34 år gammel dame.Flash

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jamen hvide knapper og pickupskifter og så bare hold fast i de sorte PU'er - det er faktisk ganske nydeligt hvis jeg selv skal sige det... Har da vist selv sådan en: <!-- m --><a class="postlink" href="http://morch-guitars.dk/images/gallery/ ... s/gallery/ ... ry4128.jpg</a><!-- m -->
:)
RoadHigh.dk

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af Rasmus »

[quote="Michael Vajhøj"]Jamen hvide knapper og pickupskifter og så bare hold fast i de sorte PU'er - det er faktisk ganske nydeligt hvis jeg selv skal sige det... Har da vist selv sådan en: <!-- m --><a class="postlink" href="http://morch-guitars.dk/images/gallery/ ... s/gallery/ ... ry4128.jpg</a><!-- m -->
:) [/quote]
Det ser forfærdeligt ud Michael. Jeg kommer faktisk til at tænke på en fyr fra Nordjylland der engang lånte mig et par pickupper fra en Japaner strat med nogle meget fine pickup covers. Vi mistede kontakten på et tidspunkt, men jeg tror jeg sendte pickupperne tilbage til ham, men covers'ne de sidder stadig på min strat! ;)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af Pluto »

Nu lader jeg den være som den er nu indtil videre.Jeg vil istedet køre op på central lageret og hente min elskede ac 30 og give min nye strat nogle tæsk igennem den.
Håber de kan lide hinanden.Jeg har ikke selv for alvor testet 70er grey bottoms pick uper før ,andet end jeg prøvede en som støjede ganske forfærdeligt.
Men der er sådan en shield plade mellem krop og slagplade på denne her ,så vi må håbe det hjælper.
Sorte strater lyder bare bedst..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af Dannyboy »

Tillykke tillykkem den ser sgu sej ud på de nederste billeder, men det er jo nok også fordi billederne snyder lidt, så det ligner en sort strat ;)

Jeg synes så det er lidt synd at hovedet er blevet så mørkt ifht resten af halsen. Det er det på mange ældre Fenders har jeg lagt mærke til. Øv

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af Pluto »

[quote="Dannyboy"]Tillykke tillykkem den ser sgu sej ud på de nederste billeder, men det er jo nok også fordi billederne snyder lidt, så det ligner en sort strat ;)

Jeg synes så det er lidt synd at hovedet er blevet så mørkt ifht resten af halsen. Det er det på mange ældre Fenders har jeg lagt mærke til. Øv[/quote]


Der er forskel på hovedet og halsen pga der er nye bånd på .Så halsen er blevet lakeret senere og hovedet stadig er i org, lakering.Jeg syntes det er meget fedt
og vigtigst af alt at der er nogle gode bånd på den.
Sorte strater lyder bare bedst..

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af Jackie van Hippie »

Ej, tilbage med den sorte slagplade, hun så meget bedre ud før ;)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Rasmus"][quote="Michael Vajhøj"]Jamen hvide knapper og pickupskifter og så bare hold fast i de sorte PU'er - det er faktisk ganske nydeligt hvis jeg selv skal sige det... Har da vist selv sådan en: <!-- m --><a class="postlink" href="http://morch-guitars.dk/images/gallery/ ... s/gallery/ ... ry4128.jpg</a><!-- m -->
:) [/quote]
Det ser forfærdeligt ud Michael. Jeg kommer faktisk til at tænke på en fyr fra Nordjylland der engang lånte mig et par pickupper fra en Japaner strat med nogle meget fine pickup covers. Vi mistede kontakten på et tidspunkt, men jeg tror jeg sendte pickupperne tilbage til ham, men covers'ne de sidder stadig på min strat! ;) [/quote]
:D Han savner ikke pickup-coverne... ;) Men han savner nu ham Rasmus... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"][quote="Dannyboy"]Tillykke tillykkem den ser sgu sej ud på de nederste billeder, men det er jo nok også fordi billederne snyder lidt, så det ligner en sort strat ;)

Jeg synes så det er lidt synd at hovedet er blevet så mørkt ifht resten af halsen. Det er det på mange ældre Fenders har jeg lagt mærke til. Øv[/quote]


Der er forskel på hovedet og halsen pga der er nye bånd på .Så halsen er blevet lakeret senere og hovedet stadig er i org, lakering.Jeg syntes det er meget fedt
og vigtigst af alt at der er nogle gode bånd på den.[/quote]


Arrh, det er nu ikke nødvendigvis hele sandheden. Jeg har en 70´er Strat, som indtil for et par år siden havde den originale lakering på hele halsen og hovedet. Og gjorde det samme. Grunden skal vil findes i, at forsiden af hovedet stadig er lakeret med celluloselak...

I øvrigt støjer pickupper med en grå bundplade hverken mere eller mindre end andre singlecoils. Så årsagen skal findes et andet sted...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af Pluto »

Jeg har lige spillet en del på den ,med mit normale set up og hold da k... den lyder fedt.Og nej den støjer ikke mere end mine andre strater.
Det eksempel jeg kom med var på en anden 70er strat.
Så jeg beklager over for alt og alle at jeg har svinet og skrevet nedladende om 76-80 er strater generelt ,for denne her er godt nok lækker både
vægt -lyd og spilbarhed er perfekt.
Farven kan diskuteres ,men den ser jeg ikke når jeg selv spiller.
Den kan jo også males om på et tidspunkt.Nu er basen for den perfekte maple neck strat for mig her ihvertfald.
Sorte strater lyder bare bedst..

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af Peter C »

Tillykke med den Claus! Glæder mig, at du kan lide den.

Den ser rigtig godt ud med den hvide slagplade.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af Pluto »

[quote="Peter C"]Tillykke med den Claus! Glæder mig, at du kan lide den.

Den ser rigtig godt ud med den hvide slagplade.[/quote]


Skal du ikke snart flashe også :)
Sorte strater lyder bare bedst..

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af Peter C »

[quote="Pluto"][quote="Peter C"]Tillykke med den Claus! Glæder mig, at du kan lide den.

Den ser rigtig godt ud med den hvide slagplade.[/quote]


Skal du ikke snart flashe også :) [/quote]

Jo, det tror jeg sgu, jeg gør! :D

nokia
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af nokia »

[quote="Hapsall"]Telyk...ned til Henning med den![/quote]


Hvad f..... skal den til Henning for? den ser da fin ud, lad den være som den er, org.

vh

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af Vinta »

looking good, lad den blive som den er nu dog med hvide knapper :) . Om den er kedelig som en skriver :eh: . En guitar skal ikke lægges mærke til, kun det man spiller på den. ;) For mig virker det som om når en har en flashy guitar, er det for at skjule eller tage opmærksomheden væk fra vedkommendes guitarspil.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af Anonym »

[quote="nokia"][quote="Hapsall"]Telyk...ned til Henning med den![/quote]


Hvad f..... skal den til Henning for? den ser da fin ud, lad den være som den er, org.

vh[/quote]

Arhh det kunne da pynte gevaldigt at få den refinished IMO, behøvse jo ikk at være relic..

Men jeg har min tvivl om det er den originale lak, ligeledes er der taget lak af på hals, så helt orig. er den jo nok ikk alligevel..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af Sasha »

Hvis det var min guitar, ville jeg nok nærmere overveje at skifte stolen til f.eks. en Callaham, da blokken og slæderne i mine øjne ser en anelse "underlødige" ud...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af Kimling »

Puha, jeg synes godt nok den er ækel :P
Men tillykke med den og så længe du er glad for den, er det jo skideligemeget, hvad jeg synes :D
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af Pluto »

Tak Kimling. Jeg er indtil videre rigtig godt tilfreds ,selvom finishen på kroppen måske ikke giver mig stådreng.

Tim. Nu er det ikke endeligt afklaret om hvorvidt kroppens farve er org. eller ej.Det bekymrer mig helt ærligt heller
ikke specielt ,bare selve guitaren spille godt.
Og jeg vil da måske få den refinished på et tidspunkt uanset om den er org. eller ej.
Ang. halsen så vil en maple hals jo være nødt til at blive lakeret om ,når man skifter bånd ,så de fleste af de gamle strater der har været spillet på er jo sikkert blevet ombåndet og dermed lakeret igen.
Nu kan jeg godt mærke hvor i vil hen ,med en refinish osv.Det er noget med vintage værdi .Ja jeg burde måske
bekymre mig hvis jeg maler den om ,men det gør jeg ikke.jeg vil bare gerne spille på den.Så må vi tage et evt. værdi tab når den
tid måske kommer.Men jeg tror ikke jeg kommer til at sælge den igen.Ikke de næste mange år.Så skide være med det.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af Kallum »

Det må være nogen forkerte billeder du har postet, der er kun en guitar på dem, og ikke nogen dame.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 34 år gammel dame.Flash

Indlæg af Pluto »

Jeg havde den med til øvning igår og jeg er godt nok imponeret over det spark der er i den.Nu vil jeg ikke drage
forhastede konklusioner ,men den er tæt på at være den strat af dem jeg har der lyder bedst.Det overrasker mig lidt for jeg har jo en anden i sort som jo lyder bedst. :o
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen