Nova System spørgsmål

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Nova System spørgsmål

Indlæg af Dannyboy »

Kan man på nogen måde sætte det op til at knapperne/lydene aktiveres, når man trykker dem ned - i stedet for først når man slipper igen med foden? Jeg synes det er mega belastende f.eks. ikke at kunne skifte til en anden lyd på et-slaget, men at man hele tiden skal være ca. en 8. eller 16.del foran beatet med foden

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System spørgsmål

Indlæg af Telemaster »

[quote="Dannyboy"]Kan man på nogen måde sætte det op til at knapperne/lydene aktiveres, når man trykker dem ned - i stedet for først når man slipper igen med foden? Jeg synes det er mega belastende f.eks. ikke at kunne skifte til en anden lyd på et-slaget, men at man hele tiden skal være ca. en 8. eller 16.del foran beatet med foden[/quote]

Nix.
So many assholes, so few bullets

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System spørgsmål

Indlæg af Dannyboy »

Sejt.. Godt gået TC

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System spørgsmål

Indlæg af Michael Vajhøj »

Årsagen er jo at det er multifunktionsknapper - hvis den skulle skifte ved "press" og ikke "release" ville den jo ikke virke når du ville bruge den funktion som "hold" har... :)
RoadHigh.dk

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System spørgsmål

Indlæg af Telemaster »

[quote="Dannyboy"]Sejt.. Godt gået TC[/quote]

Tjah. Jeg synes egentlig også, det er ret latterligt at sende et produkt på markedet, uden lige at have den ting på plads, men når det er sagt, så tog det mig i omegnen af 4 sekunder at vænne mig til det, da jeg fik købt et NS selv :-)
So many assholes, so few bullets

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System spørgsmål

Indlæg af Dannyboy »

Der står jo 'Drive', 'Delay', 'Reverb', 'Pitch' osv. Jeg havde lidt håbet at de knapper ville fungere som var det analogpedaler der lå ved siden af hinanden. Nå, men så må jeg jo bare kæmpe videre med det. Det lyder jo udemærket

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System spørgsmål

Indlæg af Telemaster »

[quote="Dannyboy"]Der står jo 'Drive', 'Delay', 'Reverb', 'Pitch' osv. Jeg havde lidt håbet at de knapper ville fungere som var det analogpedaler der lå ved siden af hinanden. Nå, men så må jeg jo bare kæmpe videre med det. Det lyder jo udemærket[/quote]
Det kan man vist også godt få dem til, så vidt jeg husker - med den undtagelse, at de altså først tænder, når man løfter foden :-)
So many assholes, so few bullets

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Nova System spørgsmål

Indlæg af Dannyboy »

Det er altså fjollet

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System spørgsmål

Indlæg af Anonym »

Hvis det skal være alvorligt, så skal det være Boss!

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System spørgsmål

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Dannyboy"]Det er altså fjollet[/quote]

Jeps helt enig - jeg kunne slet ikke forene mig med det...
På lutmaskinen diskuterede vi nøjagtig samme emne et stykke tid tilbage, der var der andre der mente man vænner sig til det, så lang tid gav jeg det ikke en chance...
Bah

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System spørgsmål

Indlæg af FunkyValle »

Det eneste sted, det generer mig lidt, at det først er ved slip af pedalen, den reagerer er, når jeg skal tappe delay ind.
Ellers mærker meget meget lidt til, at det først er ved slip, den tager imod.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System spørgsmål

Indlæg af Morten_Lyse »

Det er altså ikke store problemer I har at slås med drenge..?

Når det så er sagt, så synes jeg også at betjeningen på Nova system er dens største ulempe. I en tid, hvor vi kan få digitale multieffekter der lyder godt. Og så er det de digitale muligheder for programmering der sætter overlæggeren. Det er lidt synd. - Men der skal jo også være noget til G system.

Mvh;
Morten Lyse

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System spørgsmål

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Morten_Lyse"]Det er altså ikke store problemer I har at slås med drenge..?

Når det så er sagt, så synes jeg også at betjeningen på Nova system er dens største ulempe. I en tid, hvor vi kan få digitale multieffekter der lyder godt. Og så er det de digitale muligheder for programmering der sætter overlæggeren. Det er lidt synd. - Men der skal jo også være noget til G system.

Mvh;
Morten Lyse[/quote]

Tja, det er vel en rimelig essentiel problematik, når man er vant til analogpedaler og lige pludselig skal til at lægge 'træde-stilen' om ifht hvordan man har gjort de sidste 15 år.. Ikke at man ikke kunne vænne sig til det efterhånden. Det tror jeg nu nok. Der er jo mange der bruger Nova System, så helt ubrugeligt er det jo ikke. Jeg synes nok bare det er lidt tyndt at man ikke kan programmere sig ud af det. Det ligger jo lige til højreskøjten

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System spørgsmål

Indlæg af Swampthing »

Mit største problem med Nova Systemet var at det komprimerede lyden, selvom compressoren ikke var slået til.
Måske var det noget jeg kunne indstille mig ud af, jeg ved det ikke.
Jeg havde også problemer med at vænne mig til Danny's problem.
Så den røg videre og jeg har ikke savnet den.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System spørgsmål

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Swampthing"]Mit største problem med Nova Systemet var at det komprimerede lyden, selvom compressoren ikke var slået til.
Måske var det noget jeg kunne indstille mig ud af, jeg ved det ikke.
Jeg havde også problemer med at vænne mig til Danny's problem.
Så den røg videre og jeg har ikke savnet den.[/quote]

Jeg synes egentlig ikke det gør det store at den komprimerer min lyd. Det er i hvert fald ikke noget jeg har tænkt så meget over - endnu

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen