Celestion V60?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Celestion V60?

Indlæg af Pickles »

Jeg har pillet fire "Celestion V60" ud af mit ENGL-kabinet (og sat Vintage 30'ere i). De skal nu sælges, men jeg har svært ved at finde ud af noget om dem. Der optræder ingen Vintage 60'ere på Celestions hjemmeside, og en internetsøgning antyder, at det kun er i ENGLs Standard-kabinetter, at de sidder - under det navn, i hvert fald.

Jeg fik selvfølgelig ikke taget et billede af en af enhederne, før jeg satte dem i mit reservekabinet, men jeg tror nok, at der står "V12-60" på bagsiden af dem. Det er 8 Ω.

Kan I lede mig nærmere en rimelig pris at sælge dem brugt for? De fejler ingenting og lyder fint.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Celestion V60?

Indlæg af Sasha »

Gad vide, hvor stor forskel der i virkeligheden er på en V12-60 og så en vintage 30..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Celestion V60?

Indlæg af CobraPizza »

De er en pivs mere diskante end V30'ere.. Så de er et billigere alternativ til V30 ifht at der er 2000kr forskel på på Engls kabinetter, men om hvad du kan få for, ved jeg ikke.. Start på en tusse, det plejer 4 G12-75 at koste..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Celestion V60?

Indlæg af Pickles »

V30'erne er TEMMELIG meget tungere end V60'erne i hvert fald, så magneten må være meget større. Umiddelbart har de mere punch og tilstedeværelse.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Celestion V60?

Indlæg af Loomer »

Det er sådan nogen der sidder i mit ENGL-kab, og jo mere støjende og grimt mit musik bliver, jo mindre kan jeg lide dem. Det er sikkert fine enheder hvis man spiller fissefornem techmetal, men til mit behov er de godt nok ikke optimale.

Jeg læste mig engang frem til, at det var nogen de havde lavet til Line6, med det formål at de skulle være "anonyme" og kunne gengive alt muligt simulation.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Celestion V60?

Indlæg af Jake »

[quote="Loomer"]Jeg læste mig engang frem til, at det var nogen de havde lavet til Line6, med det formål at de skulle være "anonyme" og kunne gengive alt muligt simulation.[/quote]

Ej, det er da dem der sidder i dit Laney-cab?
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Celestion V60?

Indlæg af Anonym »

Der sidder Celestion Vintage 30 i nogle af Line 6's standard kabinetter. Resten sidder der "Custom" Celestions i ... hvad det så end dækker over?!

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Celestion V60?

Indlæg af Jake »

Det kan være, men de er ikke lavet specielt til Line 6. Det er modellen C12P-80 derimod. Og Celestion lavede modellen Seventy80 særligt til "emulator"-markedet.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Celestion V60?

Indlæg af GuitaRasmus »

V60 lyder ihvertfald temmeligt ringe og spidst. Jeg er meget glad for at jeg fik pillet dem ud af mit ENGL 4x12 og udskiftet med V30 og G12H30 i krydsformation - DET lyder fedt.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Celestion V60?

Indlæg af Loomer »

[quote="Jake"][quote="Loomer"]Jeg læste mig engang frem til, at det var nogen de havde lavet til Line6, med det formål at de skulle være "anonyme" og kunne gengive alt muligt simulation.[/quote]

Ej, det er da dem der sidder i dit Laney-cab?[/quote]

Jeg har aldrig ejet et Laney-kab :P

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Celestion V60?

Indlæg af Loomer »

[quote="Jake"]Det kan være, men de er ikke lavet specielt til Line 6. Det er modellen C12P-80 derimod. Og Celestion lavede modellen Seventy80 særligt til "emulator"-markedet.

Mvh Jake[/quote]

Det kan også godt være det er Seventy80 der sidder i. Det er årevis siden jeg har haft kabbet åbent.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen