En fed wah

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

En fed wah

Indlæg af Søren »

Kan I anbefale en god wah? Jeg søger noget med true bypass, én som ikke distorter lyden ligesom en Bad Horsie wah.
Skal bruges mest til funk-wakka-wakka-ting og hendrix agtige soli. Helst så få knapper som muligt. Én HELT uden knapper (ligesom bad horsien) kunne også være fedt :)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En fed wah

Indlæg af Barf »

Jeg bruger en Budda wah. Det er en rigtig fin pedal, som passer mig rigtig godt. Den er ikke så voldsom, som nogen ønsker (egentlig også det jeg forbinder med Jimi Hendrix), men jeg synes den er meget let at bruge "melodisk". Også fed til funk.

Jeg tror, at den er med true bypass, men det er ikke noget jeg har undersøgt nærmere - den lyder fint uanset hvad.

Så tjek da lige den ud.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En fed wah

Indlæg af Michael Vajhøj »

En RMC? <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.realmccoycustom.com/">http:/ ... om.com/</a><!-- m -->

Hvilken er jo så op til dine egne præferencer - jeg har en RMC2 der kan tweekes ret meget, men prøv at læse lidt om de forskellige... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En fed wah

Indlæg af Sasha »

For uomtvisteligt max. "Hendrix-vibe" : RMC-1

Ingen unødige knapper heller... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En fed wah

Indlæg af Runem »

[quote="Sasha"]For uomtvisteligt max. "Hendrix-vibe" : RMC-1

Ingen unødige knapper heller... :-)[/quote]

Enig.
Jeg er sgu glad for min RMC-1. Ikke en masse dutter og dimser at skrue på, til gengæld lyder den godt, som den er...

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En fed wah

Indlæg af Søren »

En RMC-1 er netop også dén, jeg har hørt en masse godt om. Kan den fås i butikker i DK, eller skal man få den sendt fra US, hvis den ikke er til at finde brugt?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En fed wah

Indlæg af Smittefar »

KMC Musik forhandler RMC wahs herhjemme, men de er dyre - Det kan næsten altid bedre betale sig at bestille direkte fra USA på de her pedaler. RMC's service er så god, så jeg ikke ville bekymre mig for, om jeg fik en 'mandagsmodel'.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En fed wah

Indlæg af udepost »

jeg har en rmc1, og den er mega fed. jeg bruger den godt nok ikke, men derfor er den alligevel god

/søren

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En fed wah

Indlæg af sørendybdal »

Jeg 'lytter' lige med her, da jeg også skal have mig en ny wah inden så længe. Er RMC´en optisk eller med kontakt - og sidder kontakten i så fald under pedalen? Det med at skulle 'træde ved siden af' for at tænde pedalen er noget hø.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En fed wah

Indlæg af Sasha »

RMC´s wahs er lavet på den - i mine øjne - eneste rigtige måde: Dén måde, som har fungeret siden miden af 60´erne, med at man tænder og slukker pedalen ved at trykke den helt ned i tå-enden, sådan at man på dén måde trykker på en god, solid gammeldags fodomskifter. Ikke alt det dér andet lirum-larum-halløj, der sikkert som ammen i kirken går i stykker på rekordtid.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En fed wah

Indlæg af KrænDyt »

Jeg har ikke prøvet RMC wah'en som folk her er ved at falde på bagen over. Den er garanteret god.

Jeg vil bare lige slå et slaw mere for Budda Wah. Lækkert og blødt sweep der IMO rammer de helt rigtige frekvenser. Rigtig god til "funk-wakka-wakka-ting " skulle jeg mene.
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En fed wah

Indlæg af Smittefar »

Budda Wah er noget helt andet end RMC - Buddaen er nemlig som du siger blød og lækker, hvor RMC'en er væsentligt mere aggressiv og snakkende - Jeg prøvede Buddaen og var skuffet over, hvor blød den var. RMC'en er langt mere min smag, men det ER et spørgsmål om smag.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En fed wah

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]Budda Wah er noget helt andet end RMC - Buddaen er nemlig som du siger blød og lækker, hvor RMC'en er væsentligt mere aggressiv og snakkende - Jeg prøvede Buddaen og var skuffet over, hvor blød den var. RMC'en er langt mere min smag, men det ER et spørgsmål om smag.[/quote]

Jeg kan kun erklære mig helt enig.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En fed wah

Indlæg af Barf »

Den er muligvis "blødere" end en RMC (har desværre aldrig prøvet en, så det kan jeg ikke udtale mig om), men man kan jo sagtens bruge den i sammenhænge, hvor man gerne vil have noget kant og den slags. Så er den måske endda lettere at håndtere, end en wah som i forvejen er meget aggressiv.

Anyways, det er jo ikke til at vide. Jeg har indspillet soloen (anden del) i sangen Emphasis med min Budda Wah og en G&L Tele (som ikke er meget lig en traditionel Tele). Så kan du jo høre, hvordan den også kan lyde:http://www.myspace.com/fredvoltage

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En fed wah

Indlæg af KrænDyt »

[quote="Smittefar"]Budda Wah er noget helt andet end RMC - Buddaen er nemlig som du siger blød og lækker, hvor RMC'en er væsentligt mere aggressiv og snakkende - Jeg prøvede Buddaen og var skuffet over, hvor blød den var. RMC'en er langt mere min smag, men det ER et spørgsmål om smag.[/quote]

Jamen så er de jo meget forskellige. Jeg faldt netop for det varme sweep ved Buddaen. Inden den havde jeg kun prøvet en standard crybaby og en eller anden morley model, som begge var kantede og hårde i lyden. Men som du siger Smittefar; det er et spørgsmål om smag og der er nok ikke nogen vej udenom at man må ud at prøve. Lige som alt muligt andet gear. :)
"I've got blisters on my fingers...!"

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En fed wah

Indlæg af Søren »

[quote="udepost"]jeg har en rmc1, og den er mega fed. jeg bruger den godt nok ikke, men derfor er den alligevel god

/søren[/quote]

Interesseret i at sælge, nu når du ikke bruger den? :)

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En fed wah

Indlæg af udepost »

det har jeg egentlig ikke tænkt over, men du kan sende mig et bud hvis du vil.

/søren

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En fed wah

Indlæg af Søren »

[quote="udepost"]det har jeg egentlig ikke tænkt over, men du kan sende mig et bud hvis du vil.

/søren[/quote]

Gjort!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen