Ford, Landau, Haslip & Novak til DK

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Torben
Johnny B. Goode
Indlæg: 121
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ford, Landau, Haslip & Novak til DK

Indlæg af Torben »

Hmmm - nu har jeg lyttet lidt til deres plade på vej til og fra arbejde et par dage. Jeg kan normalt godt lide begge guitarister, men sammen.... meget blandet oplevelse. Landau er IMO klart fedest på pladen - både på guitar og vokal. Der er mere personlighed end hos Hr. Ford. Men Landau er nok også mere på hjemmebane end Ford.
OG Robben Ford formår igen at slå fast med 7" søm, at han ikke kan synge. Han og hans mor burde komme i audiens hos Thomas Blachmann...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ford, Landau, Haslip & Novak til DK

Indlæg af Sasha »

Det er s.. skidt, hvis Landau er den stærkeste vokalkunstner på en plade... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Torben
Johnny B. Goode
Indlæg: 121
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ford, Landau, Haslip & Novak til DK

Indlæg af Torben »

Ha ha - ja, det har du ret i, Søren... Godt han kan spille guitar :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ford, Landau, Haslip & Novak til DK

Indlæg af Sasha »

Ja, han var næppe kommet helt så langt som sanger, tror jeg godt, at jeg tør påstå :-)

Jeg er i øvrigt enig med dig i dine betragtninger omkring pladen.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ford, Landau, Haslip & Novak til DK

Indlæg af Jackie van Hippie »

Det skal man aldrig sige Søren, for hvis Hr. Landau i stedet havde brugt lige så lang tid på at træne sin vokal, som han har på sine fingre, ville det måske se helt anderledes ud ;) Meeen.. Så var vi blevet snydt for en af tidens fedeste guitarister.. IMO selvfølgeligt!
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ford, Landau, Haslip & Novak til DK

Indlæg af Plexi »

Nu har jeg hørt deres nyeste CD sammen´. For at sammenfatte, så er det rent genbrug. Det er utroligt kedeligt genbrug. "Så tager vi en uptempo blues, så en slow blues, så en rock blues og så en "jeg vil være så speciel, men jeg er det langtfra-blues" :-) Det er så røvkedeligt og udfordrer mig ikke en centimeter harmonisk, melodisk og rytmisk. At lave en skive, bare fordi man kan lave et bend/lick som sidder 100 % kliniskt og åndsforladt i skabet, er en fejl.

Landau lyder for mig som en typisk studie guitarist som har spillet på en million plader og kan alt. Han har den ultra perfekte lyd og den ultra perfekte bend-teknik. Men hvor det virkeligt tæller, så har manden ingen stemme.

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ford, Landau, Haslip & Novak til DK

Indlæg af Jackie van Hippie »

Så skulle du tjekke hans solo ting ud, det er IMO i en helt anden liga, ligesom hans arbejde i grungebandet Burning Water var helt sublimt. Men det er nok svært at finde ret mange af de skiver..
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen