Kortvarigt volumenfald på Marshall JTM30

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Kortvarigt volumenfald på Marshall JTM30

Indlæg af Flyveøglen »

Hej.

Jeg har en Marshall JTM30 stående. Den er ikke blevet brugt det vilde igennem de sidste 4-5år, men i tirsdags havde jeg den med i øvelokalet.

Da vi havde spillet i ca. 5 minutter var det som om forstærkeren "skruede ned" og op igen inden for 5-10 sekunder. Det gentog den så flere gange i løbet af aftenen.

Er der nogen der har et bud på hvori fejlen kan bestå? Jeg tænkte om det måske var rørene, men kan ikke mindes at have oplevet det symptom før som et tegn på gamle rør. Det er ikke en forstærker jeg har tænkt mig at putte uanede resourcer i at renovere hvis der er tale om en større defekt, jeg bryder mig nemlig ikke særligt om den lidt skingre tone den producerer, så hvis nogen har et bud på hvad fejlen kommer af ville jeg være taknemmelig.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kortvarigt volumenfald på Marshall JTM30

Indlæg af Telemaster »

Jeg har oplevet det samme på en anden rørforstærker engang, og da var det en poweramp-rør, der var ved at være slidt op.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kortvarigt volumenfald på Marshall JTM30

Indlæg af Sasha »

Ja, ét eller flere rør ville være oplagte i rollen som hovedmistænkt. Men det kan nu også være mange andre ting. Det er svært at sige pr. fjerndiagnose...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kortvarigt volumenfald på Marshall JTM30

Indlæg af Flyveøglen »

Ja okay, hvis der er størst sandsynlighed for at det er rørene der ter sig må jeg hellere få den til doktor. Tak for input

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen