100 W top, kontant punch til metal

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af CobraPizza »

Hej alle

Jeg har været enormt glad for min Marshall Silver Jub, men mit behov for en mere kontant forstærker, og så kigger man selvfølgelig efter noget tysk kvalitet, så jeg kigger meget efter noget Engl. Den nye Victor Smolski lokker meget, men i princippet ligner det jo en Fireball II, med en frækkere frontgrill og wannabe slangeskind tolex (men det tiltaler mig desværre meget) Så har i nogen andre forslag? Jeg ville være glad for en varm clean, gerne mulighed for low gain og hi gain kanal, og så det vigtigste at den forholder sig stram i bunden og gerne har en fed mellemtone.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Dale
Smoke On The Water
Indlæg: 80
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af Dale »

Nu er jeg slet ikke selv inde i den genre af musik, men alt du skriver som krav får mig til at tænke Mesa Rectifier :) .
When You see W. C. Fields.

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af Morten_Lyse »

Hvis der er noget jeg ville kunne sige om en MESA Rectifier, er det ikke lige den fede mellemtone der falder mig ind..

At den egner sig godt til mange heavy ting er en anden sag, men jeg ville nok også hellere gå efter noget ENGL halløj, med det Hr. Pizza efterspørger..

Mvh;

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af CobraPizza »

Jeg har med vilje undveget Mesa/boogie, for ikke at lyde og ligne som 90 % af alle guitarister. Jeg spiller primært med EMG'ere i forvejen, soo..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg synes der er meget langt i mellem forstærkere der både har en fed varm clean, og en kontant punchy dist. Den eneste jeg lige umiddelbart kan komme i tanker om, er EVH III toppen - DEN er fed. Men vent lidt, for den nye mindre udgave burde snart komme til landet.

Hvis det skal være ENGL, så gå langt udenom Powerball (og Victor Smolski, der er en modded powerball) - de er fede til metal, men det er vist også det. De er meget scooped. Savage, Steve Morse og Blackmore kunne også være gode bud.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GuitaRasmus"]

Hvis det skal være ENGL, så gå langt udenom Powerball (og Victor Smolski, der er en modded powerball) - de er fede til metal, men det er vist også det. De er meget scooped. Savage, Steve Morse og Blackmore kunne også være gode bud.[/quote]

Ok, men der skulle være en middle-voice setting på begge?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af Sasha »

Joh, men mon ikke der også f.eks. sidder en mellemtonekontrol på de fleste forstærkere, som er frygteligt mid-scooped? Det er svært at se på kontrollerne på betjeningspanelet, hvordan en given forstærker lyder.

Ja, det er ihverfald min ydmyge erfaring...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"]Joh, men mon ikke der også f.eks. sidder en mellemtonekontrol på de fleste forstærkere, som er frygteligt mid-scooped? Det er svært at se på kontrollerne på betjeningspanelet, hvordan en given forstærker lyder.

Ja, det er ihverfald min ydmyge erfaring...[/quote]

Jo jo, men man kunne jo være heldig at det netop hjalp mod problemet at dreje på den.. :)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="CobraPizza"][quote="GuitaRasmus"]

Hvis det skal være ENGL, så gå langt udenom Powerball (og Victor Smolski, der er en modded powerball) - de er fede til metal, men det er vist også det. De er meget scooped. Savage, Steve Morse og Blackmore kunne også være gode bud.[/quote]

Ok, men der skulle være en middle-voice setting på begge?[/quote]

Sandt skal siges, at jeg ikke har prøvet Powerball II, men det ville undre mig meget hvis de ændrede voicingen i den fuldstændigt... Og den ER meget scooped. Til alt andet end metal, ville jeg vælge en af de andre jeg har nævnt. Savagen og Blackmoren har fuldstændigt samme distkanal - den væsentlige forskel på de to er, at Savagen har en separat EQ til cleankanalen. Steve Morse modellen kan en pokkers masse ting, men det væsentlige ved den er at den har en meget formbar mellemtone, da der er adskillige parametre assignet til hver kanal, udelukkende til at forme mellemtonen. Den er dog ikke så gainet som savage/blackmore.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af CobraPizza »

Ok, har søgt lidt på emnet, og det virker faktisk som om de har ændret på det.. men må prøve den
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af Peter C »

[quote="CobraPizza"]Ok, har søgt lidt på emnet, og det virker faktisk som om de har ændret på det.. men må prøve den[/quote]

Jeg har lige set, at min gamle Mesa mk. IV er kommet på DBA. Det var måske en mulighed?

Hvad er budgettet?

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af CobraPizza »

Budgettet er omkring max 14k, men Mesa har bare aldrig tiltalt mig..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af GuitaRasmus »

Med al respekt for dem der bruger Mesa, så er min opfattelse af rectifiers ihvertfald at de har to lyde - enten overdøver de alt, eller også drukner de i lydbilledet. Jeg synes det er umuligt at få den til at sidde rigtig godt i et livemix.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GuitaRasmus"]Med al respekt for dem der bruger Mesa, så er min opfattelse af rectifiers ihvertfald at de har to lyde - enten overdøver de alt, eller også drukner de i lydbilledet. Jeg synes det er umuligt at få den til at sidde rigtig godt i et livemix.[/quote]

Jahh, men det værste er at (for at lyde som en lille teenage tøs) at alle har dem.. Og jeg tror at man kan få ligeså god kvalitet hos Engl for mindre penge, for Mesa er rygende dyrt..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af Peter C »

Hvad med at se, om du kunne finde en brugt Diezel VH-4 et sted i udlandet?

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="CobraPizza"][quote="GuitaRasmus"]Med al respekt for dem der bruger Mesa, så er min opfattelse af rectifiers ihvertfald at de har to lyde - enten overdøver de alt, eller også drukner de i lydbilledet. Jeg synes det er umuligt at få den til at sidde rigtig godt i et livemix.[/quote]

Jahh, men det værste er at (for at lyde som en lille teenage tøs) at alle har dem.. Og jeg tror at man kan få ligeså god kvalitet hos Engl for mindre penge, for Mesa er rygende dyrt..[/quote]

Jeg tror jeg kan tælle på en hånd, de gange jeg har set dem på scener i Danmark, inkl. den jeg havde engang, men det er nok af den grund jeg nævnte ovenfor. Skide være med hvem der bruger dem - køb det du kan lide lyden af.

Når det så er sagt, så er Peter C's bud på en Diezel heller ikke nogen dum ide. Bogner Überschall lyder også topfedt.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Peter C"]Hvad med at se, om du kunne finde en brugt Diezel VH-4 et sted i udlandet?[/quote]

det kunne faktisk være spændende, skal dog lige prøve en før jeg kan danne en mening..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af GuitaRasmus »

KMC Musik på Frederiksberg fører Diezel. :-)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af Hybrid_Child »

Hvad med en Orange rockerverb eller thunderverb? De er også fede metal forstærkere og med noget mere tight bund end en mesa rectifier.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 100 W top, kontant punch til metal

Indlæg af Sasha »

[quote="Hybrid_Child"]Hvad med en Orange rockerverb eller thunderverb? De er også fede metal forstærkere og med noget mere tight bund end en mesa rectifier.[/quote]

A´hvaffor nowet..?

Ja, man må sandelig sige, at der kan være imponerende forskel på ørerne, der hører...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen