Swamp Ash - Olie, voks eller begge dele!?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Swamp Ash - Olie, voks eller begge dele!?

Indlæg af Loomer »

Overskriften siger det meste:

Jeg får en unfinished Telekrop hjem om snart, og jeg agter at den skal være i så simpel en naturfinish som muligt.
Dermed sagt, det skal kunne gøres billigt, og nemt nok til at jeg kan hitte ud af det, og også lidt hurtigt fordi jeg skal bruge den til nogen shows om snart.

Jeg har læst mig til at voks-finish er vejen frem på det her. Kan nogen bekræfte?

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Swamp Ash - Olie, voks eller begge dele!?

Indlæg af shm »

Ud fra den erfaring jeg har, ikke at den er gældende, ville jeg vælge en olie der tørre op, det vil sige, at en del af olien fordamper. Du kan vælge snedkerens vidundermiddel. 1/3 terpentin, der er oliefri, og 2/3 lindeolie. Der er det problem med lindeolie, at det udvidder sig, når det tørre op. Derfor skal det fortynde inden det smørres på, ellers er det ikke godt...

En god model jeg har brugt er, den lokale møbelhandler, som handler møbler af ædeltræ. Køb en dunk på ca. ½ liter hos dem og du har olie til tusindvis af guitarer. Det kan du købe med og uden pigment. Ellers er der Stewmac med noget hokuspokus til en bondegård, der i pricippet er det samme.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Swamp Ash - Olie, voks eller begge dele!?

Indlæg af Telemaster »

[quote="shm"]Ud fra den erfaring jeg har, ikke at den er gældende, ville jeg vælge en olie der tørre op, det vil sige, at en del af olien fordamper. Du kan vælge snedkerens vidundermiddel. 1/3 terpentin, der er oliefri, og 2/3 lindeolie. Der er det problem med lindeolie, at det udvidder sig, når det tørre op. Derfor skal det fortynde inden det smørres på, ellers er det ikke godt...

En god model jeg har brugt er, den lokale møbelhandler, som handler møbler af ædeltræ. Køb en dunk på ca. ½ liter hos dem og du har olie til tusindvis af guitarer. Det kan du købe med og uden pigment. Ellers er der Stewmac med noget hokuspokus til en bondegård, der i pricippet er det samme.[/quote]

Intet intelligent at bemærke, udover følgende regibemærkning: husk lige det der med, at klude med linolie kan selvantænde efter brug, hvis man ikke lægger dem et lufttæt sted.
So many assholes, so few bullets


shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Swamp Ash - Olie, voks eller begge dele!?

Indlæg af shm »

[quote="Telemaster"][quote="shm"]Ud fra den erfaring jeg har, ikke at den er gældende, ville jeg vælge en olie der tørre op, det vil sige, at en del af olien fordamper. Du kan vælge snedkerens vidundermiddel. 1/3 terpentin, der er oliefri, og 2/3 lindeolie. Der er det problem med lindeolie, at det udvidder sig, når det tørre op. Derfor skal det fortynde inden det smørres på, ellers er det ikke godt...

En god model jeg har brugt er, den lokale møbelhandler, som handler møbler af ædeltræ. Køb en dunk på ca. ½ liter hos dem og du har olie til tusindvis af guitarer. Det kan du købe med og uden pigment. Ellers er der Stewmac med noget hokuspokus til en bondegård, der i pricippet er det samme.[/quote]

Intet intelligent at bemærke, udover følgende regibemærkning: husk lige det der med, at klude med linolie kan selvantænde efter brug, hvis man ikke lægger dem et lufttæt sted.[/quote]

Hva' fan er der nu galt med at selvantænde! :D

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Swamp Ash - Olie, voks eller begge dele!?

Indlæg af rustie »

hej.
junkers bla. laver en olie hvori der er parafin, det giver en overflade der hærder op,ikke så hård som lak,men en god smuds afvisende overflade.
men,ville lidt gearkasse olie fra maxien ikke være mere hævi :D eller måske noget sildekasseolie ovre vest fra,der hvor alle hævierne bor :twisted:

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Swamp Ash - Olie, voks eller begge dele!?

Indlæg af Pluto »

Du kunne jo også vælge en bivoks.Ellers er bordplade olie(rustik olie) også en mulighed da den hærder op.
Sorte strater lyder bare bedst..

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Swamp Ash - Olie, voks eller begge dele!?

Indlæg af kasperploug »

Min hjemmebyggede Tele fik vist Danish Oil! Så længe træet er godt slebet og man har tålmodighed, så er det en virkelig lækker finish! Det hærder, dufter lidt af honning og er super "blødt" at røre ved......

Men måske ikke din stil XP
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Swamp Ash - Olie, voks eller begge dele!?

Indlæg af Morten M »

Jeg har bivoksplader liggende, hvis det kan have interesse :)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen