Pedalboard tråden

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Telemaster »

[quote="fortytwo"][quote="GuitaRasmus"]Og så ankom kassen endeligt igår - custombygget Thon kasse, fed kvalitet, efter mine mål - til små penge. :thumbup: [/quote]

Thon er okay til de penge man giver for det, men som med næsten alt andet, så er der en grund til, at kvalitet koster hvad det koster, og i min bog er Thon ikke kvalitet..

Men igen, så kommer det jo an på, hvad man skal bruge, og hvad man skal bruge det til.. ;) [/quote]

Jeg har en Thon case, der har mindst 10 år på bagen, og den har jeg altså aldrig haft grund til at klage over, selvom jeg kender dine følelser for det mærke :-) Der er nok også forskel på at være sådan en weekend warrior som mig, i modsætning til folk, der er på landevejen i et helt andet tempo og omfang. Anyway, jeg ville ikke have skrupler med at investere i Thon en anden gang.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Telemaster"][quote="fortytwo"][quote="GuitaRasmus"]Og så ankom kassen endeligt igår - custombygget Thon kasse, fed kvalitet, efter mine mål - til små penge. :thumbup: [/quote]

Thon er okay til de penge man giver for det, men som med næsten alt andet, så er der en grund til, at kvalitet koster hvad det koster, og i min bog er Thon ikke kvalitet..

Men igen, så kommer det jo an på, hvad man skal bruge, og hvad man skal bruge det til.. ;) [/quote]

Jeg har en Thon case, der har mindst 10 år på bagen, og den har jeg altså aldrig haft grund til at klage over, selvom jeg kender dine følelser for det mærke :-) Der er nok også forskel på at være sådan en weekend warrior som mig, i modsætning til folk, der er på landevejen i et helt andet tempo og omfang. Anyway, jeg ville ikke have skrupler med at investere i Thon en anden gang.[/quote]

Næh, jeg har samme opfattelse af Thon som dig, Telemaster. Min gamle Thon case, til det gamle store board, har spillet omkring 60 jobs det halvandet år jeg har haft det, er ikke blevet behandlet specielt pænt, og har dårligt nok skrammer. Men okay, Fortytwo stiller nok højere krav end jeg gør. Til mit brug er det fantastisk at få så billig en kasse, i en for mig, så god kvalitet.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Ja, jeg kan også kun tilslutte mig koret: De Thon-kasser, jeg er kommet forbi, har også efterladt et ganske aldeles tillidsvækkende indtryk. Måske er det bare mig, der ikke har den helt vilde forstand på flightcases. Men jeg synes nu, at de virker nøjagtigt lige så robuste som de fleste andre af slagsen, jeg har mødt. De koster bare ikke så meget...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af fortytwo »

Jeg siger jo også, at de er ganske fine, til de penge man giver for dem..
Og det kommer jo også an på, hvad man skal bruge, og hvad man skal bruge det til..

Boss laver f.eks en ganske udemærket A/B box til 239,-, den gør hvad den skal og koster ikke alverden, og så længe man ikke smider den under en lastbil, så holder den pænt lang tid..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Nu tror jeg så egentlig, at Boss´ pedaler typisk er bygget mere solidt end mange andre... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af fortytwo »

Føromtalte A/B pedal hedder AB-2, og er lavet af plastik, og bruger 2 AAA 1.5V batterier.. ;-)

Men jo, Boss pedaler er bygget rimelig hæderligt, det er Thons kasser også, men der er bare ikke kræsset så meget for detaljen.. Se på det på denne her måde.. Marshall forstærkere er bygget rigtigt fra fabrikken, de virker jo, ergo må de være lavet helt rigtigt..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af MacG »

[quote="fortytwo"]Føromtalte A/B pedal hedder AB-2, og er lavet af plastik, og bruger 2 AAA 1.5V batterier.. ;-)

Men jo, Boss pedaler er bygget rimelig hæderligt, det er Thons kasser også, men der er bare ikke kræsset så meget for detaljen.. Se på det på denne her måde.. Marshall forstærkere er bygget rigtigt fra fabrikken, de virker jo, ergo må de være lavet helt rigtigt..[/quote]

42: Kunne du ikke fortælle hvor forskellene er ? Jeg ved ikke meget om flightcases, men der må jo være en gund til at nogen er meget dyrere... ? Er det konstruktionen, materialerne...?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Smittefar »

Nu kan jeg jo mest tale om min egen Thon sammenlignet med de KW, jeg har set - Thons træ er lidt tyndere, men den helt store forskel, så vidt jeg kan se, er, at hængsler og samlinger er noget mindre robuste på ThonKasserne.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af fortytwo »

Det er fuldstændig li'som med guitar produktion, der er håndbyggede custom lavede ting, og så er der Kina fabriks producerede guitare, begge dele er guitare, men den ene ting er der kælet lidt mere for, både i materialer, og i formgivningen..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Anonym »

Der bakses lidt..
Ligenu afprøver jeg to nye Moollon pedaler dist og fuzz..
Billede

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Pickles »

Nu vil jeg lige bede om et råd: Jeg er (endelig) blevet træt af Nettopose-systemet og skal have mine få pedaler på et board, så det bliver nemmere at slutte til. Jeg har brug for ca. 60x40 cm.
Budgettet er så småt som muligt, så hvad kan man nøjes med, så det stadig bliver en okay løsning? Jeg har fx mod på at save en plade selv osv., men kan ikke finde nogle billige alu-kufferter, der er store nok.

Det billigste, der ser nogenlunde ud, er en Rockcase fra Thomann. Nu ved jeg godt, at i lige har diskuteret om Thon, til den dobbelte pris, er i orden, men den slags penge har jeg altså ikke p.t., selvom jeg godt kan lide kram. Kan mit forslag holde nogenlunde til de ca. 15 koncerter, vi spiller om året?

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Rasser »

[quote="Pickles"]Nu vil jeg lige bede om et råd: Jeg er (endelig) blevet træt af Nettopose-systemet og skal have mine få pedaler på et board, så det bliver nemmere at slutte til. Jeg har brug for ca. 60x40 cm.
Budgettet er så småt som muligt, så hvad kan man nøjes med, så det stadig bliver en okay løsning? Jeg har fx mod på at save en plade selv osv., men kan ikke finde nogle billige alu-kufferter, der er store nok.

Det billigste, der ser nogenlunde ud, er en Rockcase fra Thomann. Nu ved jeg godt, at i lige har diskuteret om Thon, til den dobbelte pris, er i orden, men den slags penge har jeg altså ikke p.t., selvom jeg godt kan lide kram. Kan mit forslag holde nogenlunde til de ca. 15 koncerter, vi spiller om året?[/quote]

Den her ligger et sted midt i mellem, men jeg ville personligt være lidt nervøs ved håndtaget og hængslerne.

Mvh.
Rasmus.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Pickles"]Nu vil jeg lige bede om et råd: Jeg er (endelig) blevet træt af Nettopose-systemet og skal have mine få pedaler på et board, så det bliver nemmere at slutte til. Jeg har brug for ca. 60x40 cm.
Budgettet er så småt som muligt, så hvad kan man nøjes med, så det stadig bliver en okay løsning? Jeg har fx mod på at save en plade selv osv., men kan ikke finde nogle billige alu-kufferter, der er store nok.

Det billigste, der ser nogenlunde ud, er en Rockcase fra Thomann. Nu ved jeg godt, at i lige har diskuteret om Thon, til den dobbelte pris, er i orden, men den slags penge har jeg altså ikke p.t., selvom jeg godt kan lide kram. Kan mit forslag holde nogenlunde til de ca. 15 koncerter, vi spiller om året?[/quote]

Jeg bruger netop denne kuffert og har brugt den i 3-4 år med ca. samme antal jobs om året, som du nævner. Den har været en del mere ind og ud af øvelokaler end blot på jobs, så den er blevet lagt i baggagerum m.m. en hel del gange. Den ydre overflade har fået en del skrammer, men der er ingen problemer med det indvendige. Jeg føler selv, at jeg har gjort et ganske fornuftigt køb, da jeg købte den.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Pickles"]Rockcase fra Thomann[/quote]

Jeg har også sådan en kasse dér, og selvom den ikke er vanvittig meget ude af øvelokalet (4-6 gange årligt), så synes jeg nu den virker stabil nok. Jeg har i hvert fald ikke haft nogen problemer med hverken håndtag eller hængsler.

Til gengæld er jeg lidt træt af at stå og træde i låget. Ikke noget kæmpe issue, men jeg overvejer løbende at skifte til et "rigtigt" board, man tager ud af kufferten.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af FunkyValle »

[quote="GodSpeedDK"]

Til gengæld er jeg lidt træt af at stå og træde i låget. Ikke noget kæmpe issue, men jeg overvejer løbende at skifte til et "rigtigt" board, man tager ud af kufferten.[/quote]

Den udfordring har jeg slet ikke. Til gengæld nyder jeg at stille foden på kanten af kassen, når jeg nu ikke har en monitor at sætte foden på...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af JesperB »

Her er et pedalboard jeg arbejder på pt:
Billede

..er dog ikke helt sikker på at G-Force idéen holder.

Og bemærk kopperne under boardet.. De er vintage!

Der mangler:
Arion SCH-1 (er til mod hos ClausH)
CAE Wah (er i tolden)
Expression pedal til M9
Mixer (bestilt hos ClausH)
Powersupply
UR!!!

Desuden så ryger den der smarte wah-pad i havnen..
- Jesper Barrit

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af fortytwo »

[quote="Pickles"]Det billigste, der ser nogenlunde ud, er en Rockcase fra Thomann. Nu ved jeg godt, at i lige har diskuteret om Thon, til den dobbelte pris, er i orden, men den slags penge har jeg altså ikke p.t., selvom jeg godt kan lide kram. Kan mit forslag holde nogenlunde til de ca. 15 koncerter, vi spiller om året?[/quote]
Hvis det står mellem de to, ville jeg vælge en Thon kasse, men jeg ville nok endnu mere kigge efter en brugt MX-110 kasse fra KW, de plejer at ligge på omkring en tussebasse brugt, og de holder som kolde øl om sommeren.. (altså som i at de er i orden, for kolde øl om sommeren holder ikke så længe)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Swampthing »

[quote="JesperB"]Her er et pedalboard jeg arbejder på pt:
[/quote]

Hvordan lyder den M9'er ?

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af JesperB »

Den lyder "fint nok".. Jeg skal kun bruge den til diverse småting/special effekter..
- Jesper Barrit

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af KrænDyt »

[quote="JesperB"]..er dog ikke helt sikker på at G-Force idéen holder.

[/quote]

Øhh.. Hvor er resten af den..? Det ser jo ud som om den går nedenud af boardet, men det er der vel ikke plads til?
"I've got blisters on my fingers...!"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen