TC Basamps - Erfaringer?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

TC Basamps - Erfaringer?

Indlæg af Førslev »

nogen der har erfaringer med TC electronics basamps de vil dele ud af?

Skal have mig en basforstærker snart og har kig på deres classic450 top (RH450 ligger desværre over mit budget).

hvad har folk at sige om TC's basamps?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TC Basamps - Erfaringer?

Indlæg af Smittefar »

Jeg går ud fra, du har set BassIdas demoer på nettet? Jeg kender dem kun derfra, men der lyder de fedt :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TC Basamps - Erfaringer?

Indlæg af Førslev »

ja dem har jeg spottet. det var dem der fangede mig.

ledte måske bare efter nogle mere hands on erfaringer. en bassist som BassIda kan jo få en behringer amp til at lyde fedt :) og så var jeg ude i hvad folk mener om den comp der er i også. muligvis lidt om holdbarhed. har nemlig ikke selv muligheden for at komme i nærheden af en i nær fremtid.

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TC Basamps - Erfaringer?

Indlæg af Funkis »

Altså jeg synes de er ok.
Men forstår ikke helt den massive hype der er omkring dem.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TC Basamps - Erfaringer?

Indlæg af Førslev »

synes ikke rigtigt jeg har set noget hype andet end det TC selv prøver at skabe.

mit budget er max 5k for forstærkeren kabinetter har jeg en løsning på. jeg synes det er nice med en lille amp jeg kan have med i tasken men med god lyd og relativt alsidig (spiller både jazz, pop og rock) så det skal ikke være et rent rockbæst for eksempel. jeg synes det virker som om at classic450'eren kan det, men er absolut åben overfor andre forslag også.

Tester uanset hvad før jeg køber, men det er rart med en indskrænkning af feltet på forhånd.

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TC Basamps - Erfaringer?

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Jeg spillede nogle numre live, hvor bassisten spillede på sådan en TC combo til 5k. Den spillede sgu helt udemærket, men det var tydeligt en meget digitalt ren lyd. Så hvis du er ude efter en forstærker med mojo eller feel, er det nok den forkerte - ellers kan du sikkert godt blive glad for den, hvis du bare vil have en forstærker der spiller og virker hver gang :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TC Basamps - Erfaringer?

Indlæg af Dannyboy »

Tjek lige B-Stock hos denne sælger. Vi køber sgu en Ampeg SVT-2 Pro til min bassist :)

<!-- m --><a class="postlink" href="http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... yISAPI.dll? ... 0500229276</a><!-- m -->



I øvrigt er jeg vildt glad for Gallien Kruegers RB II serie. Jeg skal nok til at spille noget bas nu her for et band, så jeg ryger sgu på enten en Gallien Krueger 700 RB II eller en 1001 RB II. De fås jo på dba for en slik - og hvis man er til Tool bas lyd, så er det sgu the shit. De tager i øvrigt møgfedt mod drivepedaler

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TC Basamps - Erfaringer?

Indlæg af Morten_Lyse »

Ja. De lyder aldeles fremragende.

Mest fordi, de ikke forpester resten af lydbilledet, medmindre bassisten er så umulig at han insisterer på at det skal være sådan. - Men det kan gearet jo ikke rette op på..

Mvh;
Morten Lyse

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen