Købe ind til AC 30 opd. m/flash 11-03

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"][quote="Sasha"]Jeg vil dog stadig lige slå et slag for "den gyldne kombination" af en alnico (enten en Celestion Blue eller en Weber Blue Dog) i kombination med en G12H30 (eller Weber 1230-55). Måske ikke helt "klassisk", men måske bedre?

Og m.h.t. rør: Du ved det jo godt - de bedste engelske NOS, du har råd til... :-) Dog ville et sæt NOS Tesla El84´ere også gøre sig rigtigt godt. Amerikanske 6BQ5 (det kalder amerikanerne EL84) lyder i mine ører lidt anderledes. Ikke dårligt, men måske ikke så typisk "Vox-agtigt"...[/quote]


Nu med højtaler kombinationen har jeg jo et ekstern vox kabinet med 2 g 12-h 30 i ,som gør det fremragende sammen med min combo ,netop med blue alnico i.Så jeg er ret sikker på at det skal være 2 blue af en art.Ja jeg har nok bestemt mig for celestions da de i dagens kurs åbenbart er billigere end weber, og som jeg forstår er der ikke den vilde lydmæssige forskel.

Mht rør gasser jeg lidt efter nogle nye gamle mullard rør ,men har ikke kunne finde nogen.Så vidt jeg husker er de så sindsyge dyre.
Jeg kan ikke huske om det var Mullard NOS vi smed i min Marshall.Men det kan være at sådan nogle El 84 kunne være fede.

men hvis du eller andre har et link til nogle nye gamle mullard skal jeg helt sikkert have set på det.
Hvad hedder pre amp rørerne som skal i og hvor mange(mine voxs står ikke hjemme for tiden)[/quote]

Ja, de er ikke gratis.

Jeg kan måske godt hjælpe dig med at finde nogle på Ebay, hvis det skal være. Men lad os så i givet fald lige tage den "i privaten"...

Der skal - så vidt jeg lige husker - bruges fem ECC83´ere og ét ECC82. Det er dog ikke sikkert, at man behøver at sætte "guldrør" i alle positioner. Visse af rørene går der ikke lyd igennem. Og hvis man f.eks. ikke bruger alle kanaler, ville der måske ikke være nogen grund til at ofre guld, hvor man ikke bruger det.

Og ja, du har ret med gamle forstærkere. Men hvis det var mig, der købte sådan en gammel svend, og gerne ville kunne regne med den, ville jeg ikke betænke mig på at få den nænsomt renoveret.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

Jeg bruger kun topboost kanalen eller brilliance mener jeg den hedder.Men det kunne måske være fedt at mixe 2 kanaler på et tidspunkt.Tremolo kanalen bruger jeg så
slet ikke og gider nok heller ikke,så hvis den har sine egne rør kan jeg sagtens spare der.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

Så er Celetion blue alnico bestilt hos watfordvalves.De sender dem åbenbart først 4 dage efter 1 marts ,men det går jo nok.
Ang. rør er jeg helt lost ,men der er heldigvis hjælp at hente.De har hele 20 sider bare med rør ,men en masse tal efter ,så jeg blev talblind :)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

Jeg fandt lige nogle Brimar rør ecc 83- 70 pund stykket.Hold dog k... må håbe de lyder fedt til den pris.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tubedepot.com/nos-12ax7-brim ... ar.html</a><!-- m -->
Sorte strater lyder bare bedst..

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af reindane »

[quote="Pluto"]Jeg fandt lige nogle Brimar rør ecc 83- 70 pund stykket.Hold dog k... må håbe de lyder fedt til den pris.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tubedepot.com/nos-12ax7-brim ... ar.html</a><!-- m -->[/quote]

Hvis du er ude efter "Mullard" ECC83 lyd, er det ikke Brimar du skal købe. Brimar 12AX7 er dejlige rør, men de har ikke det dynamiske spark i mellemtone og bas som Mullards er berømte for. Brimar røret er mere diplomatisk eller pænt at høre på.
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Sasha »

Jeg ved så tilfældigvis, at der i mellemtiden er blevet indkøbt en lille håndfuld hollandsk-producerede Philips-ECC83´ere...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

Ja jeg har lige vundet en auktion på ebay.Så der skulle helst være 4 ecc83 rør på vej.Sasha ved hvad de hedder.
Sorte strater lyder bare bedst..

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af reindane »

[quote="Sasha"]Jeg ved så tilfældigvis, at der i mellemtiden er blevet indkøbt en lille håndfuld hollandsk-producerede Philips-ECC83´ere...[/quote]

Godt valg. :D
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

[quote="reindane"][quote="Pluto"]Jeg fandt lige nogle Brimar rør ecc 83- 70 pund stykket.Hold dog k... må håbe de lyder fedt til den pris.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tubedepot.com/nos-12ax7-brim ... ar.html</a><!-- m -->[/quote]

Hvis du er ude efter "Mullard" ECC83 lyd, er det ikke Brimar du skal købe. Brimar 12AX7 er dejlige rør, men de har ikke det dynamiske spark i mellemtone og bas som Mullards er berømte for. Brimar røret er mere diplomatisk eller pænt at høre på.[/quote]


Ja det går sku ikke det lyder for pænt ,så med lidt hjælp udefra fik eller får jeg de her valvo ecc83 hollands produceret årg 1970-72.

Så mangler jeg jo nogle udgangsrør.Gad vide hvad det skal være så?
Sorte strater lyder bare bedst..

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af reindane »

De idélle EL84 til en VOX AC30 vil helt sikkert være NOS hollandske Philips eller engelske Mullard EL84.
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

[quote="reindane"]De idélle EL84 til en VOX AC30 vil helt sikkert være NOS hollandske Philips eller engelske Mullard EL84.[/quote]


Nu skriver i meget om hollandsk Philips.Vil det sige at ikke alle philips er fra holland og hvordan kan man vide det.
Jeg har så forstået at Valvo som jeg har købt er et Hollandsk produceret Philips rør .

hvordan f..... har i overskud til at hitte rundt i det. :)
Sorte strater lyder bare bedst..

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af reindane »

[quote="Pluto"][quote="reindane"]De idélle EL84 til en VOX AC30 vil helt sikkert være NOS hollandske Philips eller engelske Mullard EL84.[/quote]


Nu skriver i meget om hollandsk Philips.Vil det sige at ikke alle philips er fra holland og hvordan kan man vide det.
Jeg har så forstået at Valvo som jeg har købt er et Hollandsk produceret Philips rør .

hvordan f..... har i overskud til at hitte rundt i det. :) [/quote]

Ja - det kan også være en jungle at købe gamle rør, og man skal i den grad se sig for, fordi man ikke kan regne med at det navn (eller amerikansk: "Brand"), der står på rørene, rent faktisk fortæller hvor rørene kommer fra. Eksempelvis findes der 12AX7 rør med amerikansk "RCA" label (Radio Cooperation America), der er fremstillet i USA, Canada, England og Jugoslavien, og disse rør lyder meget forskelligt, afhængigt af hvilken fabrik, der har produceret dem.

På samme måde med de "Valvo" ECC83 du har købt. "Valvo" er navnet på en tysk rørproducent i Hamborg, og originale Valvo-rør fra fabrikken i Hamborg er alle mærket med et "D" i bunden af røret. Når Valvo i Hamborg ikke kunne levere det antal rør til deres kunder, de havde brug for, bestilte de ekstra rør hos Philips i Holland. Disse rør, produceret hos Philips, blev så forsynet med "Valvo" label, og det er så åbenbart sådan nogle du har fået fat i.

For at gøre tingene endnu mere komplicerede, så producerede Philips rør på mange fabrikker verden over, men heldigvis forsynede Philips deres rør med produktionskoder, der både viser: rørtype, produktionsår og produktionssted. Disse produktionskoder kan du bl.a. læse om her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.audiotubes.com/mullcode.htm" ... ode.htm</a><!-- m -->. Med et kendskab til disse koder kan man så afgøre hvor og hvornår et Philips rør er produceret.
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

Ja det er da fedt at i er så hjælpsomme her på dette forum.Ellers havde jeg sku nok ikke fået købt de rigtige rør.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

Så fik jeg 4 preamp rør hjem.

Billede
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

Ja så fik eller dvs. får jeg mine 2 blue alnico på mandag.(var ikke hjemme igår da fragt firmaet ver her)
Så mangler jeg vel stortset kun nogle udgangsrør af typen EL 84.
Hvis der er en eller flere der ville være behjælpelige med nogle link eller tilfældigvis har dem til at ligge i en skuffe ,må i meget gerne byde ind.
Det skal nok være af typen Mullard eller Philips tror jeg.Jeg har så godt nok TAD i min kineser som lyder aldeles fremragende,men det
kunne måske være fedt med noget andet.
Tak for at i vil hjælpe.

På forhånd tak hedder det vist.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

Jeg spekulerer i om disse kan bruges ,men de er jo ikke NOS rør ,og det er preamp rørerne jo.?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.amp-parts.dk/product.asp?pro ... uct=390</a><!-- m -->
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

Eller dem her

<!-- m --><a class="postlink" href="http://cgi.ebay.com/MATCHED-QUAD-PHILIP ... UAD-PHILIP ... 4203248686</a><!-- m -->
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Sasha »

Ja, selvfølgelig KAN de bruges. Det er blot et spørgsmål om, hvordan det lyder, hvis man gør det. Af de to forslag ville jeg nok gå efter det sidste. Jeg kunne dog personligt godt have tænkt mig at vide lidt mere om, hvad sælger lægger i udtrykket "tests strong", før jeg hev muldvarpen frem...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Jake »

Læg mærke til at sælger bor udenfor EU, så til prisen skal du lægge told og moms på - ca. 130-140% af hvad du byder på nu + porto.
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Købe ind til AC 30

Indlæg af Pluto »

Jo man skal ligge ca 30 % moms og told oveni prisen.Men hvad koster sådan nogle rør.
Nu står der at de er testet ,men hvad skal man spørge ham om.Hvad de måler eller??.Han skriver de er ubrugt.

Men hvis i har andre forslag så skal i være velkomne.
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen