.?

Nu til rør som jeg så overhovedet ikke ved noget om.
Jeg vil gerne have de bedst lydende rør smidt i den og mener at have læst at de org. havde Mullard i.

Ja det skal jo både være pre amp og udgangsrør.

Hvilke vil i anbefale.Jeg betaler som skrevet gerne ekstra for dem ,hvis i mener de er det værd.

Mange spørgsmål sådan en lørdag morgen ,men jeg er tændt nu.Og hvilke forum er bedre at spørge på en GF
Før
Billede
Dejlige kasser fra warfordvalves og fordi jeg kom til at regne i euro istedt for pund kostede de ca 3300 istedet for 2600 kr
Billede
Men skide være med det
Billede
Og her er de i
Billede
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af KrænDyt »

[quote="Pluto"]
Jeg har også fundet 2 weber blue dogs til kr. ca 2900,00 incl 30 % til moms og told.+ fragt Usa.
[/quote]

Aner ingenting om AC30'ere udover at de somregel lyder ret fedt. Men jeg jeg ved at moms og told også skal lægges til fragtprisen, bare så du ved det. :)
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

Ja det er jeg klar over ,men gad ikke lige regne det ud.Men det koster 40 dollars at få dem sendt.
Så alt ialt er prisforskellen ikke overvældende stor på weber og celestion.Man skal jo bare ikke betale moms og told på Celestion da de vil komme fra England
Sorte strater lyder bare bedst..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Anonym »

Har du ikke lige været igennem den samme tur med din kinøjser Vox, altså højtaler og rørskift? I såfald er det vel bare at gentage processen..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Rasmus »

Hej!
Jeg tror umiddelbart jeg ville gå efter Celestions.
Nu kan det selvfølgelig ikke sammenlignes, men jeg har en weber blue dog i mit 2x12" kabinet, den lyder nu ganske udemærket, men jeg synes ikke den skal være dyrere end den "originale".

Har du stadig min gamle AC30, eller er den røget videre? Det er sjovt, jeg havde en sludder med telemaster forleden, og han syntes den AC30 var den forstærker jeg har lydt bedst på. :)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

hej Tim - Nej kinerseren er født med celestion blue alnico.Det eneste jeg har gjort med den er at skifte et ensretter rør.

Og rasmus jeg har den endnu, og sjovt nok mener jeg også selv ,at jeg aldrig har lydt bedre sammen med nogen anden forstærker.

Men jeg har fået sådan en engelsk Vox ind i en byttehandel og den har jeg store forventninger til efter en modifikation.

Kineseren bliver aldrig sat tilsalg.
Den er tæt på at være min bedste amp investering ,sammen med min røde slper
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

[quote="Hapsall"]Har du ikke lige været igennem den samme tur med din kinøjser Vox, altså højtaler og rørskift? I såfald er det vel bare at gentage processen..[/quote]


jeg tror du mener mit Vox kabinet.Der sad Wharfedale i som jeg udskiftede med 2 Celestion G12-h30 enheder i.Det har jeg også stadigt og det er en fed kompination sammen med kineser comboen med
blue alnico.
Skal have sat en ekstra højtaler udgang i den engelske også ,så jeg har samme mulighed med den.
Sorte strater lyder bare bedst..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Rasmus »

Det er jeg sku' glad for at høre, til trods for jeg godt kan savne den. :)

Men hvis jeg havde beholdt den, så havde jeg nok ikke siddet med en Macbook pro i skødet lige nu. :)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

Nu kan man jo sansynligvis stadig finde en brugt ac 30er så det bare at spare op.
Sorte strater lyder bare bedst..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Rasmus »

[quote="Pluto"]Nu kan man jo sansynligvis stadig finde en brugt ac 30er så det bare at spare op.[/quote]

Ja, men jeg har spillet på andre magen til, og det var sku' ikke det samme. Så hvis jeg skal have en engang, når jeg lige falder over 20.000kr, så bliver det nok en fra dengang morfar var ung!

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

Ja jeg regner også med at jeg skal have en fra 60erne med topboost på et tidspunkt.Mest bare fordi at det kunne være sjovt.
Men jeg tror stadig at det bliver kineseren der kommer med på jobs.
Sorte strater lyder bare bedst..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Rasmus »

[quote="Pluto"]Ja jeg regner også med at jeg skal have en fra 60erne med topboost på et tidspunkt.Mest bare fordi at det kunne være sjovt.
Men jeg tror stadig at det bliver kineseren der kommer med på jobs.[/quote]

Det ville være fråds! :(

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

Ja er det ikke fedt. :)
Skal bare lige have solgt min les paul først og det tager åbenbart rigtig lang tid , at sælge noget for tiden (= sidste 2år)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af rustie »

hej claus.
du kunne tage til glostrup med begge dine vox´er,og nyde godt af reinaus lager af rør og højttalere samt viden om samme,der ville du kunne prøve noget forskelligt af
og så er han tilmed en hyggelig fætter,det er bare at sende en mail med en forespørgsel om foretræde :)

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af udepost »

du når vel næsten op i hvad du kan købe en gammel original for gør du ikke? hvis du kan "nøjes" med en topboost fra 60'erne, så kan de fås til en omkring 14-15k, og så har de silverdogs, hvilket er det samme som den blå. jeg mener iøvrigt der sad brimar rør i den gamle vox, det gjorde der ihvertfald i min 66 TB. de er en tand mere bright i lyden end mullards synes jeg...

/søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Sasha »

Jeg vil dog stadig lige slå et slag for "den gyldne kombination" af en alnico (enten en Celestion Blue eller en Weber Blue Dog) i kombination med en G12H30 (eller Weber 1230-55). Måske ikke helt "klassisk", men måske bedre?

Og m.h.t. rør: Du ved det jo godt - de bedste engelske NOS, du har råd til... :-) Dog ville et sæt NOS Tesla El84´ere også gøre sig rigtigt godt. Amerikanske 6BQ5 (det kalder amerikanerne EL84) lyder i mine ører lidt anderledes. Ikke dårligt, men måske ikke så typisk "Vox-agtigt"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

[quote="udepost"]du når vel næsten op i hvad du kan købe en gammel original for gør du ikke? hvis du kan "nøjes" med en topboost fra 60'erne, så kan de fås til en omkring 14-15k, og så har de silverdogs, hvilket er det samme som den blå. jeg mener iøvrigt der sad brimar rør i den gamle vox, det gjorde der ihvertfald i min 66 TB. de er en tand mere bright i lyden end mullards synes jeg...

/søren[/quote]


Jo det har du sikkert ret i ,men nu har jeg jo denne her.Dermed har jeg jo mulighed for at gøre den lidt min egen ,uden at originaliteten betyder så meget hvis jeg senere hen skal sælge den.En org 60er skal jo helst være så org. som muligt .

Og i mine regler står der ,at der ikke er noget i vejen med at have 3 ac 30er.Og der er ikke noget galt med reglerne ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"]En org 60er skal jo helst være så org. som muligt .

[/quote]

Inklusive forlængst døde kondensatorer; medfødte brumsløjfer; modstande, som mest af alt minder om brugte grillkul osv. osv. :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Jeg vil dog stadig lige slå et slag for "den gyldne kombination" af en alnico (enten en Celestion Blue eller en Weber Blue Dog) i kombination med en G12H30 (eller Weber 1230-55). Måske ikke helt "klassisk", men måske bedre?

Og m.h.t. rør: Du ved det jo godt - de bedste engelske NOS, du har råd til... :-) Dog ville et sæt NOS Tesla El84´ere også gøre sig rigtigt godt. Amerikanske 6BQ5 (det kalder amerikanerne EL84) lyder i mine ører lidt anderledes. Ikke dårligt, men måske ikke så typisk "Vox-agtigt"...[/quote]


Nu med højtaler kombinationen har jeg jo et ekstern vox kabinet med 2 g 12-h 30 i ,som gør det fremragende sammen med min combo ,netop med blue alnico i.Så jeg er ret sikker på at det skal være 2 blue af en art.Ja jeg har nok bestemt mig for celestions da de i dagens kurs åbenbart er billigere end weber, og som jeg forstår er der ikke den vilde lydmæssige forskel.

Mht rør gasser jeg lidt efter nogle nye gamle mullard rør ,men har ikke kunne finde nogen.Så vidt jeg husker er de så sindsyge dyre.
Jeg kan ikke huske om det var Mullard NOS vi smed i min Marshall.Men det kan være at sådan nogle El 84 kunne være fede.

men hvis du eller andre har et link til nogle nye gamle mullard skal jeg helt sikkert have set på det.
Hvad hedder pre amp rørerne som skal i og hvor mange(mine voxs står ikke hjemme for tiden)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"][quote="Pluto"]En org 60er skal jo helst være så org. som muligt .

[/quote]

Inklusive forlængst døde kondensatorer; medfødte brumsløjfer; modstande, som mest af alt minder om brugte grillkul osv. osv. :-)[/quote]


Ja det er jo både godt og skidt med en gammel forstærker ,og jeg har ikke fundet nogen endnu som jeg skal have købt.
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen