Pedalboard tråden

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af JesperB »

[quote="KrænDyt"][quote="JesperB"]..er dog ikke helt sikker på at G-Force idéen holder.

[/quote]

Øhh.. Hvor er resten af den..? Det ser jo ud som om den går nedenud af boardet, men det er der vel ikke plads til?[/quote]

Man kan skrue hele front-panelet af og den er kun forbundet til main-boardet med ét flad-kabel.

Så front-panelet skal monteres pegende opad og resten af G-Force'en bliver monteret horisontalt på undersiden af pedalboardet.

Billede

Jeg synes selv jeg det er ret smart, hehe, men er dog lidt nervøs for fulde idioter der kunne vælte øl udover det.. Har tænkt på noget plexi-glas låge/cover..
- Jesper Barrit

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="JesperB"][quote="KrænDyt"][quote="JesperB"]..er dog ikke helt sikker på at G-Force idéen holder.

[/quote]

Øhh.. Hvor er resten af den..? Det ser jo ud som om den går nedenud af boardet, men det er der vel ikke plads til?[/quote]

Man kan skrue hele front-panelet af og den er kun forbundet til main-boardet med ét flad-kabel.

Så front-panelet skal monteres pegende opad og resten af G-Force'en bliver monteret horisontalt på undersiden af pedalboardet.

Billede

Jeg synes selv jeg det er ret smart, hehe, men er dog lidt nervøs for fulde idioter der kunne vælte øl udover det.. Har tænkt på noget plexi-glas låge/cover..[/quote]

Sjov idé. :-D Alternativt kan du bare give hele boardet en gang vitawrap, når du spiller på scener der er så tæt på publikum at den slags kan ske. Det gør profferne vist når det regner på udendørsscener, og jeg har selv brugt det nogle gange.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af JesperB »

Det har jeg sgu aldrig tænkt på, faktisk en god idé :)
- Jesper Barrit

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="JesperB"]Det har jeg sgu aldrig tænkt på, faktisk en god idé :) [/quote]

Jep, det er det nemlig. :-) Jeg fik ideen fra et gammel Tom Morello interview.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af andkrup »

[quote="GuitaRasmus"][quote="JesperB"]Det har jeg sgu aldrig tænkt på, faktisk en god idé :) [/quote]

Jep, det er det nemlig. :-) Jeg fik ideen fra et gammel Tom Morello interview.[/quote]

lol - fed rider man kunne lave:

brune M&M's og 5 ruller vitawrap!

edit: er det total forsegling man tilstræber, eller bare lige så det dækker?
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg tror man kan gøre det som man lyster. Sidste gang jeg gjorde det, tog jeg bare og rullede det hele vejen rundt om boardet - bare et enkelt lag eller to, men det klæber ret godt til sig selv, så det er rimeligt forseglet.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Telemaster »

[quote="GuitaRasmus"]Jeg tror man kan gøre det som man lyster. Sidste gang jeg gjorde det, tog jeg bare og rullede det hele vejen rundt om boardet - bare et enkelt lag eller to, men det klæber ret godt til sig selv, så det er rimeligt forseglet.[/quote]

Hæhæ, det er fandeme et fedt tirck! Kirsten Hüttemeier møder Pierre De Beauport :-D
So many assholes, so few bullets


Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GuitaRasmus »

Hæhæ... Og fordi vi er gearfreaks, skal der nok gå sport i hvem der kan pimpe sit board mest; "VitaWrap? Arh, prøv nu lige at se her, jeg har fundet noget lilla cellofan - det ser meget mere liret ud!". :-D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Telemaster »

Kan man egentlig ikke få sådan noget som spray? Det ville da være topsejt, hvis et husholdningsprodukt pludselig fik samme hæderkronede plads i musikervokabulariet som gaffatape og WD-40. "Hvis du ikke kan reparere det med Spray'n'Wrap, har du ikke brugt nok" :-D
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af fortytwo »

Der er en meget god grund til, at jeg altid, som i ALTID, har en eller anden form for klar plastisk wrap med på job om sommeren..
Jeg har en endda kollegaer der har sådan noget europalle wrap med.. Jeg kan nu som regel godt nøjes med den alm køkken slags, den går fint på pedal, og keyboards..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Barf »

Her er min nyeste sammensætning, som det så ud til koncert i fredags. Billedet har vores egen Kræn taget:

Billede

Kæden er: Budda Wah - T-rex Octavius - gammel Boss SD-1 - Fulltone OCD - Korg Pitchblack - Carl Martin DC Drive - T-rex Tremster - gammel Boss DM-2. Og strømforsyningen er en BBE Supa Charger

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Pluto »

Billede

Så fik jeg lavet om på boarded til balle bandet.Jeg mangler en form for overdrive pedal ,men er kommet til at sælge min bb preamp(den gad jeg ikke) og min gamle alberta(det har jeg virkeligt fortrudt)
Så jeg er lidt på bar bund hvad jeg skal vælge men går med tanker om at købe en keeley ts 808 og en ds 1 keeley mooded men de er dyre -808 er.
jeg har udskiftet big john med en voodoolab pb 2 plus som jeg har fået ind i en handel.
Det ender nok med jeg køber en ny alberta igen.

Jeg skal også igang med mit blues/rock board som indtil videre består af en big John strømforsyning -japan ds 1 og en Hawk booster.Jeg smider sansynligvis min tubevibe på dette board også ,mest fordi jeg har den.
Så nu mangler jeg et board af en mindre slags og en Korg pitchblack tuner( tror jeg)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af sørendybdal »

[quote="fortytwo"]Der er en meget god grund til, at jeg altid, som i ALTID, har en eller anden form for klar plastisk wrap med på job om sommeren..
Jeg har en endda kollegaer der har sådan noget europalle wrap med.. Jeg kan nu som regel godt nøjes med den alm køkken slags, den går fint på pedal, og keyboards..[/quote]

Deraf udtrykket "Vi vil ha´ en wrapper", som vi opfandt på Grøn Koncert i 2009 ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Stevi »

[quote="Pluto"]
Så fik jeg lavet om på boarded til balle bandet.Jeg mangler en form for overdrive pedal ,men er kommet til at sælge min bb preamp(den gad jeg ikke) og min gamle alberta(det har jeg virkeligt fortrudt)
Så jeg er lidt på bar bund hvad jeg skal vælge men går med tanker om at købe en keeley ts 808 og en ds 1 keeley mooded men de er dyre -808 er.
Det ender nok med jeg køber en ny alberta igen.

Jeg skal også igang med mit blues/rock board som indtil videre består af en big John strømforsyning -japan ds 1 og en Hawk booster.Jeg smider sansynligvis min tubevibe på dette board også ,mest fordi jeg har den.
Så nu mangler jeg et board af en mindre slags og en Korg pitchblack tuner( tror jeg)[/quote]
Jeg ved ikke hvad der er sket med priserne på Keeley 808. Jeg købte en TS808 mod plus med true bypass for ca. 1 år siden, og da kostede den det samme som en TS9 mod plus hos robertkeeley.co.uk. Nu koster den næsten 300 pund!!
Jeg har efterfølgende haft en Keeley TS9 med mod plus og den lyder næsten lige som TS808 mod plus, så måske var der lidt penge at spare dér...
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af fortytwo »

[quote="sørendybdal"][quote="fortytwo"]Der er en meget god grund til, at jeg altid, som i ALTID, har en eller anden form for klar plastisk wrap med på job om sommeren..
Jeg har en endda kollegaer der har sådan noget europalle wrap med.. Jeg kan nu som regel godt nøjes med den alm køkken slags, den går fint på pedal, og keyboards..[/quote]

Deraf udtrykket "Vi vil ha´ en wrapper", som vi opfandt på Grøn Koncert i 2009 ...[/quote]

Jeg husker tydeligt det år, den første uge stod det ned , og ugen efter var det vildt fedt vejr..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Pluto »

[quote="Stevi"][quote="Pluto"]
Så fik jeg lavet om på boarded til balle bandet.Jeg mangler en form for overdrive pedal ,men er kommet til at sælge min bb preamp(den gad jeg ikke) og min gamle alberta(det har jeg virkeligt fortrudt)
Så jeg er lidt på bar bund hvad jeg skal vælge men går med tanker om at købe en keeley ts 808 og en ds 1 keeley mooded men de er dyre -808 er.
Det ender nok med jeg køber en ny alberta igen.

Jeg skal også igang med mit blues/rock board som indtil videre består af en big John strømforsyning -japan ds 1 og en Hawk booster.Jeg smider sansynligvis min tubevibe på dette board også ,mest fordi jeg har den.
Så nu mangler jeg et board af en mindre slags og en Korg pitchblack tuner( tror jeg)[/quote]
Jeg ved ikke hvad der er sket med priserne på Keeley 808. Jeg købte en TS808 mod plus med true bypass for ca. 1 år siden, og da kostede den det samme som en TS9 mod plus hos robertkeeley.co.uk. Nu koster den næsten 300 pund!!
Jeg har efterfølgende haft en Keeley TS9 med mod plus og den lyder næsten lige som TS808 mod plus, så måske var der lidt penge at spare dér...[/quote]

Ts 808 keeley er svær at finde brugt og til de priser de koster fra nye ,tror jeg hellere jeg køber en af de rigtige 80-81 ts 808.
Jeg har været lidt inde på youtube for at høre nogle test af de forskellige keeley tubescreamer mods og der syntes jeg helt klart at 808 lyder fedest.(ved godt at yt skal tages med et gran salt)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Jeg ville personligt også tage det dér med modelbetegnelserne på Tubescreamere med et velvoksent gran salt. For stiller du ti "ens" Tubescreamere op ved siden af hinanden, vil de garanteret lyde temmeligt forskelligt, ligesom du sagtens kan risikere at finde en "kedelig" TS-10, som faktisk lyder tættere på den testvindende TS-808, end de resterende ni TS-808´ere gør.

Go figure...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Pluto »

Jeg har kun taget ud fra de forskellige klip af keeleys 808 -ts9.-ts10.Jeg har så netop fundet en lettere brugt keeley ts9 til en fornuftig pris på ebay.Den tror jeg at jeg nupper
Sorte strater lyder bare bedst..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Rasmus »

Så skete det man blev træt af at koble sine pedaler til og fra job efter job, så nu tænkte jeg det var på tide jeg fik noget der lignede et board.
I har jo set hvordan det ser ud når det er i min den der metalsølv kuffert(som hedder?) og det var jo noget værre rod.
Jeg gider ikke bruge kassen fordi jeg synes den er tung og fjollet og fylder af helvedes til.

Så jeg bryggede lige lidt herhjemmme til den kommende tour i næste uge.
Materialer:
1x mdf plade
10x strips
1x stofbånd
4x søm
50cm grå gaffa
6x selvklæbende gummidutter.
40cm blød velcro.
1x vintage kernelæder skoletaske, arvet fra min mor.

Redskaber;
Fuksvans (oldschool)
Stiksav (powertool)
Dremel (boremaskine)

Jeg glemte desværre at tage billeder undervejs, men her er det færdige resultat.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

:lol:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen